Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  HJÆLP, en ledning for meget ! VW 1200 motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Lars Hogsted Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej

Spørgsmål 1:

Jeg har været ved at skifte strømfordelerdæksel, tændrør, kabler, rotor og kompensator. Da jeg skulle til at prøve og starte op, så jeg pludselig en ledning der var løs i den ene ende.

Jeg kan ikke finde ud af og uploade billeder her, men jeg håber i kan se dem i dette album:

http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=90771

Nogle der ved hvor den skal gå hen? Den er afisoleret i den anden ende, som om den skal sidde i sådan en klemme et eller andet sted.

Spørgsmål 2:
Det er som om rotoren kun går i "hak" når jeg lige lægger en finger på , er det normalt?

Mvh Lars

(permalink) OvalerLars Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nu kan man jo ikke se selve ledningen på dit foto, men dér hvor du har markeret med rød cirkel, sidder den elektriske tilslutning til automatchokeren.

Mvh Lars

Edit: Havde ikke set at der var to billeder :-) Men nu er jeg forvirret.... hvad er problemet? Har du ikke fundet ledningen der skal sidde på automatchokeren?

-------------------------------------------
Ovaler1957@gmail.com
(permalink) luplau Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Lars.
1. Hvis det er ledningen fra choker spiralen på kaburatoren (et lille rundt hus der sidder med 3 små skruer) skal den over på tændspolens + side ( modsat den forbindelse på tændspolen der går ned til platinerne i strømfordeleren.
2. Hvis det er roteren i strømfordeleren der lige skal have et lille tryk for at gå i hak, er det helt normalt.
Mvh. Luplau

(permalink) Lars Hogsted Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Luplau

Den ledning sidder som du siger, på det hus med 3 små skruer.
Der går en ledning fra kondensatoren og op på tændspolen, og så sidder der en anden sort ledning deroppe. Er det så rigtigt forstået at den skal sidde sammen med den anden sorte, og IKKE sammen med den fra kondensatoren?

Skønt at høre den skal være sådan rotoren, jeg var bange for at noget var gået i stykker. :)

(permalink) OvalerLars Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ahhh... Luplau er skarere end jeg er :) Det er den ANDEN ende af ledningen der er (var) problemet :)

-------------------------------------------
Ovaler1957@gmail.com
(permalink) Lars Hogsted Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Dr.Scheinwerfer
Problemet er, at den ledning der er nærbillede af ikke sidder fast i den anden ende, og jeg ikke ved hvor "den kom fra". :)

(permalink) luplau Member
Skrev for 12 years siden | | | |

He he, havde heller ikke set billde nr 2

Den ledning skal over på tændspolen hvor du har en ledning med den blå kabelsko på

Luplau

(permalink) Lars Hogsted Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg går ud og prøver, og krydser så fingre for at den springer igang. :)

(permalink) OvalerLars Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ellers kan man finde masser af inspiration i et ledningsdiagram :-)

http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiringt1.php

-------------------------------------------
Ovaler1957@gmail.com
(permalink) luplau Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Den skulle gerne starte uden at den ledning er forbundet.
Det den gør, er at der kommer spænding til choker elementet, som når det bliver varmet op, så slår chokeren fra.
Håber den starter, solen skinner jo.

(permalink) Lars Hogsted Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ingen liv, med den slog en skid så høj, der er helt sikkert noget tænding der står galt! Den starter i hvert fald ikke.

Jeg er nok kommet til at dreje på rotoren, under udskifning af kondensator osv. Men har ikke så meget forstand på det, så jeg kan nok ikke selv tjekke det. Øv!
Lars

(permalink) OvalerLars Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Selvfølgelig kan du det... bare se at komme i gang!
http://www.volkswagen-classic.de/pdf/reparaturleitfaeden/leitfaden_typ_1_1975_85/repleitfaden_typ1_85_seiten_9_78.pdf

:-)

-------------------------------------------
Ovaler1957@gmail.com
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Du kan ikke dreje på rotoren..., heller ikke selv om du skifte kondensator,med mindre du har haft drejet på motoren via starteren eller kileremmen.

Hvis du ikke har haft løsnet din strømfordeler eller drejet på den, så burde tændingen stadig være ok.

Da du har skiftet dæksel, så check at du ikke har byttet rundt på tændkablerne. De skal sidde i 1-4-3-2 rækkefølge. Cyl 1 er den i højre side bagerst, så kommer 4 i venstre side yderst, 3 er inderst i venstre side og 2 er så yderst i højre side. Prøv at følge ledningerne fra dækslet til cyl.

Kan være det. Ville gerne hjælpe og kigge på det, men bor i Århus.

Ellers prøv at gå på youtube, der er masser af videoer, der viser hvordan du stiller tænding.

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) Lars Hogsted Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der er liv nu, men den går ikke som den plejer.

Jeg kan starte den, men når den kører prutter den, og har svært ved at stå i tomgang. Jeg synes også ligesom det venstre udstødningsrør bliver varmere end det højre. Jeg har prøvet at dreje på fordeleren mens den kører, men det bliver det ikke bedre af. HAvde sat tuschstreger inden jeg rørte ved noget, og det er når den står på de mærker den går bedst.
Synes også jeg har prøvet at følge kablerne, og skulle mene de sidder rigtigt.

Prøvede for sjov at rykke hætten af tændrør 1 og bagefter 2, synes ikke der var forskel på det.

Mystisk! Ideer??

Lars

(permalink) kentfp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er lidt svært at se hvor dine tændrørskabler går hen men umiddelbart bør ledningen bagest til højre på fordeleren gå til cylinder 1. Hvis du stiller remhjul på TDC mærket skal rotoren under dækslet for øvrigt pege mod ledningen til cylinder 1. Det er måske lidt kringlet formuleret så du må gerne ringe på 61289522.

-------------------------------------------
VW T2 1979 Westfalia Camper - tæt på Horsens - kentfp@hotmail.com
(permalink) Lars Hogsted Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Altså efter at have sovet på den, med tanke om at alt virkede inden jeg skilte den af, så gik jeg ud og kiggede på tændrørskablerne her til morgen. Og ganske rigtigt, jeg havde byttet om på de to på højre side. Så da jeg byttede dem, spandt den igen som en mis.

Så nu tror jeg vi vil ud og tøffe en lille tur i det gode vejr.

God søndag til alle! :)


Reply

You must log in to post.