Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ang. shims

Tags:
No tags yet.

(permalink) Red Bug Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej.
Jeg skal ha min kompretion justeret lidt ned på min 1600 dp motor, og har
købt nogle shims ved Kit & buggy, og nu er mit spørgsmål,- er der
nogen forskeld om de ligger under cylinderne eller under top stykkerne?

-------------------------------------------
Red Bug
Old School Beach Buggy
K!m
(permalink) Tue Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jeg har aldrig prøvet det før men kunne forestille mig at hvis de var mellem cyl, og topstykke ville de brænde istykker og blive utætte. men jeg er ikke sikker, det kommer nok an på tykkelsen,

-------------------------------------------
1972 1302 bobbel
1976 bay bus. 9 pers.
1977 Citroën 2cv
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Forskellen kunne let ligge i at de kun passer det ene sted. Diameteren er ikke den samme i top og bund.
Hvorfor skal du have justeret kompressionen ned. Er den pludselig blevet for høj ?
Det vil jo have indflydelse på stødstængernes længde, bla.
Hvorfor stiller du ikke spørgsmålet under "tekniske spørgsmål" ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Og jeg spør lige : hvorfor vil du ha kompressionen sænket ???
Shims under cylinderen løser da problemet umiddelbart og er brugt 100vis af gange... Men er ikke den smarteste løsning.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Red Bug Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ok, shims har det 'bedst' under cylinderne, som de er lavet til.

T: Det er fordi jeg har tændingsbanken, og ikke har vildt meget tid, har jeg herinde læst mig frem til at man kan ligge nogle shims under cylinderne - senere kommer der så en passende knast i.
Hilsen
K!m

-------------------------------------------
Red Bug
Old School Beach Buggy
K!m
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tændingsbanken kan jo have flere årsager. Hvorfor fortæller du ikke hvad der er sket siden kompressionen pludselig er blevet "for høj"
Det er da ret tidskrævende at skille motoren ad -

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Red Bug Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Frank.
Topstykkeren er drejet ud, så komp. ligger i omegnen af 10:1,
jeg har dog fundet et par topstykker som er standard, så dem montere
jeg og så skulle vi være klar til at komme ud og kører sommeren imøde.

Ha en god dag.
K!m

-------------------------------------------
Red Bug
Old School Beach Buggy
K!m
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja det var da også mere fornuftigt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.