Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bosch super 4 tændrør

Tags:
No tags yet.

(permalink) Bussmann Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Er der nogen der har erfaringer med Bosch Super 4 tændrør:

Tænding, motorgang eller lignende og fra hvilke motorer standard/tunede

Hvad har i af erfaringer ?

super 4.jpg

-------------------------------------------
Livet er for kort til nye biler.
(permalink) kenneth p Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Har dårlige erfaringer med dem, både std og tunede med og uden turbo, mange tændingsfejl..

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Folkevognsfabrikken har mange års erfaring med dem. Det har virket fint så længe at bilejerne næsten glemmer at en bil skal vedligeholdes med olieskift osv.
Jeg ved ikke om de kan købes med det korte gevind til type1, men nu skriver du 412E, så der kan du godt finde nogen og prøve. Det har været testet i de amerikanske blade og det var ikke dårligt. Det kan jo godt være at du skal satse på et bedre tændingsanlæg med en kraftigere tændspole først.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hmmmja. jeg har ikke dårlige erfaringer med dem. Men jeg synes ikke de "betaler" for ekstraprisen ift alm. tændrør i en luftkølet. De største årsager til tændrørsfejl på en luftkølet er kontaminering, grundet olieforbrug, dårlig justering eller flodding. Så er der jo noget forskel på at skulle give 100 kr. stykket og 35 - 40 kr pr tændrør.
Som Frank skriver, vil jeg osse mene, at det første skridt til et forbedret tændingsanlæg er et elektronisk tændingsmodul og en kraftigere spole. (Og spolen skal - stadig - ikke være en "Blå Bosch" made in Taiwan til 199.-. De har intet med en Blå Bosch at gøre, ud over farven.

T

PS. Vær osse opmærksom på, at der er nogen af de billigere tændkabelmærker, som har temmelig stor modstand i endestykkerne. Det fremmer heller ikke tændingssikkerheden. Endvidere kan man, hvis man bruger elekstronisk tænding og en spole med lidt godav i, udskifte rotoren med en model uden modstand. (En std har ca. 5,05 kohm) Det er noget jeg først er blevet opmærksom på fornylig, da 2 af mine kunder blev ved med at brænde rotorer af i deres 009 sammen med en Mallory CDI. Derefter prøvede vi at montere en rotor uden modstand, og vupti, så virkede bæstet. (Hovedårsagen til, at jeg ikke har set problemet før er nok, at jeg førhen typisk brugte en Mallory Unilite fordeler i sådanne tilfælde)

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.