min 1600 as motor haved 0,14mm slup .nu har jeg justeret det ned til 0,10mm efter lidt søgning på vwnettet.er det ikke en fordel at komme ned på 0,07mm da krumtappen jo banker mindre fra side til side ?.er kommet fram til 0,07 til 0,12.mvh poul
min 1600 as motor haved 0,14mm slup .nu har jeg justeret det ned til 0,10mm efter lidt søgning på vwnettet.er det ikke en fordel at komme ned på 0,07mm da krumtappen jo banker mindre fra side til side ?.er kommet fram til 0,07 til 0,12.mvh poul
Hvis den ligger indenfor tolerencen er det fint. Men generelt må det aksialespillerum ikke blive for lille da krumtappen ellers sætter sig når motoren bliver varm.
Nej det er ikke ønskværdigt at det er i den stramme ende. O,10 er det VW kalder "nominelt" Altså det man sigter efter.
tak for hjælpen.mvh poul
Ja det er noget mærkelig noget det med axialslør,MEN vigtigt.
På en Porsche 356/912 er det som,Frank rigtig siger "nominelle", spill. 0,15.
Men der er huset også lavet af et bedre materiale end vw.
Porsche anvender kun 1 axialskive, men på vw skal der være 3.
Fvee.
You must log in to post.