Hej hvilke længde/type plejlstænger skal jeg bruge når jeg køre med 80 i slag.
Vw buggy 2,3 supercharger
Hej hvilke længde/type plejlstænger skal jeg bruge når jeg køre med 80 i slag.
Takker Frank
Jeg kan jo godt forvirre dig ved at sige at tyskerne bruger std. 2L plejlstænger på 80mm slag når de bygger en 2,7L.
Jeg syntes de er for korte. Man ender med et slaglængde/plejlstangs-forhold på 1,64 og jeg mener at man skal holde sig over 1,7. Omvendt kan man sige at hvis man kører med 103mm. støbejernscylindre så bliver den utæt ved topper før slitagen på siden af stemplerne bliver et problem.
Af pladshensyn og vægthensyn ville jeg stadig købe en AA-plejstang bare på 2L mål (5,158")
Jeg har kørt 78mm. og type1 plejlstænger.
Okay jeg skal køre 96mm og med en eaton kompressor.
Helt ærligt. Jeg synes du skal droppe det kompressorprojekt og så bygge en reglær turbo motor. Kompressor på en luftkølet har aldrig og kommer sansynligvis aldrig til at fungere 100. Dont ask me why. Sådan er det bare. Ingen har fået kompressor løsningen til at funke godt på ACVW.
Byg dig en super 2,0 eller 2110 type 4 turbo, så kan du få flere hk og færre problemer.
My 02c.
T
Har nogen fået kompressor eller turbo til at virke. Ud over store bilfabrikker med uanede resourcer ? Og i givet fald hvem og hvor er de henne, bilerne altså.
Der er ikke ret mange i DK.
Men idet store udland kender , og har kendskab til flere, som virker fint, og har gjort det i mange år/km nu.
Se bla. i England. Der kører MANGE turbogadebiler rundt.
T
Frank hvordan regner du slaglængde/plejlstangs-forhold ud?
På forhånd tak.
Peter
Ved at dividere plejlstangens længde med krumtappens slaglængde.
Takker Frank
You must log in to post.