Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvilken type/længde på plejlstænger til type 4

Tags:
No tags yet.

(permalink) tofts Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej hvilke længde/type plejlstænger skal jeg bruge når jeg køre med 80 i slag.

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

http://aapistons.com/index.php?main_page=index&cPath=12_19
En 5,4"

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) tofts Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Takker Frank

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg kan jo godt forvirre dig ved at sige at tyskerne bruger std. 2L plejlstænger på 80mm slag når de bygger en 2,7L.
Jeg syntes de er for korte. Man ender med et slaglængde/plejlstangs-forhold på 1,64 og jeg mener at man skal holde sig over 1,7. Omvendt kan man sige at hvis man kører med 103mm. støbejernscylindre så bliver den utæt ved topper før slitagen på siden af stemplerne bliver et problem.
Af pladshensyn og vægthensyn ville jeg stadig købe en AA-plejstang bare på 2L mål (5,158")
Jeg har kørt 78mm. og type1 plejlstænger.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) tofts Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Okay jeg skal køre 96mm og med en eaton kompressor.

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Helt ærligt. Jeg synes du skal droppe det kompressorprojekt og så bygge en reglær turbo motor. Kompressor på en luftkølet har aldrig og kommer sansynligvis aldrig til at fungere 100. Dont ask me why. Sådan er det bare. Ingen har fået kompressor løsningen til at funke godt på ACVW.
Byg dig en super 2,0 eller 2110 type 4 turbo, så kan du få flere hk og færre problemer.

My 02c.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Har nogen fået kompressor eller turbo til at virke. Ud over store bilfabrikker med uanede resourcer ? Og i givet fald hvem og hvor er de henne, bilerne altså.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der er ikke ret mange i DK.
Men idet store udland kender , og har kendskab til flere, som virker fint, og har gjort det i mange år/km nu.
Se bla. i England. Der kører MANGE turbogadebiler rundt.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Frank hvordan regner du slaglængde/plejlstangs-forhold ud?

På forhånd tak.

Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ved at dividere plejlstangens længde med krumtappens slaglængde.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Takker Frank

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk

Reply

You must log in to post.