Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motorproblemer Bobbel 1200

Tags:
No tags yet.

(permalink) Lars Hogsted Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej.

Jeg har skiftet tændrør, fordelerdæksel, kabler, rotor, platin og kondensator. Den kørte helt fint efter jeg havde gjort det. Men nu oplever jeg i perioder problemer. Min far mener det er noget med den vaccumdåse der sidder på strømfordeleren. I dag ville den kun gå i tomgang, jeg kunne slet ikke give gas. Så gik jeg ud og rykkede den bette stump slange af på den vaccumdåse, og prøvede at give den lidt gas fra motorrummet. Der fik jeg så omdrejninger på den, og ville køre hjem. Det gentog sig, og jeg prøvede det samme igen, og fik den så kørt hjem. Inden det kom, havde vi kørt 10-20 km helt uden problemer, også med flere start og stop af motoren.

Kan man skifte den dåse, eller er det bare noget der aldrig går i stykker, så der er noget andet i vejen?

Eller har I nogle andre bud?

Mvh Lars

(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Lars,

Du kan kontollere vacuumdåsen ved at tage slangen af ved karburator og suge i den. Så skal omdrejningerne stige og når du sætter tungen for slangen, skal den holde omdrejningerne konstant.

Ved skift af platiner kan der efterfølgende sidde lidt skidt imellem dem som gør at motoren ikke går rent. Det kan afhjælpes ved at du trækker et rent stykke papir imellem platinerne.

Hvordan har du justeret din platinafstand og justerest tændningstidpunktet?

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Lars Hogsted Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg må indrømme at platinafstanden kun er justeret efter gefühl. Ved nogen hvad den skal være? Og tændingen er justeret med prøvelampe. Det underlige er jo at den kører fint nok af og til, så jeg tænker bare at tændingen står fint nok?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Rens platinerne med et stykke tyndt rent pap med fortynder, acetone eller sprit på.
Stil platinerne til 0,4mm og stil tændingstidspunktet bagefter.
Man kan godt stille platiner efter gefühl, men da ikke hvis man ikke kan se 0,4mm :-)
Jeg er lidt imponeret over jer der går i gang med den slags, uden at undersøge hvilke mål man har brug for først.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Lars Hogsted Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hehe, man er jo nødt til at gå igen med noget nogle gange, for at lære noget. :)

Men lyder det fuldstændigt usandsynligt at der kan være noget galt med den vaccum-dåse?

(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Lav testen som Torben foreslår.
Så kan du hurtigt få din egen idé af eller bekræftet.
/Flemming

-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Lars Hogsted Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ok, jeg må foretage en test i morgen så, og se hvad motoren siger til det. :)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der kan da sagtens være noget med den dåse. Men det giver ikke de symptomer du beskriver. Så kan den ikke tage gassen og har ingen trækkraft. Men det kommer og går ikke.
Du er da nødt til at have styr på det grundlæggende. Man kan jo ikke fejlfinde på en komponent hvis motoren er justeret forkert. Alt det der, undskyld, vrøvl om at:"man lærer jo ikke noget hvis man ikke går i gang" Neej, men man lærer heller ikke noget ved at gøre forkert og så prøve sig frem og se om man kan finde en indstilling hvor motoren kan køre igen. Spild af tid og frustrationer og undren.
Hvis folk har et ønske om at have biler som hobby, så må det være helt naturligt at sætte sig ind i hvordan man gør.
Det tager 10 minutter at gøre det rigtigt og en halv time at lære. Så kan vi bruge en times tid på at snakke om teorien bag. Og det er skide hyggeligt fordi en VW bliver så glad når tændingen står rigtigt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Lars Hogsted Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja det kommer nok an på hvem man er. Uanset om det virker eller ej når man er færdig, har man nok lært et eller andet.

Jeg har nu justeret platinen til de 0.40, og det har ikke hjulpet. Jeg har også prøvet at suge i slangen, og den gør ganske rigtigt som i siger, stiger i omdrejninger. Jeg har også vaccumtestet dåsen, og den er 100 tæt.

Den går rigtigt ujævnt i tomgang, og er også svær at starte. Jeg synes også den lugter noget af benzin, og giver man den lige lidt gas, synes jeg også den ryger lidt sort.

Kan der være noget med karburatoren måske?


Reply

You must log in to post.