Er der nogen der har oplevet, at der er for meget spillerum på selve tromlebremsen og strålerne på trækakslerne ved helt nye tromler?
Er der nogen der har oplevet, at der er for meget spillerum på selve tromlebremsen og strålerne på trækakslerne ved helt nye tromler?
ja ved slidte bagaksler
ja flere gange - det er ikke unormalt - men ikke godt.
er dine aksler iorden bør du bytte dine tromler til en bedre kvalitet.
findes der nogen mål på aksler de bevæger sig inden for?
for det er ret meget, her?
tror ikke der er nogen slidgrænse nej - desværre ;0)
du har købt en repro del der passer for dårligt - enten fordi det var galt inden du monterede den - eller er den blevet hurtigt slidt fordi du har gjort noget forkert - eller er dine aksler slidt - sidstnævnte har jeg dog aldrig oplevet i de snart 25 år jeg har rodet med vw.
Der er kørt 3 km med dem (max), jeg kan mærke på dem de "rokker"ikke frem og tilbage men fra side til side... kan se der er et lille spillerum
3 km er mere end rigeligt hvis du ikke har monteret dem korrekt..
og mener du side til side i henhold til kørselsretningen - har du lavet en alvorlig fejl.
de var 100% korrekt monteret og det er med garanti :)
hvis du ser på dækket og trækker en streg lodret ned er det på den måde du kan rokke det.
alt i lejer pakninger osv er skiftet møtrik spændt med korrekt moment/kg
har gjordt det en del gange før, men aldrig oplevet det her
så kan det ikke rykke fra side til side - det er med garanti.
griner, det var ment på den måde at du ikke kan trække hjulet mod dig og skubbe ind igen :)
dvs du kan rokke hjulet - som man feks gør med forhjulet med en defekt bærekugle - jeg tror ikke jeg kan hjælpe dig via internettet i denne sag - find et vw geni og få ham/hende til at kigge på det.
der har været en del der har kigget på den da den blev bygget, og havde en til at skille og samle det efter bogen for at se om jeg havde over set noget.
men nu er problemet der da den endelig kom ud og køre og bremse, det er helt skidt...
piller sku pisset helt af igen igen igen :/ så må den sku få nogen lange aksler istedet og nogen andre tromler, for det her får jeg sku fniller af...
kan jeg uden videre ikke bare montere lange aksler, rør, og sætte mine anker plader over på og montere 5 huls igen?
nej ikke uden viderer - ikke hvis du har korte aklser nu..
reelt skal du så ha 5 huls tromler til lange aksler , og ankerplader der passer til.
men man kan bruge en afstandsring - så mener jeg helt sikkert det er muligt.
afstandsringen skal tages fra en anden gearksse - det er den der sidder ved baghjulslejet.
jeg har korte aksler nu, men hvis jeg skifter til lange, og stadig vil bevare 5 huls tromler, hvad skal jeg så bruge?
edit: jeg har mange afstandsringe liggende fra andre gearkasser, og nye
5 huls tromler til lange aksler - ankerplader til 4 huls tromler , bremsebakker og moteringssæt og mener 2 nye håndbremsekabler.
CSP sælger nogen specielle bremsetromler som er beregnet til at sætte på en 4 huls ankerplade og gearkasse.
men hvorfor så ikke skifte hele gearkassen - ved ikke lige hvor gammel din bil er , men har den korte aksler har den vel også "crashbox" USYNC 1 gear ???
men du kan også bruge dine gamle bremser - hvis du bruger de "ringe" der - men er tromlerne slidt er det vel ikke en go løsning ?
du skal også lige tænke på om dæk og fælge passer hvis du skifter til lange asler
Det er til en buggy
jeg har købt en renoveret 1500 gearkasse ved farmer.
havde selv aksler liggende, men ville faktisk fra start have haft lange aksler så det gør ikke noget for mig at skifte pisset,
men nu skriver du ankerplader til 4 huls tromler, mener du ikke 5huls?
hvis tromlerne er def må jeg bare købe nogen nye igen.. disse er dog nye dem jeg har nu
nej mener faktisk 4 huls ankerplader - og de specielle 5 huls tromler - der passer til de brede bremsebakker.
har du kørt 300 m med dem og de var forkert monteret - er det grunden til de er ødelagt - og dette er uanset hvilke garantier du gir ;0)...
kan bestilles i dk på samme reservedelsnummer.
jeg må kjøve noget nyt shit :)
har dog kunne rokke med de her også inden jeg kørte :) .
men takker for svar, så har jeg da lidt at lave i weekenden.
husk at bestil nyt pakningssæt til de nye akselrør - det er meget vigtigt de er korrekt justeret i pakningerne ;0)
sæfølli :)
You must log in to post.