Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Straigth axelkit til min type 2 t1

(permalink) ford 36 3w Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej alle her på tråden....
Har læst lidt i denne tråd om sænkning/skivebremser ,man skal jo nok også tage vores "fine" afgift system med i overvejelserne inden man bygger for meget om på sin veteranbil for tiden.
Hvis det skal være lige efter bogen, skal en bus ombygget til irs , sænket og med andre bremser fra anden bil eller aftermarked have en køretest.
Det er det de kræver på hotrod og andre ældre kørertøjer som er ombygget /forbedret.
Også er det der vores slunkne statskasse kommer ind i billedet og lige vil vride de sidste kroner ud af os.
Der har været skrevet en del om det i veteranposten.
Danmark er et lorteland for os som har en hobby der hedder biler.
Er selv rigtig træt af begrænsninger og extra afgifter vedrørende ombygning af vores legetøj.
Mvh. Lillebror

-------------------------------------------
Michael. Strøby v. Køge. Tlf 50509767
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg vil lige sige det sidste her. Der er en delte meninger om det ene eller andet.
Jeg køre altid på ferie i min bus, og da jeg havde min samba var jeg på ferie til Italien og kørte op gennem et af passene for at få lidt afveksling til motorvejen. En utrolig smuk tur, men nedstigningen var et HELVEDE. Det var med org tromler foran og type1 tromler og straight axel bag. 2/3 af turen nede kunne den ikke bremse mere og jeg var nør til at køre ud på en nødrampe. Der ventede jeg så i ca 30 min på at de kølede ned før jeg kørte videre. Da jeg kom hjem kom der ventilerede og krydsboret skiver på fra CSP. Jeg SKAL aldrig prøve det igen, og jeg er sikker på at den der har prøvet at tage fat under rattet for bedre at kunne stemme imod når det kneb med at bremse er sku nok enige. Jeg skal ihvertfalde ALDRIG mere mangle bremsekraft. Motoren kan sku altid komme til sidst i rækken.

Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) duck Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så må du nok bare lære at motorbremse :-)

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Enig med Peter. Reglerne er med til at sænke trafiksikkerheden... ikke højne dem!

Det gælder selvfølgelig kun når vi snakker de gamle veteranbiler med tromlebremser. En golf 2 bremser jo egentlig udemærket fra fabrikkens hånd.
Tiden er simplethen løbet fra veteranbilernes tromlebremsesystemer, og der findes nu meget mere sikre og bedre alternativer tilgængelige. Hvorfor det så skal være forbudt at foretage disse åbenlyse forbedringer forstår jeg simplethen ikke.
Vi må håbe der er nogle politikere der også kan se det fornuftige i at lempe reglerne således at de gamle veteranbiler kan opgradere bremserne, så de nogenlunde kan følge med alt det andet der kører på vejen anno 2012 , altså når der skal bremses!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Stenspil Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det har været virkelig spændende at følge med på denne tråd!!

Ømm men det hele handlede jo egentlig om at jeg edder gerne ville ha en anden motor i min bil og skal derfor skifte alt ud fordi den er født med navreduktion :)

Til alt det med bremserne er jeg i den heldige situation at jeg har købt skiver hele vejen rundt til bilen så stoppe ska jeg nok få den til :)

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det lyder sku fornuftigt. Du er en af de få som har gjort det. Om du vælger IRS eller straight axel kommer an op kørselen. Straight axel fungere som sådan fint nok, men vil blive mere livlig bagi ved hurtige vognbane skift (undvige manøvre). Hvor IRS føles som om bagenden bare følger med. Jeg kørte jo selv med straight axel på min med 1600 AO gearkasse på og GB motor. Det er billigere med straight axel og det var grunden til mit valg. Nu er mine unger blevet større og har fået flere midler, så idag ville jeg vælge IRS på grund af den større sikkerhed og komfort. Hvad du ender med at vælge er i sidste ende dig som bestemmer. Jeg har givet min mening og erfaring her og det har andre også. Men jeg glæder mig til at følge dit projekt. God fornøjelse og nyd det når du køre, for den bliver meget mere behaglig at køre i når omdrejningerne kommer ned.

Andy tro mig at jeg også motorbremsede hele vejen....

P

PS: Se lige dette her: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=8375
Sala ligger lidt uden for stockholm men man kan helt sikkert få det tættere på med "busfragt". Det er normalt ikke så dyrt.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nå, for lige at hive en gammel tråd op til overfladen igen... :-) http://www.youtube.com/watch?v=ZBG9bSUj5xQ

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.