Jeg er jo tilhænger af "if it aint broke, dont fix it" mine tromlebremser han fint blokere alle fire hjul og evner fint at bremse en fuldt læsset bus bus ned fra 120 til 0 - det er jo det originalbremserne er konstrueret til..
Mit største problem er nok alt for smalle forhjul (165), men skønhed koster..
Skivebremser har da masser af fordele; de skal ikke justeres, de kan bremse ned en masse gange efter hinanden uden at varmen får dem til at "fade" som tromlebremser gør (men det har jeg ikke rigtigt brug for i en cruiserbus, mere i en racerbil..)
Jeg lavede en af mine tidligere ovaler med store skivebremser hele vejen rundt, og min Hebster havde skivebremser i CSP-stil, men jeg må indrømme at den største fornøjelse jeg havde af det, var at skrue det på, efter hjulene var skruet på igen, kunne jeg helt ærligt ikke mærke den store forskel, på Hebsteren overbremsede den endda alt for meget på forhjulene fordi jeg aldrig fik opgraderet bagenden tilsvarende...
Et andet problem med tromlebremser er at det jo egentligt er en lidt kompliceret konstruktion, de er besværlige at justere, og der er masser af ting der kan gøre at de ikke fungerer optimalt. - et nyt CSP skivesæt er jo enkelt at skrue på, og fungerer jo 110% lige ud af æsken...
Min Judson Oval kører iøvrigt også på de originale smalle bakker hele vejen rundt, og den har bare altid bremset fantastisk, -jeg tror at man har brug for at kunne bremse op til et vis niveau, og derefter handler det egentligt mere om at kunne dosere bremseevnen passende, og så iøvrigt at have dæk og underlag til at overføre bremsekraften til asfalten
Jeg vil også have en tur i din bus Rasser...! ;-)