Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  teknisk megasquirt spørsmål ang hall sensor

Tags:
No tags yet.

(permalink) tofts Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Er i fuld gang med at lodde min megasquirt 2 v3 sammen er stødt på et lille problem hvilken type af de her to er bedst at vælge hall/optical/etc eller VR circut.
hvis jeg vælger hall/optical/etc Hvad er så bedst bruge hall/optical eller trigger off the coil negative terminal/point.
Jeg er ved at bygge en type 4 motor som skal køre med tryk og indsprøjtning. tændingen bliver med en tændspole for hver tændrør. har ikke helt bestemt om det bliver trigger hjul eller om jeg vil bruge fordeleren til at give signal. hvad syntes i og hvad er bedst.

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg vil vælge hall sensor og crank trigger til enhver tid. VR er meget følsom overfor støj. At trigge på spolen giver kun mening hvis du kører med almindelig strømfordeler hvilket jeg går ud fra ikke er tilfældet eftersom MS vel skal styre tændingen?
Hall sensor er en meget robust løsning, men design dit triggerhjul med omtanke.

(kører selv type 4 med MS2)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) tofts Member
Skrev for 12 years siden | | | |

takker warp. så det er bedst at sætte min ms2 op til hall. hvad bør jeg tænke på ang trigger hjul. har overvejet at fræse huller i min alu remskive på krumtappen som skal trække kompressoren den har jeg fået lavet special så den køre med 6 spors flad rem og så lime stål stænger i hullerne. eller er det lige så godt at købe en færdig trigger hjul og sætte på remskiven. hvor mange tænder/punkter er det optimale at køre med til MS.

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg vil anbefale 12-1 triggerhjul, hvis du kører med standard triggerkredsløb i MS2 boksen og hall sensor. Hvis du vil køre med 36-1 og hall sensor kan det blive nødvendigt at lave lidt ændringer i inputkredsløbet for at ændre på knækfrekvensen på inputfiltrene. Det nemmeste er at bruge et 12-1 hjul i stedet så burde der ikke være problemer med at bruge standard indputkredsløb.
Jeg kører selv med et 50/50 tandmønster på triggerhjulet, men der er flere der mener at et 75/25 (75% mellemrum / 25% tand) mønster er mere eftergivende hvis sensoren ikke er placeret helt optimalt i forhold til tænderne.

Se evt. denne side for triggerhjul http://www.trigger-wheels.com
Jeg har selv sådan et her http://www.trigger-wheels.com/store/contents/en-uk/d24.html til at ligge som jeg skal have prøvet i stedet for mit nuværende.

Her er lige et par billeder af mit set-up.

photo 3.jpg
photo 1-3.jpg
photo 2-4.jpg

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) tofts Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det ser rigtig godt ud, vil vælge en 12-1 hjul og hvilken sensor har du brugt til dit setop

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nu ved jeg ikke med MS. Men jeg er jo blevet rodet noget mere ind i Electromotive på det seneste. Der er den klart mest præcise løsning at bruge 36 - 1 12 tænder fra TDC. 12 - 1 blir for upræcis da springet er for stort.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Megasquirt er generelt ligeglad med om det er 12-1 eller 36-1 hvad angår præcision. Med den nyeste ekstrakode er den eftersigende stadig præcis indenfor 0,1 grad med 12-1 triggerhjul.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) tofts Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jeg vil få fat i en 36-1 også og så prøve mig frem hvad som fungere bedst

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har både brugt en Honeywell gt-1 og en Hamlin 55075, men vil anbefale gt-1 da jeg har haft lidt problemer med at Hamlin 55075 ikke kan klare varmen ret godt.

Jeg har rodet rigtig meget med 36-1, 18-1 og 12-1 triggerhjul og vil til enhver tid anbefale 12-1 sammen med hall sensor hvis MS2 boksen er standard. Inputkredsløbet til hall sensor er ikke designet til 36-1 og kan derfor give problemer hvis ikke der trylles lidt med filtrene. Spar dig for en masse grå hår og brug 12-1 ...det er min erfaring.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) tofts Member
Skrev for 12 years siden | | | |

warp: jamen så bliver det en 12-1 ingen grund til grå hår :-)
og en Honeywell gt-1. Så det tilbage til lodde kolben

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) Akke Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har fået fræst i mit remhjul til mit Jaguar projekt, 36 - 1 For at få så stabil en løsning som muligt. Jeg har en Emerald k6 ecu den kan læse det meste men er konfigureret til 36-1 90 grader før top. Så det har jeg valgt at gå frem efter.

(der er også dejligt meget jern at fræse i på sådan et hjul) :-)

540664_10150738646349630_619249629_9350955_100431450_n.jpg

-------------------------------------------
vw Beach Buggy 1600
Jaguar xj6 4.2
"Full throttle until you see God,then shift to second"
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der er mange meninger og mange måder. Hvis jeg skulle bygge MS på en type4, ville jeg bruge en fordeler fra en type4 med hall-giver fra de sene motorer. Og så lade MS styre tændingsavanceringen. Som beskrevet af Bowling og Grippo på deres hjemmeside.
Det har virket i mange år på serie-biler. Polo, Golf, Passat - osv. Fra 1984, Så giver det ikke problemer.
Du skal selvfølgelig svejse avanceringen fast i fordeleren så den kun virker som trigger og fordeler.
Det andet med triggerhjul giver problemer med anbringelse/fastgørelse af dimser og man skal også selv være i stand til at sikre at de komponenter man vælger kan virke under de forhold der er i et motorrum. Og nøjagtighed i komponenterne.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) tofts Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Wrap: Har du en stimulator til MS og hvilken en er det.

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger

Reply

You must log in to post.