Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor spørgsmål/tråd...

Tags:
No tags yet.

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja nu har jeg lagt en 1800 Type4 i min bus og den går 9,7 km/L og det syntes jeg enlig er okay. Men jeg ville gerne bygge/renovere en Type4 til min bus. Jeg kunne godt tænke mig at få en så øknomisk Type4 som muligt og mangler lidt input til sådan en. Jeg søger input til både org. solex kaburatore, Dobbelt kaburatore, indsprøjtning og evt turbo. Mit mål er ca 100 hk, godt med moment og stærk og holdbar. Denne tråd et tænkt til alle som har og gerne vil dele erfaringer med dette. Håber på masser af input til dette.

På forhånd tak

Peter.

PS: Lad os prøve at holde denne tråd ren for alt andet end dette.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg ville satse på noget insprøjtning.
Der er meget at vinde med noget programmerbar indsprøjtning/tænding. Det giver mulighed for at køre ultra mager blanding når man cruiser. Det er ikke unormalt at kunne køre 15-17 i AFR hvis der er godt styr på tænding, kompression og benzin. Men det kræver at man gider at nulre med indstillingerne på et rullefelt ellers kan insprøjtning være lige meget. (er det til en bus skal den måske ikke køre helt så mager som det er muligt hvis motoren lå i en type 1)
Jeg ville nok også holde mig til noget 1700/1800 kubik, med en lidt mere moderne knast end standard, men stadig mild. Og så skal motoren bygges med minimal vendehøjde.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ville 1910 ccm være en god løsning? Hvis man skal køre insprøjtning (Jeg ved ikke en pind om det skal det lige siges) kunne man så lave trigger på svinghjulet? Jeg tænker på om man skulle sætte en hall sensor i hullet i blokken til den føler som sidder der? Jeg er ikke helt med på 12-1, 36-1 men man kunne vel fræse disse mærker i svinghjulet? Jeg ville køre med org køling men den burde vel ikke give noget problem?

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Når ja hvis det skulle være sprøjt hvad skal man se efter og hvad ligger vi prismessigt for de enkelte dele?

Kunne denne være en ide at læse? Link: http://ef.dk/?pagetype=book&vareid=61077-1

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Til en rimelig almindelig motor som den du snakker om tror jeg næsten det er lige meget hvilket system du vælger. De kan allesammen løse opgaven. Der kan bl.a. nævnes Megasquirt, Electromotive, OMEX, Vems.
Prisen afhænger og hvilket system man vælger og om man kan lave noget selv og evt. anvender brugte stumper eller vil købe nyt og færdigt i stedet. Vil skyde på mellem 5.000 og 30.000 for et komplet system.
Men alt mekanik/elektronik giver ikke mange km/l. Det er indkøringen der gør den store forskel. (og så selve motoren selvfølgelig)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg ved godt at det er indkøringen der gør det og hvordan motoren er bygget mm. Det jeg laver skal bare virke og kunne skaffes stumper til rimlig nemt hvis man skulle komme ud for det. Og det skal være nemt at have med at gøre. Kunne man lave trigger på svinghjulet?

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Her er mit eget svinghjul med triggermønster. At trigge på svinghjulet fungerer bedre med en VR sensor end hall. (men det er nogle detaljer som ikke betyder så meget i planlægningsfasen)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Skal det være nemt så brug en strømfordeler fra en type 4 med indsprøjtning. Den har indbygget hall sensor i selve fordeleren. Det er nok noget at det mest simple og robuste man kan få.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har en fordeler fra en W med sprøjt så den må kunne bruges. Jeg troede at der skulle "mangle" et mærke for at den kunne sprøjte? Jeg prøver bare at få indblik i hvordan det funger for så tror jeg det bliver nemmere i længden, så jeg håber at i vil bære over med mig. suk fagre nye verden for mig.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der skal bare lige files lidt i rotoren og så skal advanceringsmekanismen fastgøres. Ellers er det plug and play.
...men indsprøjtning er et projekt i sig selv. :-)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det nemmeste er at bruge en fordeler fra type2 med CU motor. Det var fødte med hall-giver. Samme tændingsanlæg som Golf/Passat i samme årgang.
Det er ikke noget problem at bruge en fordeler på en VW. Det ville være noget andet hvis det var en engelsk bil, hvor man tydeligt kan at tændingstidspunktet flyver vilkårligt rundt. Der hjælper jo selv en 123-fordeler.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvad med en fordeler fra en WBX med sprøjt? Jeg har fundet flere sider med forhandlere af forskelligt sprøjt så nu har jeg da lidt at gå efter.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Electromotive´n er klart den nemmeste og hurtigste at arbejde med, nok nærmest af dem alle. - Har du lavet dit ledningsnet korrekt, kan jeg køre den ind på 2½ - 3 timer.
Den nye "lille" box, som stadig kan 25% mere end du nogensinde får brug for, koster kr. 5700 + mormor.

På en type 4 bus motor er det oplagt at lave triggeren ved/på svinghjulet, som Warp har gjort. Der er så heller ingen grund til at bruge fordeleren som fordeler, da man kan styre tændingen 100% over boxen og skal bare bruge en spole med wasted spark fra en nyere bil. Electromotive anbefaler et par modeller, som koster i omegnen af 1000 kr.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.