Har en årg.71 bay med smallet forbro og 5x130 skiver.vil gerne have original sporvidde og hævet den lidt igen. Kan man få noget sænkningsforbro hvor jeg kan montere mine spindler og skiver ?
Har en årg.71 bay med smallet forbro og 5x130 skiver.vil gerne have original sporvidde og hævet den lidt igen. Kan man få noget sænkningsforbro hvor jeg kan montere mine spindler og skiver ?
ja du laver bare en alm org forbro justerbar - men er der plads til sporvidde forøgelsen ???
er du heldig kan du finde en der vil bytte lige over - tror de fleste hellerer vil køre med din forbro.
Ellers kan du købe en ved CSP eller creativ-engineering.
Tak for hjælpen.prøver om der er nogen herinde der vil bytte.vil godt have den lidt lavere end org.Kan det lade sig gøre med org.forbro. Spindler er også flyttet op.Ikke drop spindler,men et andet system.Nogen der kender noget til bilen angående forbro. Har lige købt den bay camper ved frosty.
aner ikke hvilke fælge, dæk eller model du har - så svært at sige - læg evt nogen billeder på som den er nu - og skriv lidt om dine planer - så er det nemmerer at vuderer.
Så var der nogle billeder. skiver er 5x112 med 20mm adaptere til 5x130.Vil godt have den 5cm højere og nogle større dæk. Dækkene er nu 145/65/15. Hvor meget bredere er en org.forbro? Der er næsten ingen sfjedring.Man skal jo have nyrebælte på hvis man skal til hannover.
Ups! billederne blev lige drejet lidt.Jeg er helt ny i det her
Er den ikke lavet til linkpin?
jow
den der ville jeg bare hæve et par takker på forbroen - også sætte nogen højerere dæk på fælgene - tror ikke der vil være plads til ret meget mere dæk på hvis du sætter en brederer (org) forbro på....
hæv den to takker i begge justerbeslag , og køb to 165/65-15 - så er der lidt komfort i den igen. helt blød bliver den nok aldrig - men en mellemting er vel også ok ? dobbeltcheck lige min dækstørrelse - er sgu ikke 100% på det er den man bruger ??
og hatten af for din billeddokumentasion - det er sgu iorden - thumbs up ;0)
Tak for de gode råd.Tror jeg beholder den på.Har hævet den alt det den kan.men kan jeg flytte spindlen ned på den anden side? Kan man ikke tage nogle af torrosionsbladene ud, så der bliver lidt mere affjedring ?
Nej det tror jeg ikke du skal regne med...
Du kan ændre lidt på din dæmpning hvis det er Koni du har på den :-)
http://vwnettet.dk/topic/121956
En krængningsstabilisator samt en styretøjsdæmper ville heller ikke gøre den ringere at køre i.
Og større dæk som Ib også foreslår. Jeg ville gå en størrelse op både for og bag.
Som jeg ser den bro er den hævet til max. Der kan ikke være meget at give af. Når man sætter en forbro på fra en splitbus bliver den lavere end hvis der sad org forbro på, og hvis det er dropspindler på er den bare den højde. Jeg ved at Daniel i Sverige laver forbroer fra splitbus til earlybay og latebay. Jeg har sådan et sæt tårne liggende og der er indbygget 3-4 graden caster i. Nogle af de broer de laver er rørene (hvor fjederne ligger i) flyttet op i tårnene.
Hvis du skal have den højer ville jeg sige at enten skal du have fat i nogle std spindler eller bygge den til org forbro fra en earlybay og sætte skivebremsespindler på.
Ellers ville jeg sætte en krængningsstbbilisator samt styrtøjsdæmper på. Det giver en helt anden køreoplevelse.
Hilsen Peter
jeg har et sæt renoveret org spindler til at ligge vi kunne lave en bytte handel med dem du har og lidt mønt min vej
Jeg ville tage forbroen af og skære justerbeslagene ud af forbroen (altså skære hele rørstykket ud i midten), og dreje det en smule, og svejse fast igen. Dog skal du også lige have flyttet beslag for hjælpestyrarm.
Skær og svejs et rør af gangen, så "fikserer" det andet rør imens.
Kan du ikke få større dæk på, hvis du hæver den op på max i forbroen? Eller er der ikke noget at give af?
Rasser says the word - lyder som en go ide - samme måde vi sænkede busser på før nogen opfandt justerbeslaget - og min kører stadig den dag i dag 15 år efter ;0) så det duer.
svært at se - men på billede 6 - ser det ud til der er en lille smule at gi af
har dobbeltchecket dækstørrelsen - det er 165/65-15 - der er betydelig mere komfort i end 145/65-15.
Kører selv 165/60. 165/65 er en fin størrelse
Ligner forøvrigt Bugpack dæmpere, og ikke Koni på billedet. Koni koster ca. 3-4gange så meget :-/
Ib, du lyder som Villy Søvndal ;-)
haha - jes ded are med garantiiii sow sandt.
You must log in to post.