Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til bayforbro

(permalink) Rene Rethmeier Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Har en årg.71 bay med smallet forbro og 5x130 skiver.vil gerne have original sporvidde og hævet den lidt igen. Kan man få noget sænkningsforbro hvor jeg kan montere mine spindler og skiver ?

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja du laver bare en alm org forbro justerbar - men er der plads til sporvidde forøgelsen ???

er du heldig kan du finde en der vil bytte lige over - tror de fleste hellerer vil køre med din forbro.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ellers kan du købe en ved CSP eller creativ-engineering.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Rene Rethmeier Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tak for hjælpen.prøver om der er nogen herinde der vil bytte.vil godt have den lidt lavere end org.Kan det lade sig gøre med org.forbro. Spindler er også flyttet op.Ikke drop spindler,men et andet system.Nogen der kender noget til bilen angående forbro. Har lige købt den bay camper ved frosty.

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

aner ikke hvilke fælge, dæk eller model du har - så svært at sige - læg evt nogen billeder på som den er nu - og skriv lidt om dine planer - så er det nemmerer at vuderer.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rene Rethmeier Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ok.prøver lige om jeg kan ligge nogle billeder ind. Tak!

img_0077.jpg
img_0078.jpg
img_0079.jpg
img_0080.jpg
img_0081.jpg
img_0082.jpg
img_0083.jpg
img_0084.jpg
img_0085.jpg
img_0086.jpg
img_0087.jpg
img_0088.jpg
img_0089.jpg
img_0091.jpg
img_0092.jpg

(permalink) Rene Rethmeier Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så var der nogle billeder. skiver er 5x112 med 20mm adaptere til 5x130.Vil godt have den 5cm højere og nogle større dæk. Dækkene er nu 145/65/15. Hvor meget bredere er en org.forbro? Der er næsten ingen sfjedring.Man skal jo have nyrebælte på hvis man skal til hannover.

(permalink) Rene Rethmeier Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ups! billederne blev lige drejet lidt.Jeg er helt ny i det her

(permalink) Søren Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Er den ikke lavet til linkpin?

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) duck Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jow

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

den der ville jeg bare hæve et par takker på forbroen - også sætte nogen højerere dæk på fælgene - tror ikke der vil være plads til ret meget mere dæk på hvis du sætter en brederer (org) forbro på....

hæv den to takker i begge justerbeslag , og køb to 165/65-15 - så er der lidt komfort i den igen. helt blød bliver den nok aldrig - men en mellemting er vel også ok ? dobbeltcheck lige min dækstørrelse - er sgu ikke 100% på det er den man bruger ??

og hatten af for din billeddokumentasion - det er sgu iorden - thumbs up ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rene Rethmeier Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tak for de gode råd.Tror jeg beholder den på.Har hævet den alt det den kan.men kan jeg flytte spindlen ned på den anden side? Kan man ikke tage nogle af torrosionsbladene ud, så der bliver lidt mere affjedring ?

(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nej det tror jeg ikke du skal regne med...

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) All season Bay Cruiser Midtsjlland Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Du kan ændre lidt på din dæmpning hvis det er Koni du har på den :-)
http://vwnettet.dk/topic/121956

-------------------------------------------
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

En krængningsstabilisator samt en styretøjsdæmper ville heller ikke gøre den ringere at køre i.
Og større dæk som Ib også foreslår. Jeg ville gå en størrelse op både for og bag.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Som jeg ser den bro er den hævet til max. Der kan ikke være meget at give af. Når man sætter en forbro på fra en splitbus bliver den lavere end hvis der sad org forbro på, og hvis det er dropspindler på er den bare den højde. Jeg ved at Daniel i Sverige laver forbroer fra splitbus til earlybay og latebay. Jeg har sådan et sæt tårne liggende og der er indbygget 3-4 graden caster i. Nogle af de broer de laver er rørene (hvor fjederne ligger i) flyttet op i tårnene.
Hvis du skal have den højer ville jeg sige at enten skal du have fat i nogle std spindler eller bygge den til org forbro fra en earlybay og sætte skivebremsespindler på.
Ellers ville jeg sætte en krængningsstbbilisator samt styrtøjsdæmper på. Det giver en helt anden køreoplevelse.

Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) dennis_rol Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jeg har et sæt renoveret org spindler til at ligge vi kunne lave en bytte handel med dem du har og lidt mønt min vej

-------------------------------------------
tlf.20 64 75 05 ml.7-15 mail : dennis@guwi.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg ville tage forbroen af og skære justerbeslagene ud af forbroen (altså skære hele rørstykket ud i midten), og dreje det en smule, og svejse fast igen. Dog skal du også lige have flyttet beslag for hjælpestyrarm.
Skær og svejs et rør af gangen, så "fikserer" det andet rør imens.

Kan du ikke få større dæk på, hvis du hæver den op på max i forbroen? Eller er der ikke noget at give af?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Rasser says the word - lyder som en go ide - samme måde vi sænkede busser på før nogen opfandt justerbeslaget - og min kører stadig den dag i dag 15 år efter ;0) så det duer.

svært at se - men på billede 6 - ser det ud til der er en lille smule at gi af

har dobbeltchecket dækstørrelsen - det er 165/65-15 - der er betydelig mere komfort i end 145/65-15.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Kører selv 165/60. 165/65 er en fin størrelse

Ligner forøvrigt Bugpack dæmpere, og ikke Koni på billedet. Koni koster ca. 3-4gange så meget :-/

Ib, du lyder som Villy Søvndal ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

haha - jes ded are med garantiiii sow sandt.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply

You must log in to post.