Hej
Hvilken standard gearkasse (type 1) passer bedst ? ift. holdbarhed og gearing
gerne med koder og årgange så jeg ved hvad jeg skal lede efter.
mobil nr: 22-26-03-12
Hej
Hvilken standard gearkasse (type 1) passer bedst ? ift. holdbarhed og gearing
gerne med koder og årgange så jeg ved hvad jeg skal lede efter.
En 1500 type1 gearkasse men du skal nok regne med at skulle svejse medbringerringene til 1. og 2. gear. Det kommer også an på hvordan du kører. Min nabo kører med sådan én, uvidende om "problemet"
Det letteste er at bruge en gearkasse fra 1972- Der er ringene loddet fra fabrikken, men jeg er usikker på om det skal være en fra en 1303 der så kun har et siddedæksel. Så kan den ikke bygges om til svingaksel.
Men en 2,2 130-140HK til normal kørsel giver ikke problemer.
tak for svaret Frank
Har i øjeblikket en 1200 usynkroniseret fra 1958 så den dur ikke i længden.
Har en ny 1500 gearkasse til salg...
http://vwnettet.dk/topic/180178
Den Mccloud har til salg ville være et rigtigt godt bud. Og den har jo også det rigtige skiftehus.
jeg har set den - men den er desværre alt for dyr til min pengepung. ;-)
er den for dyr kan du fortsætte med din 1200 gearkasse - men så er der ingen grund til at bruge subaru motoren - for så er den slet ikke underholdende at lege med.
skal den ha gas - skal du ha en gearkasse der kan holde. også selvom det er den lille subaru uden turbo.
du har da været herinde længe nok til at vide hvor nemt det er at knuse gearkasser ;0)
adapteren til motoren er da lige så dyr, men den har du måske ??
har en 1300 kasse nyrenoveret fra farmer ??
retro
Har allerede motor samt adapter og svinghjul.
Må jo bare spare og imellemtiden knuse gearkasser til højre og venstre !
Men nu skal bilen jo også først være færdig og der går mindst et par år endnu, med den fart jeg har på.
@ploug...hent da din efterlønsbidrag,hehe:)
8500 for en ny 1500 gearkasse inkl. typ2 skiftehus er billig
For 20-25 år siden kørte vi da med 2L type4 motorer på std. gearkasser. Det gik da fint til daglig brug. Men til dragracing starter går den ikke.
Jeg har en fornuftig løsning, giv mig evt et kald på 40931448
Ploug, hvis man må spørge: hvad bruger du af adapter/svinghjul osv? DS-tuning, Kennedy Engineering eller noget helt tredje? (har selv en buggy/"specialopbygning", hvor jeg overvejer vandkøling. (Umiddelbart har jeg dog en 44 kw polo-motor i tankerne)
(Sig hvis du opfatter mit indlæg som spam, så sletter jeg.)
No probs !!
Jeg købte adapter og svinghjul her: http://www.volksconversions.com.au/
Han er en rar mand der ved hvad han taler om, dog er det bedst at maile - hans accent er en anelse tyk ! ;-)
You must log in to post.