Er der nogen der kan fortælle mig om jeg kan skifte tarmslyng på en 1200 uden at tage motoren ud?
Er der nogen der kan fortælle mig om jeg kan skifte tarmslyng på en 1200 uden at tage motoren ud?
Det kan du -
Hvis du kan finde et 1200 tarmslyng - men det har du måske allerede ??
Nej jeg har ikke noget at skifte med.
Jeg tænkte man kunne finde et repro, men det er måske ikke ligetil?
ikke til en 1200 - men man kan da lave et alm 1300/1600 om - muligt men ikke ligetil..
der er dog EN slags på markedet - og til fornuftige penge også - og lyder ok.
http://www.bugservice.dk/epoint/webshop/item_show.php?productNO=VW35068
og der er andre orginale udstyrsudstødninger - men svære at finde og tit dyre.
Ja, jeg har lige købt ny potte og det var da jeg afmonterede den gamle, at en reperation på det gamle tarmslyng brød op.
På billedet kan man se der er lavet noget klyt-værk på det højre rør. Beslaget for enden er brækket af ved roden.
Undskyld min totale uvidenhed, jeg har ikke nået at læse op på lektien endnu.
Hvad bruges det luft til der gået gennem det rør? Gør det skade hvis det ikke er monteret fast på potten?
et udstødningssystem på en luftkølet vw bør ikke være utæt - da kulilte kan sive ind i kabinen - kulilte kan dræbe... (kaldes den lydløse dræber)
jeg kan ikke se dit omtalte billede - men tror jeg rigtigt - tror jeg du mener at enden af røret til varmekassen er gennemtæret (tarmslyng er noget helt andet) der kan svejse et nyt rør på varmekassen, (nemmest på en 30 hk motor) eller du kan udskifte varmekassen, kører du med varme på vil jeg ikke anbefale du kører i din bil inden du har fået den lavet så det er helt tæt.
så holder dine hjerneceller lidt længerer ;0)
google evt : kulilteforgiftning
Det du søger hedder et indsugningsrør.
Det er forvarmerrøret i højre side der er forsøgt repareret.
Du kan sagtens finde et godt brugt eller et nyt.
nåårh det - okay derfor det VAR på billedet ;0) tak torkild
Jeg er helt med på den med kulilten, derfor har jeg kørt med nedrullede vinduer indtil videre ;o)
Jeg kunne godt bruge at få forklaret præcist hvordan luften fungerer i sådan én, for som jeg lige forstår det, så går der et rør fra potten op i varmekasserne og ud i varmekanalerne som ender i et hul ved fødderne.
Umiddelbart lyder det som en dræber.
Nå men jeg har fundet en indsugningsmanifold her:
http://www.vwheritage.com/vw_spares_Inlet-manifold-1200cc_act_shop.product_pID_182902_lang_EN_country_GB.htm?crumbStartRow=26
Sådan én har han sikkert også ude i K&B service, men man kan måske få forrøret seperat?
Nå, men så bliver svaret også ja, det kan man godt. Men det er nemmere at tage motoren ud.
...og forresten, jeg vil selvfølgelig ikke køre med et hullet system permanent.
Det er fordi at bilen er strandet hos svigerforældrene med huller i, nu skal den bare HJEM hurtigst muligt!
når hullet er hvor det ER - og ikke hvor jeg troede det var - KAN du godt køre hjem med nedrullede vinduer ;0)
@Bornholmer
Røret til varmekassen er i øvrigt også tæret, så der skal jeg også have fundet en løsning.
Nogen der ved hvor man kan få et stykke der passer dertil?
nårh for søren - mener det er tæt på et alm rørmål - kan vel fåes ved den lokale smed , eller den næst nærmeste..
Det må jeg se om jeg kan finde.
Tusind tak hjælpen.
Nu er jeg gået i gang med at afmontere manifolden men kan godt se at den er viklet mere ind end som så.
Er der nogen der kan sige mig om jeg kan trække den ud hvis jeg bare afmonterer karburatoren helt eller skal der flere dele af?
Afmontering af motoren er ikke en mulighed lige nu.
Hvis der i øvrigt er nogen der har en manifold til en 30 hp motor liggende, så er jeg interesseret.
Du skal have køleluft-termostaten af, og blæserhuset. Hvis du vil gøre det med motoren i bilen, hvilket jeg ikke forstår. Så skal du have hængslerne til bagklappen skruet af karrosseriet. Så TROR jeg det kan lade sig gøre.
MEN på en 30HK med det gamle varmesystem, kan du så ikke klare dig med at tage dynamoen af, med blæseren på ?
Start lige med at tage stelkablet af batteriet.
You must log in to post.