Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Mit type 4 motor projekt med kompressor.

Tags:
No tags yet.

126
(permalink) tofts Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Er i gang med at bygge en type 4 motor med type 1 køl og med eaton m62 komp. til min buggy. Er i fuld gang med at samle stumper den bliver på 2316ccm 96 cylinder sæt og 80 i slag. har fået lavet remskiver til multirem til krumtap og generator. Flanger til kompressoren er også blevet færdige.

img_0946.jpg
img_0947.jpg
img_0948.jpg
img_0949.jpg
img_0950.jpg

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 12 years siden | | | |

kompressor med magnetkobling .spændene

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) tofts Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hejsa så er det hvis tid til en lille opdate på mit kompressor project har fået fat i de fleste stumper. har købt et indsprøjtnings system fra en type 4 som jeg vil bruge til opstarten hvor knasten skal køres til så er jeg sikker på det funker fra starten :-) og der efter skal min megasquirt styre dyserne og tænding har købt nye bosh dyser som passer i de originale manifolde og har så modifiseret et sæt så de kan bruges til den opstilling som jeg vil bruge.Har valgt at bruge JE smedet stempler og chewy H plejlstænger med ARP bolte så det kan tåle lidt stryg. Min modvægtede krumtap og lettede swinghjul + trykplade har jeg fået afblanceret.Har lige prøve monteret min krumtap, plejlstæmger og knast for at se om det hele kunne vende rundt i blokken uden problemer og det kan det skønt
her er lidt billeder af div.

img_0990.jpg
img_1001.jpg
img_1011.jpg
img_1036.jpg
img_1048.jpg
img_1052.jpg
img_1053.jpg
img_1054.jpg
img_1055.jpg

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) tofts Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så er der sket lidt igen, mine costum made rem skiver er næsten ved at være færdige mangler bare et blive aluxeret, aå de er blevet afleveret hos Rolf (boxer service)

img_1102.jpg
img_1103.jpg

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) tofts Member
Skrev for 12 years siden | | | |

så sker der lidt igen har lige modtaget det sæt sprit nye topstykker som jeg har bestilt hos ahnendorp med 44 x 38 ventiler og ported indsugning og udstødnings kanaler og klar gjort til dobb. fjedre.
Kompressoren er blevet monteret og har fået sat rem strammer og med løber hjul på. det var sku lidt af et pusle spil at få det linet op så div remskiver sidder lige over for hinanden.
Planen er at montere det hele og så skille det ad for at få det malet.

img_1126.jpg
img_1127.jpg
img_1131.jpg
img_1125.jpg

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ser spændende ud

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Teodor Fælgen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja ser fint ud, er selv igang med et type 1 projekt m kompressor.

tror du at det er nok at remmen kun lægger an på ca 1/3 af krumtapsskiven ?

Jakob

-------------------------------------------
Spænd hjælmen kammerat !!!
(permalink) tofts Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jakob:
Ja det regner jeg med, billedet snyder nok lidt krumtapskiven er 18 cm i diameter og remmen ligger an på 22 cm rundt om skiven og 18 cm på kompressoren.
jesper

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) tofts Member
Skrev for 12 years siden | | | |

så er der sket lidt igen med mit motor projekt.
jeg har fået til passet ccm i mine toppe så komp forholdet passer. blokken er blevet malet mat sort og fået monteret toppene glemmeplade stødstangsrør og justeret ventil geometrien og tilpasset mine cromoly stødstænger.

img_1149.jpg
img_1148.jpg
img_1147.jpg
img_1136.jpg

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) tofts Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så har jeg fået knasten kørt til, valgte at montere et sæt dobbelt karburatorer for at være sikker på den startede med det samme. Tak til Rolf (boxer service)for lån af manifolde. indkøringen gik problemfrit brugte break in olie til opstarten. Har fået malet de sidste stumper og er nu begyndt at samle motoren igen

img_1321.jpg

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) Split261 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Superfedt motorbygge. Den må trække som en hest.

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) tofts Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja det var planen :)

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) tikum Member
Skrev for 12 years siden | | | |

det ser rigtig godt ud, men kommer til og tænke på at kølingen må være rigtig dårlig i den ene side, er det noget du har målt på da du kørte den til med karburator

-------------------------------------------
"Owning a Volkswagen is like being in love"
tikum@tikum.dk
(permalink) tofts Member
Skrev for 12 years siden | | | |

billedet snyder lidt der er lige store huller i begge sider til cyl og topstykkerne plus jeg har lavet nogle ændringer inden i blæsehuset. topstykkerne og cyllinderne havde samme temp under indkøring plus minus 5 grader,

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) Hummel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det ser da meget spænende ud... Hvor er du fra i landet ?

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) tofts Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hummel: mors, nordjylland

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) cardude Member
Skrev for 12 years siden | | | |

nice det ser super godt ud det der.

savner den gang jeg byggede min t4 motor, det var sku sjovt, men slet ikke så "indviklet" som dit projekt. thumbs up.

(permalink) tofts Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så er der sket lidt igen med mit projekt er begyndt at lave rør førring og har fået monteret de nye dyser i manifoldene. Er også ved at få laser skåret et trigger hjul som skal sidde bag på rem skiven på krumtappen. derefter lige en masse ledninger, følere,tænding og så opstart bliver sku lidt spænnende :-)

img_1369.jpg
img_1367.jpg
img_1366.jpg

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) Customkai Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ser sku godt ud ! :)

(permalink) tofts Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Customkai: takker

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) martin Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det Blæsehus et du bruger,, er det en udskæring du har lavet for at få plads til kompressor,eller er det købe grej?
Jeg tænker på, at det er vigtigt at den køler optimalt.. Jeg har en 1,6 med kompressor, og når man kører uden intercooler, så bliver trykluften varm, efter 5 sekunder med trykladning, og det kommer hurtigt til udtryk ved varme topstykket.. Bare nysgerrig. Mvh Martin

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) tofts Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Martin:
Ja det er en udskæring jeg selv har lavet efter megen surfen rundt på nettet. det kostede også et par blæsehuse før jeg var tilfreds med flowet i begge sider. har også ændret på udvekslingen så grenerator/blæser køre med flere omd. Har i den forbindelse monteret stærkere/bedre kvalitet af lejer ved renovering af gemerator.
Grunden til jeg har skåret i den er for at gøre det hele mere kompakt så den evt kan puttes i en bobbel men ogå for at den passer i min buggy.
Men der er jo ikke de store erfarimger med montering af kompressor på luftkølede så det er learning by doing :-)
Så siger det bang så det bare en ommer

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) tofts Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så er der landet lidt stumper fra USA et par magnaflow lyd potter. Har også fået fat i en intercooler hvis nu lade luften bliver for varm. Har dog ikke helt bestemt om den bare bliver monteret fra starten af.
Buggy'en er kommet på liften og nu skal jeg ha afmonteret min 1914 motor og begynde at klargører til indsprøjtning med nye benzin rør. Skal også prøve montere min nye motor for af få lavet de sidste tilpasninger af tryk rørene og evt intercooler.

image.jpg
image.jpg
image.jpg

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg er lidt nysgerrig... Hvordan går det med dette projekt?

Mvh martin

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) tofts Member
Skrev for 11 years siden | | | |

martin: det har stået lidt stille den sidste tid da der har været andre projecter som skulle ordnes. men lige pt er jeg ved at at montere trigger hjul bag på min remskive og få føleren monteret. der efter skal jeg ha færdig gjort rør føringen.
Har du kørt bypas på din kompressor ved lave omdr eller køre du det lige fra den og i karburatoren.
jeg går lidt og roder med ideen om at lave en bypass ventil når jeg nu har magnetkobling på kompressoren så den først kobler ind ved 1500 omdr og så køre som suge motor ved lave omdr. har du noget erfaring på det områdde

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger

126

Reply »

You must log in to post.