Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Mit type 4 motor projekt med kompressor.

Tags:
No tags yet.

(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Mit er lavet med et spjæld, der åbner op, og sender bare luften om i kompressoren igen, så ind til jeg begynder at træde på speederen og lave ladetryk , ja så kører luften bare i ring. Det kører super godt..

Du har en magnet kobling, som slår fra ved Tomgang Ca, og jeg tror ikke du kan køre uden at kompressor drejer rundt, der kan ikke komme nok luft igennem en kompressor der ikke drejer.. Men ellers prøv at ring en dag, jeg har lidt affaring med at få kompressor til at gå godt. Og lige nøjagtig det med bypass og recirkulering af luften, når det ikke skal bruges, er meget vigtigt, for at få motoren til at gå rigtig..

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Mads B Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har tidligere monteret en sc14 roots kompressor på en Peugeot 405 2.0 og den kunne sagtens "suge" kompressoren rundt når magnet koblingen var koblet ud.

Jeg kørte med gasspjældet før kompressoren og det gør tingene en del nemmere.

-------------------------------------------
28106142
Fredericia
(permalink) tofts Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så er der gang i motor projektet igen. Har fået af monteret min 1914 motor så jeg kan prøve montere min kompressor motor og jeg kan få lavet det sidste rørføring. skal også lige ha fundet en plads til intercooleren.
Mangler også to 8mm rør til benzin frem og retur fra tanken plus div ledninger på motoren

image.jpg
image.jpg

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) tofts Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så er kompressor motoren blevet monteret det krævede lige lidt ændringer af den ene af rørene fra kompressoren for at den kunne være der.
Har i samarbejde med ham der skal bygge styringen og køre motoren ind at det nok er bedst at montere en intercooler for at sænke temperaturen på luften fra kompressoren. Der bliver sat en blæser på intercooleren for har ikke rigtig nogen mulighed for at den kan få fart vind uden at rør føringen bliver alt for lang.
Benzinpumpen er også kommet så den er blevet monteret under tanken sammen med et filter.
Det næste der skal ske er at få trukket ledninger og benzin rør. Få svejst det sidste rør på tarmslynget så jeg kan få lydpotten sat på.

image.jpg
image.jpg

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) warp Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Sidder intercooleren ikke delvist foran indsugningshullet bag på blæsehuset? Eller snyder billedet?

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) tofts Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Billedet snyder lidt (-: intercooleren ender lidt før indsugnings hullet og tryk røret går lige hen over. Så den skulle kunne få luft nok ellers er det en ommer og så må jeg være endnu mere kreativ

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) kenny19821 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tror det er en lille ic :-)

-------------------------------------------
Kenny
Vw T2 Early Bay Westy 1969
(permalink) tofts Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja jeg valgte en forholdsvis kort ic og så godt bred en istedet for

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) tofts Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så er der blevet købt et sæt torque bars til buggyen tak til Rolf aka boxer service for handlen. Ser frem til når du kommer med prototypen til ekstra op hæng/ torque bar til gearkassen bliver spænnende at prøve det af.

image.jpg

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) tofts Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så er torque bars monteret super nemt kittet passer perfekt tog ca en 1 time så var det monteret og svejsningerne malet. Det er selvfølgelig også nemt at komme til på en buggy :-)

image.jpg

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) tofts Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så er der ved at være styr på lednings nettet til motorstyringen
Hvad skete der lige med:
Rød=plus
Sort=stel
Hmm. Resten må være overflødige ;-)
Lidt af et puslespil når man ikke vil bruge den samme farve mere end en gang for at gøre fejlfinding nemmere.
Det næste der skal ske er fin pudsning af ledningsnettet, der efter skal motoren af igen og den nye stage 3 kobling monteres. Lave de sidste finjusteringer inden den skal startes op FUCK det bliver spændende

image.jpg
image.jpg

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) tofts Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så er motoren færdig monteret og klar til opstart i morgen, bliver sku spænnende :-) skal over til kk autoteknik og ha den programmeret og rullet
Tak til Rolf/boxerservice for hjælp med akutte stumper og hjælp med opgradering af topstykker.

image.jpg
image.jpg

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det ser godt ud..:)

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) Buller Schultz Member
Skrev for 11 years siden | | | |

total ok der :-)

-------------------------------------------
bus 1974, safari 1962 (1982), bobbel 1970 har haft nu Boom trike 1600i

montana@bbsyd.dk
(permalink) Mads B Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nice.... jeg er spændt på at høre resultatet

-------------------------------------------
28106142
Fredericia
(permalink) Hummel Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja det ser rigtig godt ud!

Hvad bruger du af styring til indsprøjtning og tænding ? Og hvordan har du monteret din trigger ? Jeg er ved at montere megasquirt på min type 4 og mit triggerhjul skal sidde samme sted nemlig :)

Spændt på at høre hvad den levere ;)

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) tofts Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Takker
Jeg bruger en omex 600 til at styre det hele, har købt en megasquirt men ham som jeg bruger til programering og indkøring kender ikke så meget til megasquirt så valgte omex som han plejer at bruge.
Vi fik liv i motoren i dag efter bytten nogle ledninger rundt som jeg havde monteret forkert. Trigger føleren blev også skiftet ud til en som var bedre skærmet.
Nu mangler der bare fin justering af motorstyringen og på rullefelt. Den virker meget kvik :-)
Billed af montering af trigger føler

image.jpg

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) Thomas Chr Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Fedt projekt

(permalink) ibdanmark Member
Skrev for 11 years siden | | | |

de der stødstangs rør,er de forchromet eller rustfri ?
hvis de er rustfri hvor har du så købt dem ?

-------------------------------------------
bred buggy nu med spær
flere airbag frie zoner i dk
40753159
(permalink) tofts Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ibdanmark: det er de originale som jeg har fået blåcrommatiseret

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) warp Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Lige en heads-up ang. placering af crank sensor.
Jeg har prøvet at placere crank sensoren i ca. samme position som du har på billedet og gik hurtigt væk fra det igen. Problemet er at sensoren får for meget varme fra udstødningen når motoren bliver krudtet af. Dette resultere i udsættere når sensoren bliver for varm.
Det er ikke sikkert du får samme problem, men hvis du oplever udsættere er det nok lige værd at holde øje med temperaturen på crank sensoren.
Jeg har placeret sensoren i TDC i stedet og har ikke haft problemer siden.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvordan gik det med opstart og indkøring.?

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) tofts Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Martin: det gik ok efter vi havde skiftet trigger føler, havde lidt problemer med at holde den igang under 2000 omdr men fra 2000 og op det tog den sku meget kvikt :-)
Vi fik nogenlunde styr på de lave omdr i går sidst på dagen, har ikke lavet noget i dag da han skulle til konfirmation. Så regner med vi får den på rullerne i starten af uge. Skal nok lige tage noget video når jeg får den rullet.

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Har du styr på benzin blanding?

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) tofts Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jep har lampda sonde i udstødningen plus noget af hans målergrej

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger

Reply »

You must log in to post.