Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Mit type 4 motor projekt med kompressor.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mads B Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er i kommet videre ?

-------------------------------------------
28106142
Fredericia
(permalink) tofts Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Mads: ja vi har ikke har ikke rigtig kunne få den til at køre ordentlig og jeg har så fundet ud af den knast som jeg var lovet skulle kunne bruges til kompressor overhovedet ikke kunne bruges pga alt for meget ventil overlap forkert komp forhold. Burde jeg nok ha tjekket lidt bedre inden montering men det var bare den hårde vej af med motoren i tirsdags skille den ad ned til farmer efter ny knast, ventil løftere og stødstænger plus pakningssæt. Samlede motoren i går og Monterede den og fik knasten kørt til og den køre væsentlig bedre nu.Så skal over med den igen mandag eller tirsdag.

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) Mads B Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det lyder godt at der er fremskridt. .. hvilken knast kørte du med før og hvilken en har du skiftet til ?

-------------------------------------------
28106142
Fredericia
(permalink) Hummel Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Fremskridt ? :)

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) tofts Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Har haft travlt på farmen og så var der også lige et bryllup i familien som skulle overstås men er igang igen. Det der er sket siden sidst er at jeg har været afsted med den igen efter skift af knast det gik også bedre men stadig ikke optimalt i de lave omdr det viste sig så at være de silicone slange bøjninger jeg havde brugt var for bløde og blev simpelthen suget helt sammen under det vacuum som motoren lavede. Så de er alle blevet skiftet til rustfri bøjninger og det har gjort en stor forskel går væsentlig bedre i tomgang nu både uden og med kompressor indkoblet.
Så skal på rullerne i næste uge :-)

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) Mads B Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvad sagde rullefeltet ?

-------------------------------------------
28106142
Fredericia
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nu vil vi snart vide om den kommer på banen? :-)

Noget nyt?

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) tofts Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hey Martin, ja sku :-) det skal den men det driller bare lige en lille smugle. Min programør af softwaren har været væk i arbejde så var først afsted med den i torsdags igen og nu køre det væsentlig bedre end nogensinde men er stadig ikke tilfreds med de helt lave omdr så har smidt den på liften igen for at få monteret en bypas valve som du også har nævnt kan være nødvendig den skal sidde mellem gasspjæld og kompressor og så til tryk siden lige efter komp. Den bliver vaccum styret.
Så den er ikke rullet helt færdig men det tegner meget fornuftigt. Skal hvis ha fat i de weeliebars ;-)
Skal nok skrive lige så snart det sidste er på plads, smider også et klip op af den næste rulning.

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvad laver du af bar tryk?
Fornemmer du at den har mange hk?

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) tofts Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Martin: mener den lavede 0,85 men kan ikke helt huske der var sku så mange tal i spil i torsdags :-)
Vi rullede den ikke helt ud men skulle da ha den strammet noget ned mod rullerne for at undgå hjulslip ;-)

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Cool. Kommer den til MIB?

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) tofts Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nej desværre har arbejds weekend :-(
Satser lidt på dyno dag ved MIB og hvis der kommer nogle andre træf i området

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) Mads B Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Vi venter stadig spændt :-)

-------------------------------------------
28106142
Fredericia
(permalink) tofts Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det gør jeg sku også :-)
Ham som roder med min motor styring startede op i denne uge efter tre ugers sommer ferie.
Han kunne lige presse mig ind i morgen så det bliver sku spænende om de sidste justeringer har hjulpet.
Fik mine wheelie bars med posten igår (tak til Nyboe for handlen)

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) tofts Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det gør jeg sku også :-)
Ham som roder med min motor styring startede op i denne uge efter tre ugers sommer ferie.
Han kunne lige presse mig ind i morgen så det bliver sku spænende om de sidste justeringer har hjulpet.
Fik mine wheelie bars med posten igår (tak til Nyboe for handlen)

image.jpg

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) Mads B Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja man er vel nysgerrig ;-)

-------------------------------------------
28106142
Fredericia
(permalink) tofts Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Lige en hurtig opdate jeg har haft travlt i marken men er igang igen. Der har været problemer med at få den til at køre tilfredsstillende i de lave omdrejninger så efter samråd med Martin her fra vwnettet (takker for hjælpen)som har rodet meget med kompressor motorer har jeg flyttet gasspjældet om på tryk siden istedet for på suge siden og nu fungere det super.
Er ved at lave de sidste nye rør og slage tilpasninger plus forlænge gaskabel.
Da vi rullede den inden vi flyttede gas spjældet gav den ca 200hk ved 0,4 bars ladetryk (mangler stadig finjustering) planen var 0,7 så skal nok ha lavet en mindre remskive til kompressoren. Regner med jeg får tid i morgen til at tjekke op på hvor mange omdr den køre med for så at se om der er mere at hente der

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) tofts Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Lige et kort video klip af at der er liv i motoren igen efter jeg har flyttet gasspjæld :-)

http://www.youtube.com/watch?v=PqPVoSfrYp8

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) Mads B Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Larmer den ikke noget mere nu hvor du har flyttet spjældet ?

-------------------------------------------
28106142
Fredericia
(permalink) tofts Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jo det gør den :-) men det skal så også lige siges at den køre med direkte indsugning uden luftfilter på klippet. Har ikke haft den startet med luftfilter på. Lige pt venter jeg på ny gaskabel og hylster plus nye ventildæksler plus nogle andre småting fra Tyskland.

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Når spjældet sidder på tryk siden, så kan man høre kompressoren tydeligt.. Det er især når man kører uden ladetryk, at den larmer lidt. Lyden kan dog fjernes med et lukket luftfilter, altså en luftfilter kasse med en snabel på.. Hvis du bare har et åbent KN filter,, så larmer den en del.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) tofts Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Så er der lige en ny opdate. Kompressoren kørte kun 11.400 omdr når motoren kørte 6000omdr da jeg målte efter med digital instrument. Dens maks omdr er 14.400 omdr så har ændret udvekslingen for at hæve ladetrykket ved jeg har drejet den gamle remskive af så kun tryk pladen og støtte lejen var tilbage og der efter har jeg drejet det indvendige hul diameter op på en mindre remskive så den kunne presses ind over.
Har der efter sat tre sålbolte i trykplade og gennem skiven som sidder på akslen.
Var nød til at skrue den fast da der ikke længere er plads til magneten inde i remskiven. Så nu køre kompressoren med hele tiden
Har lige haft motoren startet op for at tjekke op på udvekslingen og nu passer omdr når motor køre 6000 køre komp 14400.
Så bliver spænnende at se hvad ladetryk og hk ender på men ikke mindst kørbarhed.

Den skal rulles igen i næste uge

image.jpg

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) Mads B Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Så er den uge vist gået ;-)

-------------------------------------------
28106142
Fredericia
(permalink) tofts Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Så er det hvis blevet tid til en lille update på projektet :-)
Den køre rigtig fint nu med god bundtræk :-) men det har vist sig at min kompressor ikke helt kan levere det tryk jeg ønsker, den kan levere 0,4 bar og jeg vil op på 0,7 så jeg har ikke opnået helt den effekt jeg regnede med. Kompressoren køre på maks omdr ved 6500 motor omdr så den ville nok passe bedre på en 2,0/2,1 ccm motor.
Så nu bliver den afmonteret her til vinter og sat til salg som et kit med kompressor, gasspjæld, blæse hus, indsugningsmanifolde med dyser.
Vinterprojektet bliver at opgradere til noget som kan give mere tryk.......

image.jpg
image.jpg

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) tofts Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Smider lige en video op af en lille køretur i den når jeg får den lagt på you tube

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger

Reply »

You must log in to post.