Det ser godt ud..... men hvorfor rulle de ikke fra 1000 omdr, så vi kan få det hele med.... den har jo masser af power dernede
28106142
Fredericia
Det ser godt ud..... men hvorfor rulle de ikke fra 1000 omdr, så vi kan få det hele med.... den har jo masser af power dernede
Hva så er det så en eatob M90 du skal have gang i nu ;-)
Hej toft . Hvor har du fået dine remskiver fra ??? mangler lige sådan et sæt ..
Selve remskiverne har jeg fået fræset ud hos en værktøjsmager i noget special hårdt alu og så er selve rillerne til rib rem lavet hos en anden værktøjsmager i der har drejet dem. Til sidst er de blevet aluoxideret hos boxerservice i Thisted.
Hvad løb sådan et sæt op i ?
Det skal jeg lige prøvet at finde ud af. Rimeligt dyrt så vidt jeg husker det :-)
Mads B. Det er ikke helt fast lagt endnu hvad det bliver men vildere det bliver det
så er der lige et lille video klip :-)
http://www.youtube.com/watch?v=goglRZfkQ-g&list=HL1387704278
Det ser godt ud :-)
Fuuuuck der er smæk på........
Hvilken gearing har din gearkasse? Hvor hurtig kører du ved 3ooo og 4ooo omdrejninger?
Martin: det tjekker jeg lige op på i morgen
Den køre 100 v 3000 og 130 v 4000 omdr
Gearkassen er en AM 42 113 301 103j som hvis nok skulle være lavet i magnesium så vidt jeg har kunnet finde på nettet
Prøv at måle det med gps..... Gearkassen er en std 1200-1300... Hvilken dæk størrelse køre du med?
Han kør med 195/50-15 for og 295/50-15 bag han har digital speedometer som er trimmet til den dæk størrelse
Mvh @ndreas
CSP´s udregning "siger" 3000omdr/min 94km/t og 4000omdr/min 125km/t så det passer nok meget godt..
Så er jeg igang igen med det nye projekt:-)
Jeg solgte mit kompressor kit til en fyr i England så nu er der fuld gang i den igen.
Planen er at bygge en turbo på den til denne sæson har fået fat i et sæt 45 mm spjældhuse og indsugnings manifolde. Har bestilt nyt blæse/kølesystem til motoren som gerne skulle komme i denne uge.
Har valgt at montere en ny og større oliekøler i fronten af buggyen for bedre køling.
Skal også have lavet beslag til mine wheeliebars.
Når jeg er færdig med monteringen af spjældhusene og lavet nye benzin rørs føring, har valgt at bruge AN fittings super smart system og så ser det jo også godt ud :-)
Så skal jeg have den rullet den ind bare som suge motor og så finder vi en turbo som passer til det som motoren yder og til det som jeg vil ende ud med ca.
Lige et spørgsmål...
Din krumtap, hvilket fabrikat er det Scat ?
Fedt, fedt og fedt projekt!!!
Vil følge det med spænding.
Er selv ved at lege med mølle og sprøjt...
Hmmm...
Lød det forkert?!?
;O)
Tofts var der noget med at du havde en MSD tændspole? Evt andet?
Skulle du evt have den alu breather box fra din 1914 motor liggende og vil sælge?
Roadrunner: den tændspole jeg har er beregnet til hvis du køre med en motor styring og ikke bruger strømfordeler.
Det er planen at min 1914 motor skal sælges med alt tilbehøret.
Hagen: ja det er det
Okay så er det nok ikke den spole jeg søger.
Du vil ikke sælge åndeboxen???
Nej desværre den sælger jeg sammen med motoren.
Øv øv! Lige sådan en jeg står og mangler