Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  motor prolemer

Tags:
No tags yet.

(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Skulde ud at køre i fredags,nåde lige ud af indkørslen,så gik den ud,den var længe om starte,(starter nomalt som en mis)kørte lidt så gik den ud igen,fik langt om længe gang i den igen,nå den så starter kommer der sort røg ud af udstødning,hvor skal jeg starte,og sådan bliver den ved.

Hilsen Claus Bendix.

-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Trode det var benzinen,for nå jeg starte med benzin slangen nede i rasavepunken,kunde den køre i tomgang,men var stadivæklidt ustabil i mortorlyden,så af med benzinen og på med noget nyt,kørte bedre men gik stadigvæk ud efter ligt tid.

-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

lyder som et tilstoppet benzinfilter i tanken....
på din fine vogn vil jeg ha tendens til at tro der er kommet maling i filteret.

rens karberatoren og tanken - så triller den sikkert igen.

du behøver ikke tage tanken ud (rigtig øv på en splitbus) bare skru proppen ud i bunden og tap tanken - husk benzin dampe kan kvæle en under de forkerte omstændigheder ;0)...

rens filteret i tanken grundigt - og saml det igen - sæt evt et klart ekstra filter på
du kan holde øje med fra motorrummet - husk spændebånd og friske slanger.

man kan iøvrigt købe nye filtre til tanken ved kieft'n klok - meeen sæt et eksternt filter på - virker lige så godt ;0)

http://www.kieftenklok.net/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,185/category_id,29/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,8/lang,en/

vil du tage tanken ud og rense den indvendigt - så afmonter den - fyld den kvart op med grus, sten og vand - og smid den i en cementblandemaskine og lad den køre et par timer - så er den hysterisk ren indeni.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej ib,er der filtre i tanken,syntes ikke jeg har set det,men har filter i motorrumet og det er helt nyt.der var ikke skidt i det gamle.

-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

der er normalt filtre i tanken ja..

men der kan jo også være andet galt - din var din forklaring der udløste en tanke om denne dianogse.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Kikker nå jeg kommer hjem,hvor skal jeg kikke.

-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

i bunden af tanken - der hvor slangen kommer ud - filteret sidder inden i tanken.
du skal løsne møtrikken omkring studsen i bunden - og tage filteret ud.

dvs du ikke skal tage tanken ud - men kigge oven over gearkassen hvor benzinslangen kommer ud. husk at tøm tanken helt inde.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Takker og du høre nærmer.

-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Mon ikke du skal starte med at rense karburatorens dyser med trykluft.

Du kan jo så lige lade motoren gå igen med benzin slangen i en reservedunk, og se om den så går godt i lang tid.

Og ellers følg Ib's anvisninger mht tanken

Håber det spiller !

Jeg bruger ikke ekstra filter..har vist lige rundet 45000 km på den motor.
R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg starter altid lige med at checke platinerne først. De laver de mest underlige fejl!

Men ellers må det jo være benzintilførlsen som nævnt, for du har jo bevist at den godt kan gå i tomgang osv. ved at lade den leve af reservedunken.

Det filter der sidder inde i tanken på nogle vw, det er et ca. 10cm højt net, og jeg har svært ved at tro at det kan være det net der er stoppet til. Men det er da let at teste, det er bare at løsne slangen der sidder på studsen i bunden af tanken, så vælter benzinen jo ud (forhåbentlig).

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis den går ud pga mangelende benzin/stoppet filter burde der ikke være benzin i svømmehuset på kaburatoren... Det er også nemt at tjekke...

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

præcis!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Kan man se om der er benzin i svømmerhuset,uden at skille det ad,platiner er komtroleret,kan det være kontensatoren.de 2 dyser der sedder på højre side er plæst igemmen.

-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

for at forsvare mit råd - er filteret ikke helt stoppet, men kun næsten helt - vil der være lidt benzin i svømmerhuset - kun når der er stort forbrug det bliver tømt,
og reservedunken - ja det virker tilsyneladende - men er der allerede kommet skidt i karbonaden - er der måske en sammenhæng..måske...

du skal skille hele karberatoren ad - der er flere dysser og kanaler der skal blæses end de to dysser i siden claus.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jo jo, bevares. Men man kan altså starte en vw motor op, og holde den kørende kun på acc. pumpen (hvis vi går ud fra alle andre dyser er stoppet til), simpelthen ved at sidde og pumpe den på gaspedalen. Hvis der er noget stoppet til i et filter, så kan man altså heller ikke gøre det, for så er svømmerhuset tomt, som der også nævnes.

Benzin, kompression og gnist - så kører den!
Så tænk på det og fejlfind bagud - dvs. check om der er benzin i karburator før du begynder at skille filter, studser osv. ad. Husk lige at lad den køre lidt tid på startmotoren inden du checker, det har det med at fordampe lidt det benzinpis ;-)
Du kan evt. løsne den store 13mm bolt i siden/bunden af karburatorsvømmehuset. Når du gør det, så vælter der benzin ud (hvis der ellers er noget). Det er også inde bag ved denne hoveddysen sidder!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Og mht. platiner, så check når de er lukkede/sluttede (med tænding på), at de gnister når du vipper dem åbne med en skruetrækker eller hvad du nu har ved hånden. Det skal de gøre!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hva han nu har ved hånden - er det nu en uisoleret nejlefil - og manden kører med high voltage tændspole - rasser vil du af med ham ?? høhø

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Er det ovenstående tilfældet så start med at skodde smøgen inden du følger alle de gide råd :-)

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

aaah, han får vist ikke stød af platinerne ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Allan 2000 Frb Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Choker kig på den også

-------------------------------------------
allangottsche@gmail.com
+4520401518
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Claus hvis det kan vente til imorgen kan jeg hjælpe hvis det er?

Giv mig lige et ring hvis det skulle være?

Hilsen Peter 31717970

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Komtroleret om der var benzin i svømerhuset,det var der,så den drukner,tror jeg,Har renset kaburatoren,der var grums i bunden at svømmerhuset,håber det er det,o,ringen til blande skrugen,gik i stykker da jeg skruget den ud,så der må jeg have en ny, der var også gnist på platinerne,tror ikke det er filter i tanken der er tilstoppe.
Tak peter,skal nok ringe hvis den ikke køre.

-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hvad er grund indstilen på blandeskrugen.

-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nu gætter jeg bare.... Men prøv at check om det måske er noget skidt der har sat sig i nåleventilen i karburatoren. Så vil den jo blive helt druknet i benzin. Den sidder i topdækslet, og du kan se den så snart du har skruet det af.
Som sagt bare et gæt. Men der sætter sig indimellem skidt i ventilen, så den ikke kan lukke for benzinen igen. Den er nem at teste, du prøver blot at puste igennem den.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Den har været ude,renset og monteret igen+alle de dyser jeg kunde finde,tror der var 4 stk,2 uden på og 2 inden i.+ den nåleventil.

-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk

Reply »

You must log in to post.