Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

 [closed] ADVARSEL TIL ALLE SOM BRUGER FARMER / WESTSPEED

(permalink) samba Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Jan. Håber dit blodtryk er faldet lidt ned... Jeg fik i sidste uge en speciel lavet phyton fra torben - som ikke levede op til mine forventninger. Ringede til manden. 1 dag efter fik jeg denne besked. Du får en ny. Ingen brok.. Sådan - det er sgu service. Utilfredshed af denne art diskuteres ikke på et åbent forum. Tag det med manden.. 'Min uafhængige mening'

-------------------------------------------
65" 21w deluxe. 2276ccm
83" porsche 911 3.0 sc
54 type 1 (projekt)
(permalink) chefen. Member
Skrev for 12 years siden | | | |

det er sku lige som forsikringsselskaberne, de skal os i tv, før de kan se deres fejl,

(permalink) langeberg Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nå har læst i en anden tråd på nettet at dette er en "hadetråd" hvilket jeg ikke mener det er.
jeg har tidliger talt med Torben og mailet med ham og mit problem er ikke at han ikke vil lave min krumtap igen...for den skal han ikke lave mere arbejde på den skal jo gerne kunne bruges igen.
Mit store problem er at han som forretningsdrivende prøver på at bilde folk nogle ting ind som ikke passer Hvem vil f.eks køre med en krumtap der ikke overholder overflade grænse værdien ja jeg vil IKKE men når Torben er af en anden opfattelse hvad ang. dette han mener krumtap med ruhed på 0.6-0.8 er SUPER GODT FOR SÅ KAN OLIEFILMEN LIGGE SIG I RILLERNE
Ja så vil jeg squ ikke kalde Torben for motor expert nærmere en bondeknold fra det vestjyske uden at fornærme andre der bor i den landsdel

Jeg kan heller ikke forstå at en kunde ved torben ikke bliver betraktet som ligeværdige da jeg har kendskab til at en anden krumtap er blevet lavet ved westspeed igennem Torben på samme tid som min som heller ikke overholdte hverken ruhed og for den sag mål men det med mål var så en fejl i et katalog.

Torben kom nu til tasterne og kom ind i kampen....

mvh Jan

23 23 71 27

(permalink) Hagen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg vil ikke tage stilling til om hvad Torben skal eller ikke skal, men jeg kan ikke se hvorfor alle andre skal blandes ind i det her. Jeg synes det er useriøst.

Klar det uden om VWnettet.

Min PERSONLIGE mening.

Henrik Hagen

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) langeberg Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Henrik Hagen

Jamen kan da godt være at du og andre syntes dette indlæg er useriøst og torben og jeg burde kunne klare dette væk fra vw nettet var nu også den løsning jeg hels ville men ikke nemt når torben holder fast i at krumtappen er helt iorden og ikke fejler noget
ved ikke om du tør køre men smerelade viklet omkrin dine hovedlejer så det er ren guf for hvidmetalet i lejerne den anden krumtap der bleve slebe kørte 2 ture på strippen og så var det leje væk.

Denne tråd er som en go oplysning på hva folk kan forvente hvis man evt står med et motor projekt Torben skal bygge.

min PERSONLIGE mening.

(permalink) Hagen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Langeberg

"Denne tråd er som en go oplysning på hva folk kan forvente hvis man evt står med et motor projekt Torben skal bygge"...

Hvorfor skal du være dommer for Torbens arbejde her på Vwnettet ??

Det kan godt være at du har en dårlig oplevelse omkring hans arbejde eller samarbejde partnere, Det vil jeg ikke blande mig i, men hvorfor blande vwnettet med ind i det!

Det forstår jeg ikke.

Det er vel ikke det vwnettet er lavet for ? er det?

Vwnetttet er vel ikke lavet for at hænge folk ud indtil man får sin vilje...

Der må sgu da være andre måder at få manden i snak vedrørende dette??

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) IBA2000 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Henrik Hagen : Kan kun give dig ret i at det er useriøst....

Men sjovt som det er ok at svine offentligt, så længe det er ens PERSONLIGE mening...

-------------------------------------------
1303 kørene projekt, med orginale sorte plader & brug for en del tlc... hehe...
Tlf. 50-43-38-68
(permalink) langeberg Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jamen Henrik

hvis ikke dette forum er til for hjælpe hinnanden inden for vw verden ja så ved jeg ikke
Torben er vel sælger og forhandler her på nettet så det er vel ok at skrive om en negativ oplevelse eller skal det bare forties..??
nå man nu ikke kan løse det uden for nettet..??
han lever vel delvist af at sælge dele til vw verden så skulle man også tro at han ville leve op til sit ansvar...men det vil han åbenbart ikke..

(permalink) Kim Rimer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Som Samba og andre skriver, tag og bliv voksne nu, og tag dialogen direkte med Torben, han er allerede straffet med denne lange "dårlig omtale tråd". Han har måske håndteret denne sag forkert, men vort forum og DK er så lille at han sikkert også vil rette for mulige fejl.
Jeg har som mange andre også kun fået fair behandling af Torben. Vil nu gå i værkstedet og skrue istedet for at læse VW Femina.. :-)

-------------------------------------------
Mobil: 92441400
Mail: KRA@kawasakirobot.dk
(permalink) Hagen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har sagt det jeg ville .

Jeg synes du skulle gribe det anderledes an.
Men du må jo gøre det som du finder rigtigt.

God weekend.

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) langeberg Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Martin Lorenzen

har nu haft tid til at se lidt på nettet og kan se du har lavet en tråd med en som er sød
feeedt nok...*GG*

så også du har efterlyser at der er to sider af en sag og det har du helt ret i...derfor har jeg også opfordret Torben til at skrive i denne tråd..men ved ikke om i andre har læst noget jeg ikke har...

Mvh Jan

ps torben mit tlf nr er 23 23 71 27 hvis du vil mig noget..

(permalink) TK Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Kære langeberg.

Med henvisning til dit indlæg, hvor du så venligt spørger om Henrik Hagen kunne tænke sig at køre med en smerelade viklet om hovedlejerne - jeg ved ikke, hvad det er for en lade, som du taler om (er ikke landbrugskyndig) - men det må være noget af et hovedleje.

-------------------------------------------
VW 1303 årgang 1973 nu 47 år
Næste syn 2021
(permalink) Dillen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Her på VWnettet skriver man som man bedst kan.
Mit gæt er, at der skulle have stået smergellærred men som
med så mange andre indlæg er man nødt til at læse det højt
for sig selv, og gerne med lidt sjusket udtale, for at
begribe meningen.

Smergellærred er et stykke lærred med små sten klistret til, altså
i stil med sandpapir, bare med et stykke stof som base.

Martin
(Som ikke har erfaring med Farmer men som både mener, at problemer
principielt bør løses mand til mand og VWnettet er til for at
hjælpe VW-interesserede og for at dele erfaringer på mange fronter i den forbindelse).

(permalink) Steen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ret mig hvis jeg misforstår:

Langeberg; Du har snakket med nogle andre motorbyggere som siger at overfladen er for ru?
Har du noget dokumentation på hvad den skal være eller er det "kun" nogle der mener overfladen er for grov?
Jeg har læst du har fået målt den, men hvad er ruheden på en ny krumtap?

Det er ikke for at være efter dig(eller andre) men jeg synes bare ikke man kan bruge meninger om tingene i sådan et tilfælde. Der skal dokumentation til og det kan vel løse konflikten.

-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
(permalink) Biffo Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Langberg...
jeg kan rigtig godt forstå dine frustrationer...
Hvad i alverden bilder Farmer sig ind - efter at have lavet motorer gennem 25 år til alles fulde tilfredshed - og med en viden, der ligger langt udenfor vores normale viden - begynder han pludselig på at lave lort for dig..!!
Han skal sgu da ha´ nogle øretæver - det mangler da bare..!!

Hvis du så havde ret - men har du det..??? Hvor længe har du haft lortet liggende på lager - og i hvilken tilstand..!!
Ja - du siger både det ene og det andet - men siger du det rigtige..??

Ja - jeg kender både Farmer og Westspeed. Og jeg har aldrig oplevet den nedgørelse af deres indsats, som du gi´r udtryk for..!!
Westspeed laver motordele for toppen af dansk rallysport - og jeg har mere end svært ved at forholde mig til, at de er focuseret på en krumtap fra langberg - som skal laves langt dårligere end de plejer...
Mon ikke realiteterne er, at du på trods af alt din olieindsmøring måske alligevel ikke har gjort DIN del tilstrækkelig godt..?

Ja - bliv bare aggressiv - jeg er ophøjet ligeglad, men du er i gang med at ødelægge og nedgøre en absolut kapasitivitet gennem mindst 25 år på vores gamnle motorer..!
Bare fordi du har en pisse krumtap, som du har haft liggende på en hylde de sidste to år - og nu pludselig ikke finder ud af ikke lever op til dine forventninger..!
Hvorfor gjorde lavede du ikke dine målinger, da du fik den - istedet for at brøle dine frustrationer ud nu..!!
Ja - du har "rettigheder" og "krav", men der er faktisk også forventinger til dig om du gør din del..!!

Ja - der er lavet en "back up" tråd for Farmer, og det kan jeg rigtig godt forstå..!!
Hvad bidrager du med - pis og lort..!! Tag for H..... dine problemer med Torben direkte, i stedet for at skrige op her..!

Det ENESTE resultat, der kommer ud af alt det her lort er, at Farmer mister lysten til at bøvle med alt det her mere - for det er stadig kun en hobby for ham..!
Hvad gøre vi andre så - spørger dig i din selvtilstrækkelighed..?

Fint nok - der er en lovgivning, der regulerer omfanget af plattenslagere ude i samfundet - den regulerer bare ikke "misforståelser" og omfanget af samtaler mellem parterne for at løse problemerne..
Er det lovgivningen der bestemmer, kommer vi alle meget let til at miste...

(permalink) kenneth p Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Shhh... I larmer..

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 12 years siden | | | |

sådan biffo godt skrevet

mvh bo

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) langeberg Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Biffo
Du spørger til hvad jeg bilder mig ind tja den sang burde du sende vidre til FARMER
om jeg nedgøre ham på nettet JA
Om Farmer mister lysten / bøvle ja det må vi da håbe
Men da heller han begyndte at behandle kunder ens
Er ganske sikker på at dansk rally sport godt kan undvære en kapasitet som både weestspeed og farmer hvis de kan lave så elendigt arbejde og derefter ikke vil stå ved det
men siger at grovheden er helt iorden hvilket den bestemt ikke er
ang. opbevaring af krumtappen er den blevet opbevaret under ok forhold
hvis folk er i tvivl om dette
så må jeg henvise til en der køre vw race her i dk som har gjordt det i rigtig mange år
han fik også sleben en krumtap på samme tidspunkt som min og hans var også sleben helt ud i hampen
han fik da hans sleben og hele 2 gange
om det er det perfekte arb du henviser til tja tror det næbbe

mvh jan

23 23 71 27

(permalink) langeberg Member
Skrev for 12 years siden | | | |

som jeg har læst i en anden tråd så må jeg håbe at de som syntes dette er en fair behandling af kunderne farmeren udviser en dag står i samme sitation ellers må vi da håbe han giver en go rabat...på jeres næste køb..
heldigt for mig jeg skal nemmerlig aldrig købe noget der mere

en stor opfordring til alle tænk jer om inden i benytter Torben Alstrup
hvis han vil ligge ry til det dårlige arbejder.....westspeed har lavet...

(permalink) langeberg Member
Skrev for 12 years siden | | | |

har lige tillad mig at ligge et par billeder af den omtalt krumtap
kunne jo være den havde været opbevaret i et hønsehus med huller i taget..hvilket ikke et tilfældet...

(permalink) martin Member
Skrev for 12 years siden | | | |

det er da stadigt naivt at tro, at du får Torben i snak, på en barnlig tråd som denne.
syntes du gør det mere og mere klart, og du umuligt kan have været , en behagelig kunde, at have i forretningen.
men fortsæt da endelig med dit raseri... det er meget spændende at følge med i.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Biffo Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Langeberg ...

Fint - du har garanteret fuldstændig ret - men hvem er du så..???
Du er i gang med at svine og nedgøre nu indtil videre to - Farmer og Westspeed - som HAR bevist deres værdi masser af gange..!
Farmer, som har lavet VW motorer gennem 25 år - og Westspeed, som kan fremvise en kundeliste, du knap nok kan drømme om..!!
HVEM er du - som mener dig så dårligt behandlet, at du har brug for at dine argumenter pludselig er de rigtige..??!
Helt ærligt tror jeg ikke en meter på, at hverken Farmer eller Westspeed vil risikere deres renomé på en (undskyld) ligegyldig amatørs beskyldninger..!

Ja - Så lad dog være med at bruge de to idiotforetagender mere, og skrig endelig op om det samme overfor andre..
Det ændrer stadig ikke ved kendsgerningerne, at de to virksomheder besidder en "know how" som rigtig mange andre anerkender og respekterer..!

Så nok engang - tag nu dine frustrationer på en ordentlig måde overfor Farmer. Så kommer der nok en løsning på det..
Vi her på nettet kan ikke gøre andet end hyle op - for vi har kun den ene "side" af problemet - og som jeg kender Farmer, får vi aldrig den anden...

Du har muligvis ret - ligesom Farmer muligvis har - men indtil I har fået snakket tingene på plads, har vi andre ikke en chance..

Vi kan kun hyle op - eller ryste på ho´det indtil videre...

(permalink) Hagen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg forstår ikke hvad du vil.

Du vil ikke have at din krumtap slebet om.
Du vil ikke have noget med manden at gøre.
Du har flere gange sagt din mening om sagen.
Hvorfor bliver du ved ?
Hvad ønsker du at opnå ?

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) konstantin Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg vil ikke tage stilling til om det ene eller det andet er rigtigt.....
Men Langeberg: Hvis du har opført dig som en elefant i en glasbutik, som du gør i dine indlæg og med den attitude, så må du sgu undskylde, så er det de færreste mennesker der får sympati!!! husk nu lille skat når du peger på en er der 4 fingre der peger på dig selv......

Dine fine billeder du har lagt på..... det sgu da rust det der, det må være en speciel type aggressiv rust der kommer mens jern ligger i olie.... :-) not

-------------------------------------------
Står der vw på blokken, ligger du forrest i flokken.
(permalink) langeberg Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jamen måske Torben havde lyst til at komme i tale ....ikke engang pr sms vil han skrive tilbage...så ikke nemt.......og ja jeg kan godt finde på at opføre mig som en elefant i et glashus....men har jeg nu selt ikke gjordt overfor torben hverken pr. telefon/mail
men dråben faldt da han ikke mente krumtappen fejlede noget...så vil jeg skide på om så han har 100 års effaring med vw motor byg osv....


Topic Closed

This topic has been closed to new replies.