Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tilsodning af type 1 motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Benjamin Olsen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej derude.

Jeg er påbegyndt et lille motor projekt til min bobbel, hvor jeg er i gang med at lave en 1200 industri motor om til en 1600.
Min gamle motor er en 1600 med næsten nye toppe og cylindersæt, det har jeg tænkt mig at overføre til industrimotoren.
Grunden til projektet. Er at min gamle motor har et alt for stort endeslør, og jeg gider ikke holde på landevejen her til sommer=)

I dag har jeg så skilt min gamle motor ad, og fundet ud af at mine stempler og toppe er fuldstændig tilsodet. Jeg tænker at det er en kaburatorfejl. At jeg har kørt med alt for fed blanding. Jeg ved at tændingen stod lige i øjet, men kaburatorer er ikke lige min stærke side, så det må jo næsten være der problemet er. Eller er der andre meninger?

Mange hilsner Benjamin

Jeg tænker at jeg vil bruge noget petrolium til at rense stempler og topstykker med. god eller dårlig ide?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er det et tyndt lag sod, er det helt normalt. Hvis det er tykke kager af koks er der noget galt.
Hvis de var rene havde den ikke brændt benzinen af.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Søren Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Du kan da ikke bare sætte 1600 cyl på en 1200

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) Benjamin Olsen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

frank:
det er ikke flere mm tykt. og det er ikke løse flager. men svært at vurderer når jeg ikke fik taget billeder. rensede det i dag.

kan man kontrolerer pakdåserne som sidder ved ventilerne om de er utætte?
topstykkerne har godt nok ikke kørt mere end 2 -3 tusind km. men bare for at være sikker på at det ikke er dem der er utætte.

(permalink) warp Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det sod du beskriver er helt normalt, lad være med at bruge mere krudt på det. Det er et langt større problem at de 1600 cylindre, stempler og toppe du påtænker at bruge slet ikke passer på en 1200 pumpemotor.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Benjamin Olsen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

okay. er der forskel på blokken?

(permalink) warp Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja bl.a.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det kan lade sig gøre på en 1300 eller 1500 motor. Men en 1200 og 13-1600 har kun udseendet til fælles. Indvendigt er der meget lidt der er fælles.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Benjamin Olsen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

øf øf... så havde jeg sku misforstået noget. ændring i plan. det bliver en 1200.
fesent.

tak for hjælpen =)

(permalink) Solmex Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvor gammel er din pumpe motor? Har den dobbelt olietryksventiler? Kan nemt ses på bunden af blokken.
Jeg er selv igang med et industrimotor-projekt. Min blok er ny nok til at konventere til 1600 ccm, men jeg vil beholde min 1200 krumtap og så dreje nogle 1600 cylinder ned til de passer med det korte slag. Jeg ender op med 1470 ccm og 1600 toppe + type3 karbs! Der kommer forhåbentlig snart nogle billeder af mit projekt, men jeg venter på stumper fra csp...

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvad så med krydspindene ? Bliver de også 22mm på en blok med to reduktionsventiler ? Eller sliber du 13-1600 plejlstængerne smallere og bruger dem, selv om de er længere end 1200 - ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Solmex Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg tager chancen og fræser en mm ud af 1200 plejlstængerne samt polere overfladen for at styrke metallet lidt! Håber det forsat er stærke nok til at håndtere en 50 til 60 hk

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det behøver du ikke. De holder rigeligt til 8000 omdr.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Solmex Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Der er dog en del forskel i godstykkelsen omkring krydspinden på 1200 plejlstængerne end i 13 - 1600. Men hvis det er muligt på den måde, så er det nærmest "bolt-on" mht stødstænger og toppe

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Benjamin Olsen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

solmex:
det lyder ellers til et spændende projekt, jeg må sige svar skyldig er lige kommet hjem, og det har jeg ikke kigget på. det er vidst nok en model 61 men er fra 80erne.

Jeg vil helst holde det simpelt. jeg drømmer om en stor motor, så min plan er at bygge en stabil synsmotor. som jeg kan trille rundt med ind til videre.

grunden til at jeg ville bygge den om til 1600. er at jeg har delende liggende.

(permalink) Solmex Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvilken bil skal den i? 1600 ccm i en 1200 bobbel går ikke til syn (tror jeg)

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Benjamin Olsen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

en 1300 =)

(permalink) Rene72 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg tvivler på at der er mange synsmænd der vil opdage en 1600 i en 1200. Det bliver det selvfølgelig ikke lovlig af..

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572

Reply

You must log in to post.