Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) stormfeldt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nogen der har et bud eller to, på hvad denne her fejler. Den er købt som turn key, men det lader ikke til den går på alle 4. Jeg har komptestet, og der er gnist, og benzin. Hvad går galt?

A
http://www.youtube.com/watch?v=rdFvFiUA5bc&feature=youtube_gdata_player

-------------------------------------------
Bus me around
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Måske forkert tændings rækkefølge 1-4-3-2
Lyder da helt galt

(permalink) stormfeldt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja det skulle være 1432 ja det lyder næsten som en diesel-hakker:)

-------------------------------------------
Bus me around
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Skulle være, af med strømfordeler dækslet og chek tænding og rækkefølge

(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Prøv lige at gå tændkablerne efter igen, umiddelbart ser det ud til de sidder forkert, men det kan jo skyldes at fordeler drevet ikke er sat i som det var org.

Når den står til tænding på cyl. 1 (begge ventiler lukkede) og remhjul på "0gr" TDC, så skal din rotor i størmfordeleren pege hen mod det tændkabel der går til cylinder 1. Hvis ikke, så flytter du rundt på tændkablerne til det passer!

Den lyder godt nok farlig :-/

"edit" - kan se Hansen kom mig i forkøbet :-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ellers så er der Jakob Spring nede fra Aarhus kanten, hvis du går helt fast...

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) stormfeldt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ham snakkede jeg kort med i formiddag. Det er denne her jeg har købt
http://vwnettet.dk/topic/174724

Prøver lige at flytte dem en tand med uret

-------------------------------------------
Bus me around
(permalink) stormfeldt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

prøvede lige at flytte tændkablerne en tak med uret, det hjalp ihvertfald ikke.:(

-------------------------------------------
Bus me around
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Du er nød til at starte fra bunden af, find ud af hvornår den er til tænding på cylinder 1 som rasser skriver, så er rækkefølgen 1 4 3 2 du kan kun være helt sikker hvis du tager ventildækslet af til cylinder nr 1 og kigger om begge ventiler er lukkede. Selvfølgelig kan det godt være andre ting, men det er et godt udgangspunkt at chekke op på det som det første, har du haft kablerne af ?
Mvh Kenneth

(permalink) stormfeldt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Min pappa tjekkede ventilerne og tændingstidspunktet. Det skulle være iorden. Kablerne tjekkede jeg, og de er fine.:)

-------------------------------------------
Bus me around
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

tjek det lige igen - som rasser beskriver - der er noget der ikke er som det bør være.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) stormfeldt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det gør jeg imorgen. Jeg håber sq det er et spørgsmål om indstilling.

-------------------------------------------
Bus me around
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja - den lyder godt nok metallisk - men det er nok Youtube der snyder...
måske syncroniseringen af dine karbs - men tændingen virker ikke som den bør - og det skal virke før noget andet.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) stormfeldt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja min opfattelse af, hvad en turn key motor er, er godt nok ændret.
Motoren har stået stille noget tid kan det have noget at sige?

-------------------------------------------
Bus me around
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

har du set og hørt den spinde som en mis ? - og der ikke er blevet pillet ved noget som helst siden overhovedet - så NEJ - ser ikke ud til den har stået ret længe.

Sad den i en bobbel er der nok pillet ved et eller andet for at få den ud..

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Har du haft kablerne af, det skulle ikke gerne lyde sådan fordi den har stået stille

(permalink) stormfeldt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har haft kablerne af tændrørene og tjekket der er gnist, og at kablerne er hele.
Og nej jeg har ikke hørt den igang, før nu altså

-------------------------------------------
Bus me around
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det lyder næsten som om at nogle af ventilerne ikke lukker helt i. Har i checket og indstillet ventiler?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det jeg mener er, at hvis kablerne har været af siden du fik motoren, er der jo en sansynlighed for at du har byttet dem rundt så de ikke sidder rigtigt.
De omtale fejlfindings løsninger tager under 5 min. Det er da meget muligt at der er gnist, men hvis gnisten kommer på det forkerte tidspunkt så er den jo gal ikke

(permalink) stormfeldt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nej vi har ikke tjekket om de er indstillet rigtigt, men de åbner og lukker da. Og kompression testen var også fin, jeg ved dog ikke om det har indflydelse på selve indstillingen af ventilerne.

-------------------------------------------
Bus me around
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Du skal ikke tænke på omventilerne er indstillet rigtigt i første omgang. du skal bare læse hvad der bliver skrevet. hvorfor du skal se på ventilerne på cylinder 1 er for at finde ud af om motoren står til tænding på cylinder 1, når den gør det er begge ventiler lukket. så kigger du på om rotoren peger på det tændkabel der går til cylinder 1 og at det næste kabel højre om går til 4 det næste til 3 og det sidste til 2. og selvfølgelig at hakket i remhjulet er ud for bloksamlingen.
det skal du altså være 100 procent sikker på inden du tænker på alt muligt andet.

(permalink) stormfeldt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

der bliver lige dobbelt tjekket, med tændingen.

-------------------------------------------
Bus me around
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja check lige op på det Kenneth siger først.
Jeg havde lige overset at i havde lavet en kompressionstest, så burde ventiler jo lukke tæt.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) stormfeldt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så fik jeg tjekket tænding, kabler,og ventiler. Alt er som det skal være. Jeg havde besøg af en ven som mener den køre på alle fire og, at mislydene måske kunne komme inde fra svinghjulet? Er der noget om, at man skal slibe lidt rundt i kanten på gearkassen, for at svinghjulet kan være der? Gearkassen er en kode DC

-------------------------------------------
Bus me around
(permalink) VW TAGE Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg ville se at få hevet den maskine ud og se om den har kørt på nogle steder inde ved gearkassen. Hvis dette ikke er tilfældet så få den startet op i en motorstand, og hvis den forsat lyder sådan, så burde du nok ringe til sælger. Men få lige en der har forstand på lidt vw til at dobbelt dobbelt tjekke de mest almindelige ting som tænding osv.


Reply »

You must log in to post.