Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Cisse & Celinas Far Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Har prøvet noget ligende da vi havde sat kadron´s på en kammerat bil kunne simpelt hen ikke få den til at gå ordentligt, det var som om at den enten gik på gearkassen eller også var det som om at generator lejet var gået. Og den kunne ikke gå i tom gang. Så efter et stk tid begyndte jeg at spænde manifold efter og fandt ud af at de ikke var ordentligt spændt så den trak falsk luft, men da de var spændt spandt den som en mis;)

-------------------------------------------
20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com
(permalink) TSchytt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvad med din generator er lejerne gået?.
Havde engang en Audi 80 hvor generator remmen var overspændt - blev flået i stykker metal mod metal - nogenlunde samme uhyggelige lyd.

...ingen bedre bud men det lyder absolut ikke rart.

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Prøv lige at starte den uden kilerem på og se/høre om det "blot" er køleblæseren der er noget galt med. Jeg håber da det er der de grimme lyde kommer fra.
Og så går den ikke på alle fire, men det er nok bare karburatorerne.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) stormfeldt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Vi prøvede at pille kileremmen af igår. Og lydende var der stadigvæk, og fik også efter spændt karburatorene. Det er der for jeg troede det godt kunne være inde ved gearkassen den går på. Jeg kan nemlig se at der er " bide" mærker på den gamle gearkasse der hvor svinghjulet har sat.

-------------------------------------------
Bus me around
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg mente nu ikke at karburatorerne sad løse. Jeg mente de var grunden til at den kører dårligt.
Få nu de grimme lyde fundet og få så lært at indstille en motor. Du har jo konstateret at kompressionen er OK. Så er det noget "udenpå" der får den til at køre dårligt. Og på sådan en simpel konstruktion er der kun tænding og karburator.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har kørt med en DC gearkasse(kom fra en Type 3 fra 69) i min (IRS) sammen en Type 4 med 200 mm svinghjul.

Der var det nødvendigt at slibe i gearkassen for at svinghjulet kunne være der.

Ved godt det er lidt "røv" at pille motoren ud igen. Men det vil da være rart at være sikker på den ikke slæber på med svinghjulet.

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

er du 110 på dine justeringer er iorden - så sats på dårlig syncronisering af karberatorer kombineret med et svinghjul der går på gearkassen.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) stormfeldt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja jeg rykker motoren ud idag, for jeg bliver mere og mere overbevist om at det er fra koblingen larmen kommer. Også selvfølgelig instilling af karburatorene.

-------------------------------------------
Bus me around
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Efter 67-68 (130 tands svinghjul) er det ikke nødvendigt at sliber i gearkassen for at få plads til en 200mm. kobling. Måske med 210, men normalt heller ikke.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det kunne være, hvis det er et "stort" svinghjul (210 el 215 mm).

Jeg måtte slibe en lille smule for at få det hele til at spille, men for andre er det ikke nødvendigt. Det afhænger vidst af kobling og trykpladen.

http://vwnettet.dk/topic/134829

Mvh
Anders

-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg håber det hjælper med at slibe i gearkassen men tror det ikke for lyden er ikke konstant. Jeg tror krumtappen kan vandre lidt. Enten alt for stort endeslør eller slidt motorblok så den ikke kan holde hovedlejet på plads

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja nu sagde du det John. Jeg nænnede det ikke :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) stormfeldt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Altså færdig motor, i væreste fald?

-------------------------------------------
Bus me around
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jaja Allan - men prøv nu det andet først - når motoren er ude kan du checke aksialspillerummet ved at mærke hvor meget du kan skubbe og trække rem/svinghjulet.

det bør være mindre end slidgrænsen - man den KAN bruges i noget tid så..
Aksialspillerummet skal være 0,07-0,12mm. Jeg mener slidgrænsen er 0,15
men den kan godt køre i lidt tid hvis det er over det - så er det bare ikke en sund motor. det KAN også være det ikke er korrekt shimset op fra starten af.

men men men - ta det det nu helt roligt og mageligt - måske det slet ikke er så slemt.
Men håber på du fik motoren meget billigt ;0)

når man køber en turnkeymotor - skal man høre den køre, evt prøvekøre den.
lidt sent at få at vide nu korrekt - men det er vigtigt.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Genau Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Kina tændspole /fordeler/Rotor/ledninger/hætter.KYL det ud.

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Genau det er også korrekt ja, en åbenlys mulighed ja !

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) stormfeldt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Blæserhjulet sidder løst, så det er nok det man kan høre på videoen som en pose møtrikker.:) men vi rykker som sagt lortet ud og tjekker. Ps. Fedt med jeres input & ideer.
A

-------------------------------------------
Bus me around
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

se der var der jo en ret væsenligt oplysning - så har motoren jo ikke kørt noget særligt siden den har været samlet , og er vel ikke kørt ind og finjusteret - så var blæserhjulet gået løst før.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Sørg nu for at blæser-remskive-osv. er samlet rigtigt. Der er snart ikke flere brugte blæserhjul. Og de uoriginale er sikkert pisseskæve.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Da lydene stadivæk var der da du prøvede at pille remmen af som frank forslog, må der jo også være noget andet

(permalink) stormfeldt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

så fik vi motoren ud og tjekket, og lavet blæserhjulet, og fik slebet lidt af gearkassen, der hvor den havde været på, og tjekket ventiler igen, igen.
pive lyden er der endnu, desværre. men jeg tænkte på, og jeg ved godt det måske er et lang skud, men kan det være den eksterne oliekøler og filter der er sat forkert på motoren, så den ikke for smøring nok?

når men lyden af posen med møtrikker er der idet mindste ikke mere:)

-------------------------------------------
Bus me around
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Kommer pibelyden ved karburator/manifold?

Slukker olietrykslampen?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) stormfeldt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Olie lampen slukker ja. Det lyder som om lyden kommer inde ved gearkassen, men det er lidt svært at høre. Men når den står i tomgang er den der jo ikke. Men med det samme den får bare lidt gas er den der

-------------------------------------------
Bus me around
(permalink) stormfeldt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Når den hyler også ved lave omdrejninger:(
Tror sku det kommer fra den højre karburator. Et bud på hvad er først bør tjekke på den :)

-------------------------------------------
Bus me around
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Utætheder ved pakninger mellem topstykke/manifold og manifold/karburator.
Og så skal du sørge for de er synkroniseret så begge karburatorer åbner op PRÆCIS samtidig, og står ens i tomgang selvfølgelig.
Det er dit speedertræk du skal ha fat i, og justere det så det åbner begge karburatorer op samtidigt.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply »

You must log in to post.