Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ny fordeler - fatter det ikke?.

(permalink) TSchytt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej
Har lige brug for et par input...
Jeg har købt en ny 009 kopi fordeler til min Bay.
Monterede den stillede platiner til 0.4 og tænding ved ot 1 og kontrollerede ventiler i samme ombæring.
Kabler i rækkefølge 1-4-3-2.
Dobbelt checkede og startede. Den spang lidt humpede igang og efter ca. 2 minutter døde den. Herefter var der ikke andet end skud i udstødningen.
Dobbelt checkede alt flere gange...og fordeler aksel var smurt rigeligt inden montage.
Monterede efter mange forsøg den gamle fordeler og alt er 100 % normalt.
Nogen der ved hvad der kan være galt.
Den gamle er en vacum fordeler hvor vacumdåsen er demonteret.
Jeg har 2xdobbelt weber karb.
Nogen der ved hvad der kan være galt ?.
Kan jeg med fordel istedet kan genmontere en vacumdåse og slutte den til mine Webere på en eller anden måde?. Jeg er tosset træt af dødpunktet indtil fordeleren kommer op i omdrejninger....

På forhånd tak ;-)

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) Kaj Hansen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Måske er dine platiner ved at lukke sig så de kun rører lidt en gang imellem . Blot en mulighed har se det før

(permalink) TSchytt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Kaj

Jeg har kontrolleret platiner med et 005 søgeblad ala et stykke cigaretpapir (når de slipper grebet*)og med en prøvelampe - de lukker og åbner ok.

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Er det ikke 0,4 mm der skal være og ikke 0,05?

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Cisse & Celinas Far Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Og dit drev i blok er ikke vendt så den skal vendes 180grader?

-------------------------------------------
20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com
(permalink) TSchytt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Korrekt 0.4 mm når platiner er helt åben.

Jeg lærte for nogen år siden at teste hvornår plantinerne åbner sig når du drejer på fordeleren ved OT - med et stykke cirgaretparpir.
0.05 søgeblad er næsten det samme når piverne nu er lagt på hylden. Samme resultat som med en prøvelampe...

Den må vende rigtigt - kan som jeg ser det ikke vendes forkert da takkerne i bunden af drevet er asymetriske.

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) Cisse & Celinas Far Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jo jo, det jeg mener er at man kan få vendt selve drevet der sidder i blokken så skal 1´eren sidde der hvor 3´eren normalt sidder. Kan du følge mig? Så hvis du sætter kablerne normalt så skyder den underligt og tænder absolut ikke! Men tager du udgangspunkt i at 1. skal starte hvor 3. normalt sidder og selvfølgelig bruger 1432 rækkefølgen så skulle den måske værre der?? Har selv prøvet det, kunne ikke få den til at gå ordentligt indtil vi byttede om på kabler så var den der!

-------------------------------------------
20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com
(permalink) TSchytt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej

Ok jeg er med - jeg havde ventildækslerne af for at sikre mig at det ikke var tilfældet.
Det mærkelige er at den startede og derefter døde fuldstændigt.

Efter den gik ud kunne jeg efterfølgende udelukkende frembringe knald i ustødningen.
Jeg troede platinerne måske havde løsnet sig - med alt var ok.

Kan det være kondensatoren som ikke holdt til mosten?.

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) Cisse & Celinas Far Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jo det kan det jo godt være, er det en orginal 009 eller en kopi? Kan godt anbefale at montere elektronisk tænding, så slipper man for alt det bøvl;)

-------------------------------------------
20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com
(permalink) Lars Lohse Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Prøv at skifte platiner, har prøvet tilsvarende, endte med at prøve at smide ny bosch platiner på, og så spillede den bare:-)

Mvh lars

-------------------------------------------
22. 30. 51. 16 ( tidligere bumle )
(permalink) TSchytt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er en 009 kopi - de originale er jo ikke til at skaffe mere eller...?.
Jeg har faktisk lige lagt den på operationsbordet til en omgang elektronisk tænding.
Jeg tror den gamle bliver i og den her bliver en spare part i handskerummet.
Selvom den gamle er en nedbarberet vacuumfodeler fungerer den ok - hvis bare jeg kunne slippe for det forbistrede dødpunkt.
Den trækker voldsomt godt med de 2 webere når rmp er høj nok.

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) B_H Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Min bud er kondensatoren, har prøvet det flere gange, også med en helt ny.

-------------------------------------------
Brian Hansen http://www.AIRRACERS.dk
20627996 brian.hansen@oncable.dk
54 oval, 911T/E 72, 411L 69
(permalink) flash Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Dit "døde punkt" indtil motor kommer op i omdrejninger kan også skyldes at dine venturi ringe i karburatorene er for store i forhold til motoren. Det var det ihvertfald i min.

-------------------------------------------
mobil 40625231
email jensk@jubiimail.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Skift til et Ignitor modul. Over and out.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Genau Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Uorginal oo9 er en dårlig løsning.Har prøvet flere,de regulere for hurtigt,knasterne
kan være forskellige i højde, bøsninger slidte/skæve, svingklodser ikke ens,osv.osv.
Der er en grund til at prisen er så lav,KINA Lo.. Det er det samme med andre nye Kopi fordelere f.eks.Lucas.Når man kører dem i prøvebænk tror man det er løgn.

Egil.

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Inden vi nu "dizzer" :O) 009'eren helt, så kan man sagtens få gode 009.

CSP tester f.eks. hver enkelt 009'er inden de sælger den videre til kunderne, så deres burde være i orden.

Er også ganske sikker på at Torben har noget godt på lager

(permalink) Genau Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Mærkeligt, jeg har prøvet en fra CSP og den var der mange fejl på bl. grater på
svingklodser,skæv bundplade.

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 12 years siden | | | |

He, det kan været et er hvad de siger som reklame og noget andet er praksis..

Men rart at vide..


Reply

You must log in to post.