Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hjælp til motor problemer.

Tags:
No tags yet.

(permalink) nivolo Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hejsa jeg har en bobbel med en 1300ccm dp motor AB. Har ikke kørt i bilen i ca. 2 år. Dengang jeg stillede den i hi kunne jeg ikke få motoren til og køre ordentlig. Det kan jeg stadig ikke. Motoren kan slet ikke starte. Men hvis jeg giver kaburatoren en snaps lyder motoren helt fin. Har prøvet og stille platiner og tænding, men intet hjælper. Jeg vil tro at problemt er ved kaburatoren. Men hvad er der galt? kaburatoren er en 31 PICT-3 med en hoveddyse der hedder X130 og en luft korektions dyse der hedder 110Z. Lyder disse tal rigtige? jeg har også en 30 PICT-2 liggende vil den være mere passende?

(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tror du den får noget bensin at leve af ? bensinpumpen kan være lidt træg når den har stået længe. hvis du har mistanke om at den ikke får noget at leve af så fød den med bensin fra en lille beholder over karburatorn, selvfølgelig i slangen som normalt kommer fra pumpen. Du kan teste ved at pille slangen af og putte enden i et glas, og få en til at tørne motoren
Mvh Kenneth

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja når det hjælper at give den en snaps, så har du jo selv fundet fejlen :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nivolo Member
Skrev for 12 years siden | | | |

svømme huset var fyldt med benzin og den pumper fint benzin.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Gammel benzin ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nivolo Member
Skrev for 12 years siden | | | |

den opfører sig præcis som for 1½-2år siden og der var benzinen frisk. Men jo det er nok en god ide og skifte nu. Jeg er lidt i tvivl om dyserne er standard?

(permalink) nivolo Member
Skrev for 12 years siden | | | |

på min 30 PICT-2 hedder tomgangsdysen "tror jeg det kaldes" 125Z på kaburatoren der sidder på hedder den 110Z

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Uanset hvad dyserne hedder, og dem skal du ikke pille ved. Du skal tænke logisk - de ændrer sig jo ikke pludseligt til noget der gør at motoren ikke kan køre. Kun hvis de er tilstoppede.
Når den sprøjter fra pumpen skal du, uanset dyser, kunne holde den i gang bare ved at pumpe.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nivolo Member
Skrev for 12 years siden | | | |

så har jeg fået gang i motoren, efter en rens af kaburatoren. Men hvis jeg giver fuld gas hakker den lidt inden den tager fuld omdrejninger. Jeg har prøvet og stille på bypass skruen, volume skruen og accelerations pumpen. Men lige meget hvad kan den ikke tage hurtig gas. Den lyder ellers fin både i tomgang og med fuld gas. Jeg tror der er pilled ved dyserne. Er der en der ved hvad de hedder standard eller kender en hjemmeside det står på?

(permalink) nivolo Member
Skrev for 12 years siden | | | |

så hvidt jeg kan læse på nettet er 130 og 110 standard dyse størrelser. Hvad kan problemet så være?

(permalink) berner100 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

frisk benzin og friske tændrør kan gøre mirakler

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det lyder som om den ikke forskyder tændningen når du giver gas. Det kan testes ved at tage strømfordelerdækslet af og så tage vacumslangen af ved kaburatoren og suge i slangen. Så kan du se om den arbejder i strømfordeleren. Ved at suge og sætte tungen for hullet i slanger skal fordeleren blive i forskudt stilling. H is den falder tilbage er din vacumdåse utæt og skal skiftes.

Hilsen Peter 31717970

Ps: Du skal være velkommen til at ringe

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Mit bud er skidt i spidsen af acc. tilskudsrøret. Det er det lille messingrør der sidder på tværs i toppen af karburatoren.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja det er sikkert noget med accelerationspumpen hvis den hakker når pedalen trædes i bund

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg tror også som Rasser skriver at det er accelrationsrøret der enten mangler (de kan hoppe ud og blive 'spist' af en ventil) eller er tilstoppet. Du kan se det på denne tegning som nummer 22. Den skal afgive en fin stråle når du giver gas.

Mvh
Torben

34carb_exploded_view.jpg

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) nivolo Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der kommer en fin lille stråle ud. Den gør det også selvom jeg gør så accelerations pumpen ikke virker

(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) nivolo Member
Skrev for 12 years siden | | | |

vaccum dåsen til at forskyde tændingen var istykker, men det hjalp ikke noget og skifte den. Nu har jeg lavet en lille video så i kan se hvad den gør. Accelerations pumpen giver en stråle benzin og har prøvet at stille på begge skruer på kaburatoren, men den gør det samme hele tiden.
http://www.youtube.com/watch?v=hW1Q1EJDANU&feature=g-upl

(permalink) brotgaard Member
Skrev for 12 years siden | | | |

er det kun mig der ikke kan se den video. der står bare " denne video er privat"

-------------------------------------------
brotgaard@esenet.dk
307039enogtyve
(permalink) jimmy Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nej

(permalink) nivolo Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Håber i kan se den nu? http://m.youtube.com/watch?v=qfozoS6gFQs

(permalink) nivolo Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nogen der en ide til hvad der kan være galt eller hvad jeg kan prøve og gøre?

(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at montere en anden karburator har du ikke mulighed for at låne en et sted.

(permalink) nivolo Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Kender ikke lige andre med gammel vw. Har selv en men den er mindre

(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvor i landet kommer du fra


Reply »

You must log in to post.