Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Længere bolte til forbroen når man monterer caster shims ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej der.

Jeg roder stadig med Brasiliaen der ikke vil spore. Nu vil jeg prøve med caster shims, da "raken" på bilen går meget fremad specialt efter jeg skiftede til lavere profil og bredde på dækkene foran.
Spørgsmålet er nu ;
Skal jeg have længere bolte på forbroen efter jeg har lagt caster shims på ?
Hvor ligger man shimsne ? Og skal de på begge rør eller bare det nederste rør, som er min teori ?

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg lagde kun på det nederste og kom os længere bolte i på min gamle..:) det var efter farmers anvisninger..:)
Ellers super flot bil du har dig der, fedt og se den i virkeligheden igår..

Mvh. Brian

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tak skal du have Brian.
Lagde du 2 på ? Og hvor skal de sidde ?
Og tak for ordene, men begejstringen for køretøjet daler når den køre som en prærievogn på en pløjemark. Max. 60 km i timen lige pt.
Som en venlig politi mand sagde til mig igår ;
Din hastighed matcher ikke bilens udseende.
Man kan jo kun give manden ret :-)

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nu er jeg bare lidt nysgerrig.... Men hvad gør den, eller rettere hvordan opfører den sig når du kommer over de 60?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Alt det klassiske med at den vil skifte retning når den møder en ujævnhed på vejen.
Endvidere skal man konstant side og kompensere i styringen for at holde den lige.
Så forhjulene kæmper om retten til at styre med andre ord.

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ok.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Uden at have en skid forstand på det vil jeg da lige sige at jeg jo har temmelig meget "rake" på min boble. Jeg oplever ingen af de nævnte problemer, men til gengæld "hopper" forenden. Særligt under acceleration og opbremsning.

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ifølge Machine7 skal der bruges længere bolte http://www.machine7.com/product.php?xProd=792

Mens aircooled.net siger der er hvis man bruger to sæt eller mere http://vwparts.aircooled.net/Caster-Right-Shim-Kit-Caster-Shims-Pair-p/6611-10.htm De har dog også de lange bolte http://vwparts.aircooled.net/Extra-Long-Front-End-Bolts-Pair-p/6611-11.htm

Finder man selv nogle længere bolte i en kasse på værkstedet, skal man lige huske at tjekke hærdningen. Bolte til forbroen er, hvis jeg ikke husker helt galt, 12,9 bolte, hvor almindelige er 8.8.

Hvis jeg kigger på CSP's hjemmeside, kommer jeg frem til at boltene er 5mm længere end std. Det betyder at de hedder M12x1.5x95

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hey tak for det Søren.
Jeg var godt klar over det med hærdningen på boltene, det skal sgu være iorden.
Håber at det er det der skal til for at få det til at funke.

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Dem jeg bruger er 100mm. Men de kan vist opså bruges til to shims.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Andreas Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis bilen ellers retter fint op (taget i betragtning at det er en gammel og sænket bil), så ville jeg da kigge på sporingen i stedet (hvis det ikke allerede er gjort). For et par måneder siden kørte jeg i en 54´er type 1 der fyldte HELE vejen når den nærmede sig 70 km/t, med netop de samme symptomer som du beskriver, nemlig at de to forhjul kæmper om at styre retningen. Hvis man prøvede at fremprovokere problemet ved at dreje hurtigt mellem højre og venstre, kunne det endda tydelig mærkes helt ned til meget lave hastigheder. Da vi tjekkede sporingen, viste det sig at den spredte en smule, og efter at have justeret til en spidsning på 1 mm (0 grader/10 minutter) var det en HELT anden bil at køre i.

-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Og i følge VW kan man gå helt op på 5mm spidsning. Så 3mm. ville ikke være helt i skoven. Og det kører fint.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.