Ja så tog jeg valget til min type4 motor til min doka. Nogen er nok ikke enig med mit valg, men det er gjort ud af det jeg har et hav af på hylden, og det er 1700 og 1800 motorere. Jeg vil lave en 1910 med std køling, solex 36-40 PDSIT kaburatore og std udstødning.
Jeg vil høre hvilken knast der ville være god at bruge og ventilstørrelse i toppen som er bedst?
Er der nogen cylindersæt som er bedre end andre?
Hilsen Peter
PS: Jeg køre med en 1800ccm med 68HK nu og jeg håber på 85-95 stabile HK. Jeg har kørt med en 1800 AN i en anden bus og den funkede super. Jeg ved godt at en 2,0 har mere moment, men jeg var nu meget glad for den AN.
Jeg havde også overvejet at lave en 2,2 på kort slag, men jeg ved ikke om mit kaburatorvalg vile kunne føde den og om std køl kunne køle nok? Den skulle have været lav-komp.
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk