Hej vw venner...
Jeg har lige købt en beach buggy med en carvelle 2,0 motor, jeg kan bare ikke rigtig finde nogle reservedele.
Er der en der kan hjælpe mig???
Hej vw venner...
Jeg har lige købt en beach buggy med en carvelle 2,0 motor, jeg kan bare ikke rigtig finde nogle reservedele.
Er der en der kan hjælpe mig???
Mangler du olie? tændrør? eller hvad?
Nye eller brugte stumper?
Ikke let for nogle her inde at hjælpe hvis ikke du beskriver det lidt.
du kan bestille de samme dele ved flertallet af vores danske sponsorer.
<<<<<
<<<<<
<<<<<
du skal kun gå efter de dele der hedder type4 dele - din motor er en type4 - en såkaldt CU motor - caravelle er en model variant, ikke en model - modellen hedder en type2 (25).
ja masser - kig i træf afdelingen her på sitet
grænsetræf i næste wekkend http://vwnettet.dk/topic/178461
hvor i landet er du fra ?
Michael
Nu hvor du har lagt billeder på:
det er så ikke en caravelle eller type4 motor - det er en helt alm bobbel motor / type1 motor, jeg har set den ;0)
Her er nogle billeder af motoren. Er det bare en helt almindelig type 1 motor?
Hej
Nu kender jeg ikke din bil eller motor, men det er en type 1 motor, men standard/ original er den ikke.
Henrik
Fed vogn, men det er da ikke en beach buggy med en carvelle 2,0 motor?
Kitcar med type1 motor.
En buggy er som udgangspunkt et åben glasfiber karosseri uden dører, monteret på en opkortet type1 undervogn.
Karsten
Hvor finder jeg det glasfiber kit henne ?? :)
Det ser spas ud :D
Bilen skulle været bygget op fra bunden, af en far og søn (8 års arbejde).
Det skulle ikke være et kit man kan købe.
Jeg kender ikke så meget om bilen, så hvis i har nogle råd, er jeg MEGET åben ideer.
Type 1 motor? Hvordan tuner man sådan en?
Åbne spjælhuse hvad siger vores kære lovmænd (politiet) til det?
Nu kan man jo ikke se hvilken str karbs der sidder på den. Der er da sat diverse grej på den allerede, men derfor kan selve klodsen selvfølgelig godt være std. Den ser osse ud til at være "rustbeskyttet" kunne nok trænge til en ompakning under alle omstændigheder.
Du kan købe tuningsstumper mange steder. Bla. her. Men du skal liige slå koldt vand i blodet og undersøge markedet og mulighederne inden du går igang. For der er mange, og ikke alle er lige gode. At tune en VW motor er nemt(!) Men skal det holde i mange år/km fremover blir det straks en del sværere.
"Åbne" spjældhuse er ikke noget problem.
T
Ring til Bent fra Kit & Buggy Service i Århus. Jeg mener han har haft en finger med i spillet omkring den bil der.
Men kan være jeg tager fejl ?!?
-Mads
hvordan kører gearkassen - sidst jeg så en køre i den var der noget med sycromesserne - gearkassen er en porsche gearkasse - motoren er tunet - den er nok bare slidt op - en renovering så kan den lidt igen, den sveder også noget - men en ny blok og et grundigt eftersyn mm - så er den sgu klar igen ;0)
men kan godt se der er lagt mange timer i den bil når man ser den live.
det du kalder åbne spjældhuse er dobbeltkarberatorerer - og det har den allerede.
Aksial spillerummet er rimeligt kraftigt på den motor = nødvendig renovering..
Tak for hjælpen...
Jeg skal til træf i morgen (Bagsværd Fort), der er nogle der kan kikke den over og give mig nogle ideer til hvordan jeg får den til at "spinne som en mis";-).
Tror du skal starte med at få motoren justeret og serviceret hvis ikke den køre som den skal. At tune en anden vw motor og putte den i bilen er ikke lige noget man gør på en lørdag formiddag (og heller ikke gratis).
Det ser ud til at der allerede er lavet en del på din nuværende motor så det er da værd at give den en chance og få den serviceret og justeret ordenligt.
Så har motoren fået et eftersyn og det ser ud som om den nok skal komme til at spinne igen.
Den kommer ud og bliver skildt helt ad her i weekenden, der er nogle pakninger osv. der skal skiftes og sættes nogle 48IDF på.
Så blir det lidt sjovt:-)
Større karburatorer hjælper ikke på en opslidt motor. Og hvad er det for én ? En 1600 ? Så skal den køre med 40mm karb. En 2,6L til gadebrug så 44-45mm. En 2,6L til race, måske 48mm. ?
Tag i stedet at få købt et par ventildæksler uden "udluftning" og så lave udluftningen rigigt, så hjælper det også på olieutætheder.
Så lige lidt på den på Bagsværd Fort.
Motorkoden er D
Men hvor mange kubik den er endt på er uvist.
kunne da godt være en 1914.
Hørte den desværre ikke igang.
Jeg lurede også på breatherbox systemet, det går kun til ventildæksler?
Men der var 2 åbne udgange i toppen af breatherboxen, så der kommer jo nok lidt olietåge ud den vej :-)
Jeg ville nok bare bytte om på ventildæksler så studserne vendte mod gearkasse og føre ekstra slange til en eller 2 karburatorer.
R.
Så er det bedst at lave en studs til alle karburatorerne, så de får lige meget olie :-)
Jeg ville prøve at kigge på: