Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Golf 1 cab karurator indstilling

(permalink) PatrickGlenn Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hey
jeg har købt mig en Golf 1 cabriolet 1.5 med dobblet dellorto 45 mm kaburator, den har også skarpere knast og bananmanifold.
jeg står med det problem at den får alt alt for meget benzin, den kører nu udmærket men kan ikke holde sig selv i tomgang, når den er kold. Så snart jeg bare tænker på at rører speeder flyver den op i omdrejninger altså den er meget følsom på speeder(:

Er der nogle her inde der har erfaringer i, hvad dyser der skal i nogenlunde og hvor man køber dem henne???

Tusinde tak på forhånd, håber i kan hjælpe(:

Hilsen Patrick Glenn

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nu er du havnet i et forum for luftkølede VW´er. Men princippet er det samme og hvis den ikke har nogen choker skal du nok regne med at skulle holde den i gang med speederen til den lige er lunet lidt op. Du skal ikke regne med at kunne starte den kold og så lade den stå i tomgang. Hvorfor skulle man dog også det ?
Det lyder som om den et langt stykke hen ad vejen "bare" skal justeres. Men det må der jo være nogen kloge hoveder der kan. Bare spørg nogen af dem der lige "kaster" et par dobbelte Webere på -:-)
Du bliver nødt til selv at lære det. Der er ingen andre der kan. Hvad med ham du købte bilen af ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 12 years siden | | | |

What Frank said.

Det er "normalt" at det standardspeedertræk der i 9 ud af 10 tilfælde monteres med Dell's er udvekslet "forkert" til en Golf, således at man er nødt til at afkorte vandringen på selve speederpedalen - og derfor får en mere følsom gasgivning.

Jeg havde for nogen tid siden en Golf med netop det syndrom, og jeg synes det var FANTASTISK med den gasrespons! Alle andre normale mennesker der skulle køre bilen synes det var underligt.
Man lærer at vænne sig til det.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) vwanders Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Min kommentar til folks undren:

I øvrigt mener jeg at i sådan en bil bør speederen kun have 2 indstillinger.

On - Off.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk


Reply

You must log in to post.