Fark Henrik, der er sq ikke meget du ikke har :)? Jeg kommer forbi. Tak og ses
Helsinki77 ØrleDeLaks69 Variant63
mikka_dahunga(ät)hotmailcom tlf 5o11o667 Hedehusene
Fark Henrik, der er sq ikke meget du ikke har :)? Jeg kommer forbi. Tak og ses
Og kik så lige ned til kommutatoren. Sidst jeg skiftede kul virkede det kun i 14 dage. Der var kommutatorens kobber slidt væk.
Nå så måtte vi over laden efter et brugt anker, for generatorhuset var selvfølgelig ombygget på min bil. Så gik lørdag formiddag jo også.
Sidst jeg forhørte mig på kul til generator med eksternt laderelæ sagde jan koed at det ikke blev lavet. Opgradere til Dynamo eller generator med indbygget laderelæ.... Det kan man få reservedele til stadig i både nos og repro. Jeg er klart fortaler for Dynamo og ekstra kul og laderelæ i hanskerummet. Selve dynamoen er ret hårdfør og det er sjældent den der svigter. Kul og relæ kan skiftes nemt og hurtigt på landevejen :-)
Så er kulen skiftet.. INTET FORSKEL! Samme symptomer som før... Mystisk
Andre forslag? Fejl i tændlås? Jeg er på vej fra Kbh via Flensborg til MIB i bussen - med lys på ladelampen. Jeg er kørt ca 200km og har stadig masser af strøm
Jeg har en håndfuld generator med indbygget laderelæ i garagen. Så må det være sådan en fremover
Lader den selvom du har tændt ladelampe?
Det ser det ud til... Jeg er koert med et opladt reservebateri og en oplader i bagagen, og 300km natkoersel senere var der stadig fuld stroem. For en sikkerheds skyld har jeg proevet at saette batteriet til opladning - men der var 100% juice paa.
Saa den lader selvom ladelampen begynder at lyse efter ca 5 km koersel. Foerst kun ved lave omdr., men saa bliver det gradvis vaerre indtil den til sidst lyser konstant. Et andet spooky symptom er dette her: Naar den drejer med en hastighed lige i det omraadet hvor ladelampen vil slukke igen og jeg saa trader paa speederen
, begynder ladelampen at lyse kraaftigere(?). Slipper jeg saa hurtig gasset, slukker ladelampen et oejeblik (og saa taender den igen)..:-S
MYSTISK...
Det er da godt muligt at starter og kul faktisk ikke fejlet noget alligevel...
Prøv lige at tjekke ledningen fra generator til lampe, jeg synes det lugter lidt af kortslutning til stel et sted mellem de 2...
Lars
Du kan da også teste det med en løs pære og et par stumper ledning nede ved generatoren, plus til pæren og ledning fra det ben der normalt går til ladelampen den gir jo en plus når mototen køre og slukker pæren den kan jo ikke lyse på 2 plusser. Hvis den gør det har du jo fundet fejlen.
Mvh Kenneth
Og du er 100 procent sikker på det er ladelampen og ikke olietrykslampen der lyser??
Jo 100% :), ladelampen er da den med den lille kande, ikk` :).
Det er gas, det er sq ladelampen der driller. Symptomer vil ellers passe godt på olietrykket, det er rigtig
Jo men bare fordi det er g- lampen der lyser kunne det jo godt være olielampen.... Med mindre du selvfølgelig selv har monteret ledningerne. Synes jeg har set meget underholdende el-nets igennem tiden så jeg ville ikke være overrasket :-)
Ledningsnettet er original og ledningerne til kontrollamperne/følerne kan kun nå op til op til deres tilsvarende kontakt. Der er ingen tvivl at ledningerne sidder hvor de skal ;-).
Har du en baglygte eller lignende der driller (en forbruger).
Hvis der er en kortslutning kan det få ladelampen til at lyse.
Har oplevet det engang jeg havde brugt en lidt for lang skrue i en baglygte på min type1.
Det drillede mig længe da den ikke sprang sikringen, men fik ladelampen til at lyse.
Fandt du fejlen?
Vi har lige en i klubben der bøvler med samme fejl, dog ikke problemet med starteren.
Hun løber ikke tør for strøm, men lampen lyser hele tiden og laderelæet er skiftet.
Jens
You must log in to post.