Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Gode råd vedr. 55 Oval

(permalink) Riisager Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Vil så småt gerne lave lidt om på min oval. Den er mere eller mindre standard, dog med justerbar forbro. Derfor søger jeg nogle gode råd samt links til sider hvor evt. dele købes bedst muligt.

1. Vil gerne have nogle dropped spindler foran, så jeg kan få lidt mere affjerding foran. Hvad skal jeg bruge af dele.. Ønsker den forbliver lav i fronten.

2. Kunne godt tænke mig at optimere bremserne lidt. I dag er der tromler helevejen rundt. Jeg er ikke interesseret i at få skiver foran, da jeg ikke vil være nervøs for at få en bøde for konstruktive ændringer.. I Mustang verden findes der rigtig fine tromlebremser til fronten. Nogen der har erfaring med lignende i VW verden??

3. Vil til at ligge $ til side til en anden motor. Vil have en god pålidelig 1600 ccm, med ca. 60-70HK (havde en rigtig fin 1600 ccm i min tidligere Vintage Speedster) Yderligere vil jeg gerne have en anden gearkasse, da den nuværende tager vildt mange omdrejninger.. Hvad vil I anbefale i dette tilfælde.

Håber på at få nogle gode kvalificeret svar og ideer til at optimerere bilen. Evt. andre ting eller udfordringer jeg skal være opmærksom på når jeg opdaterer bilen. Eller andre løsninger som jeg ikke har tænkt over.

På forhånd tak.

-------------------------------------------
1955 VW Ragtop - 1966 Mustang Convertible - 1967 Mustang Fastback GTA
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis ikke allerede det er gjort, så kan du skifte fortromlerne ud med 58-64 type1 tromler. De er 40mm kontra 30mm.

Gearkasse opgradering til en 1500/1600 type ligger lige til højrebenet når du også vil skifte motor ud til 1600.

Når du skifter til droppede spindler, så skal du lige sikre dig at din forbro kan justeres længere op, ellers ender du med også at skulle skifte din forbro ud (eller lave den om). Droppede spindler sænker ca. 6cm, og hvis dine nuværende styr og bundbolte er i god stand, så skal du ikke bruge yderligere dele til den ombygning. Mener de fåes ved Øster Tørslev til ca. en tusse.
Husk de flytter dine hjul ca 12mm længere ud i hver side!
Derfor mange monterer en 2" smallet forbro samtidig - for at udligne forskellen.

Hvis ikke allerede der er monteret en krængnings stabilisator samt styretøjsdæmper, så overvej om ikke det også var en mulighed. Det koster ikke alverden, men giver en meget bedre og sikker køreoplevelse. Bare et skift fra Std. krængningsstabilisator til en HD (mener den er 19mm), giver en mærkbar forskel! Arbejdet er ligetil, også selvom bilen ikke allerede er udstyret med en.
Der kan dog blive noget med at du skal finde en ny pitmanarm, samt svejse et beslag på forbroen for at kunne montere styrtøjsdæmper på. Men det er så absolut arbejdet værd.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Thomas Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis du skifter gearkasse, skal du huske at bruge skiftehus fra en bus, for at den passer i din oval.
Da droppede spindler øger sporvidden lidt, passer de perfekt til en 2" smallet forbro. Med den kan du bibeholde støddæmpere og genbruge dine styrestænger da de bare kan justeres tilsvarende ind i hver side.
-Thomas

-------------------------------------------
It's not just a car
It's a volkswagen...
Tlf: Enoghalvtres Tooghalvfems Seksogfyrre Seksogfirs
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja korrekt, hvis gearkassen er en såkaldt split-model (som den oprindelig er født med), så skal du bruge næsehus fra en bus for at den nye gearkasse passer på... Men måske du er heldig at gearkassen allerede er en nyere model, så kan du nøjes med at flytte det nuværende næsehus over på den nye gearkasse.

Vi må håbe Thomas der har bygget bilen kommer på banen, han kan sikkert svare på mange af spørgsmålene.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Du er bange for at få en bøde for at sætte skiver på, men ikke for at øge effekten med godt 100%?

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) kew Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja hvis du vil tune motor, så hvorfor gå All in og sætte skiver på ?
Ellers som Rasser skriver, og ang. Motor så lav en 1200 som er ombygget til 13xx så er den inden for loven

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook

Reply

You must log in to post.