Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Pedarson. vw svær at syne

Tags:

(permalink) Matthias Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der kan vist hældes meget forskelligt på. Jeg har brugt den castrol længe uden bemærkninger hertil...

-------------------------------------------
Ti tag i skridtet er bedre end ti skridt på taget.
(permalink) TLS Member

Husk endelig at skifte olie filter der er nok
også monteret en andet filter på sådan
en motor og særlig nu den har stået stille i så
mange år.

Syddjurs
tlsunder@outlook.dk
(permalink) Den halvblinde Member

der er vist flere der køre på denne her .prøv at søge lidt.mvh poul

http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Olie-og-Smoremidler/Mineral/Turbodiesel-15W40-36962/

http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) pedarson Member

Jeg har købt Classic olie i dag fra T hansen tak for alle jeres input.

Jeg har et spørgsmål til det porcheblæs der er sat på bilen. Det virker fint men remmen piver en smule og den vil jeg godt stramme lidt op. Blæserhuset er lavet så det ikke kan strammes op og er en fast del, hvilket også gør det meget stærkere. Kan man få et lille medløberhjul der kan boltes på motor på en af de bolte i kan se på billedet, og hvor kan jeg evt få sådan et lille hjul der kan holde til det.

v__7bf0.jpg
wp_000040.jpg
wp_000042.jpg

sæt en ny rem på du ødelække bare lejer hvis den er for stram. der er en del modstand i disse blæsere .mvh poul

(permalink) Niels_Kristiansen Member

prøv at fjerne en shim i første omgang

fanratio021121885055.jpg

niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) kenneth p Member

Som Niels skriver kan du flytte en af de shims der ligger imellem på den øverste remskive og så spænde det sammen igen, det burde klare sagen..

56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782

jeg mener nu at en 10 år skal skiftes,men jeg er nok for gammel.

Jeg mener ikke nogen 10 årig skal skiftes. Ja det er de for gamle til

(permalink) Erik Bendix Member

Det er Jesper Christoffersen fra det oprindelige Copenhagen Aircoolers der byggede denne bil i slutningen af firserne ca. 88/89.
Bilen blev bygget på Brydes Allé hvor Jesper´s far havde sin brugt bil forretning som havde speciale i luftkølet VW . Det var Jesper selv som var bygherre på bilen. Men hans bror og Per Rasmussen skal også have deres del af æren.
Per Rasmussen havde startet en trend i klubben hvor han fjernede tagrenderne på hans ´69 Cal Looker. Han bankede tagrenden flad fra a stolpen til b stolpen og kreerede den fals man kan se over b stolpen. Der var mening med galskaben. Ved at banke tagrenden flad og ikke bare fjerne den på dette stykke, kom der ikke vand ind i kabinen hverken under kørsel eller når man åbnede døren i regnvejr. Dette lille trick blev kopieret som her på Jesper´s bil, Totte´s ´52 (som ejes af Gert Jørgensen i dag og står kun 2 veje fra hvor Totte boede dengang) endvidere kopierede jeg selv tricket på min egen ´72 Cal Looker dengang. Så det blev nærmest et trademark for Copenhagen Aircoolers dengang i ´80erne.
Som du kan se på de gamle billeder i denne tråd, ser det ud til at der ikke er blevet foretaget alverden på bilen siden Jesper byggede den. Tror endda at det også er Jesper der har fået malet "guld" ind i fælgene, da jeg kan huske noget om at de begyndte at ruste. Jesper brugte faktisk bilen som brugsbil i starten !

Så stort tillykke med den.
Er naturligvis også tilhænger af at du beholder bilen i den stil den er bygget i. Det er nærmest et kultur klenodie og en god (nogen vil sige dårlig) indikation af hvordan vi kunne lide at bilerne så ud den gang.
MEN nu er det din bil og det er dig der bestemmer.
Hvis du vil have en snak med Jesper Christoffersen der byggede bilen, er det meget nemt.
Han overtog nemlig hans fars forretning sammen med hans bror. I dag hedder firmaet Stoffers Auto Shop og ligger i Dragør. Jeg ser ham jævntligt og hans hjerte banker stadig for de luftkølede, selvom han ikke længere har en selv. Du kan nå ham på
Tlf.: 32 53 35 09 eller Mobil: 61 46 26 09

PS ; Virkelig underholdende læsning om de forskellige udlægninger af historien om bilen. Ikke mindst historien om "ombygningen i ´95" og "for at få den på danske plader".

Bilen har, som det også korrekt er skrevet, været solgt som ny dansk i ´72. Bygget som sagt omkring 1988, hvad der så skulle være sket i ´95 ved jeg ikke, det må Jesper vide.
Men bygget om i ´95 ? Det tror jeg ikke. Den ser præcis ud nu som den gjorde i ´89.
PPS; Jesper har stadig pokalerne han vandt dengang på den. De står på værksteds kontoret :-)

22143315 eb@soundforce.dk

Tusind tak for historien og bilen bliver som den er der bliver ikke lavet om på den. Det ville være synd og skam at ændre den"S"
Jeg vil prøve at kontakte jesper og han kan jo evt se bilen igen hvis han har lyst til det.
Jeg ligger herunder nogle billeder ind som alle har efterlyst.

img_4633.jpg
img_4634.jpg
img_4635.jpg
img_4636.jpg
img_4638.jpg
img_4639.jpg
img_4640.jpg
img_4641.jpg
img_4642.jpg
img_4643.jpg
img_4644.jpg
img_4646.jpg

(permalink) JJ Member

Tillykke med den,glæder mig til at se den live

ps husk at tage Klaus med på råd ang syn,han ved hva der skal til

S.A.C
v-rodders
41279598
(permalink) klinkmaindal Member

har ikke andet at sige end smuk smuk 80er vw :-)

4230 skælskør tlf 28838132
(permalink) SoLow Member

Syntes det kunne være meget sjovere IKKE at sige noget til Jesper som byggede den, og så aflægge ham et uanmeldt besøg en dag... Tænk dig at se hans øjne når den kører ind på pladsen !!!

Priceless

Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar

ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!

Utroligt så velholdt den er. Men der er noget der stikker mig i øjnene. Der var Rossi lygter på den dengang. Nu er der stående lygter. Endvidere var graphics på siderne i en anden farve end de har i dag. Så noget er der ændret undervejs.
Interiøret er dog fuldstændigt som jeg husker det. Forstolene kunne man købe i Biltema dengang. En rigtig tidsmaskine det her :-)

(permalink) vwandmanden Member

- Skulle lige til og skrive det samme.. Den hr da godt nok stået dejligt urørt!! :):)
Jeg var med til og sættes Bjarnes den røde i bænk den gang han byggede den..
Det r vildt fedt og se det her..

Vh..

billeder

scan0003.jpg
scan0003a small.jpg

(permalink) DenGrønneSniger Member

sjov og anderledes stil fra en svunden tid behold bilen som den er og du har noget der vækker opsigt...

Jylland DK
vwpanelvan@gmail.com
(permalink) Cisse & Celinas Far Member

Ja det er godt nok en der vækker minder fra min spæde vw ungdom;) fed bil, hvordan er du kommet i forbindelse med den? Nu er vi en del der kender den og har ikke set den i en del år? Den sgu rigtig godt ud og rigtig god stand så der er passet på den! Bare lidt nysgerrig og misundelig;)

20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com

Jeg syntes også den er i ekstrem fin stand og ja den skal ikke bygges om skal blive som den er"S"

Jamen jeg ringede til en mand der havde en bil til salg på veteranposten. Men den jeg ringede på var solgt for et år siden bare ikke taget af. så spørger jeg om han havde andet han skulle sælge. Han siger jo har en gammel bobbel der bare står den kunne jeg da se. Jeg forventede at se noget skrammel indtil han så trækker bilen ud og den står som på billederne"S"

Hvor er det fedt du vil holde den som den er :-)
Og fed historie om hvordan du fik fat i den :-)
Glæder mig til at se den på gaden igen.

(permalink) Cisse & Celinas Far Member

COOL

20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com
(permalink) Hans_vestergaard Member

Fed vogn!
Jeg har omtalte Bilsport, hvor den er i.
Det er Nr. 23 1/11-14/11 1990

bilsport 23 1990.jpg

(permalink) Doller Member

Hej jeg købte bilen af Jesper i 1993-94 mener jeg og der var fælde chrom ik guld og siden var med orang
e og hvid stafferinger. Jeg blev desværre taget i en bilkontrol og efterfølgende kaldt til syn.
Der fik jeg en afgift på motor og besked på at møde til syn. Jeg tog motor ud og synede den sådan hvorefter de ændrede registreringen til ombygget. Forresten ja den havde fede ross lygter og special lavede forskere mange lækre detaljer .
Fed bil og god til at løfte forhjul med den motor. :-).

Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.

Reply »

You must log in to post.