Hej Doller
Ok, var det så dig der skiftede forskærmene ud og fik det malet om ?
Hvad blev der af de gamle forskærme ?
Hej Doller
Ok, var det så dig der skiftede forskærmene ud og fik det malet om ?
Hvad blev der af de gamle forskærme ?
Nej nej for satan . Jeg ændrede ikke noget ved den. Syntes den var nice som den var.
Men de brokkede sig til syn hver gang. Men sjovt nok ik over tag sænkningen men soltaget .??
Det var da pudsigt. Vi var mange der kørte med SPAL tage dengang. Det hørte vi ikke noget for.
Hej Doller.
Ved du præcis hvor mange kubik motor er på og hvor mange hk den har meget sjovt at vide. Jeg skal nu ikke køre race i den men er bare nysgerrig.
Var du i Ringsted i den igår? Dennis og jeg hørte nemlig en pænt pumpet bobbel blive fyret af ude i benløse
Nej det var jeg ikke,skal til syn her på mandag så har ikke kørt endnu"S"
2,0 l t4 jeg havde den ude hos palms auto. De målte den til 100 hk og mener Jesper havde sagt omkring 130-140. Men de rodede ik med dobbelte weber hos Palms og han sagde der var noget at hente der.
Ok kan være jeg skulle få den stillet på et tidspunkt"S"
Hvis den er blevet målt til 100 hk hos Palms, så gir den nok 95 IRL. Jeg kunne godt forestille mig at en trimning kunne give 10 - 12 hk. Men 30,..... Arhh, så skal den være noget ude af trim. Det er nok den almindelige "overdrivelse fremmer forståelsen"
Der er en del biler derude, som er blevet afgiftsberigtiget med diverse ombygninger, såsom tagchop o.lign. Men MEGET få der er blevet fortoldet med større motor, - faktisk forbløffende få. Så hvis du vil køre i fred med den, bør du nok lige ta´en slåskamp mere med T&S.
T
PS. HUSK, at bremser og undervogn skal modsvare effekten.
Jeg synes da at jeg kan huske at den har kørt her ude på Amager.
Jeg har da stået og kigget på den som 13-14 årig nede ved skjøtehallen med fastbøjle og halv langt fedet hår.
Den havde jo porsche motor (eller bare en type 4 motor, men det vidste jeg jo ikke på det tidspunkt), det havde min fars vw'er jo ikke.
Ja som tidligere nævnt blev den bygget på Brydes Allé og Jesper boede/bor på Amar.
hvordan gik synet?
Tror ikke han er kommet hjem endnu, så lige vognen idag....Sweet :-)
Ja mødte lige Makrellen ved synsstedet. Den er nu nysynet med alle konstruktive ændringer og effektforøgelse. "S"
Har lige sat pladerne på den.
Den driller mig lidt, den hakkede en del da jeg kom til synsstedet, der skiftede jeg alle 4 tændrør da jeg en efter en sammen med makrallen trak hætterne af og konstaterede den næsten ikke kørte på den ene. Det hjalp ikke med de 4 nye rør og den gør det stadig, i morgen vil jeg skifte alle tændkablerne og hvis det ikke virker så rense karburator.
Hvad mener i... kan det være noget andet.. der er ingen mislyde eller noget ..?
Hvis den ikke tænder ordenligt så har kaburatoren intet med det at gør
tjek ohm i tændkablerne:) lyder som et færdigt tændkabel du kunne prøve at skifte den defekte tændkabel og sætte på en anden tændkabels plads og se om den gnister stadig dårligt så er du 120% sikker på det er tændkablet;)
Hej igen
Jeg tror også lige at du skal få en der ved noget om den slags, til at kigge på det der gevind i topstykket.....
/Jønke
Stort tillykke med synet ! Hvor er det fedt at høre.
Kom til at tænke på nu hvor den har stået stille i så langt tid. Har tanken været fuld i den tid ? Der kan jo være godt med skidt i den. Hvis ikke det er tændkabler mv. der driller , kan problemet måske ligge der. Har selv oplevet det et par gange.
tillykke med den nysynet vogn :o)
Hej alle og tak , ja er dejligt den er synet.
Nu skal jeg så bare ud og køre, men frygter lidt at der er gået en ventil og i værste tilfælde stempelringe.. men det finder jeg ud af på mandag.
Håber ikke det er noget slemt. Der har ikke været en rpm begrænser på det kommer der på nu så den bremser rpm ved de 6.000
har du fået kigget på dit problem?
Ja det har jeg , den lavede fin komp på de tre cylindre men cylinder 3 havde kun 6.5 i komp og de andre 8. Den er nu skilt ad og der var ikke noget at se på ventil eller cylinder og stempel. men mon ikke ventil er en lille smule skæv og det er derfor den mangler komp. Ventiler bliver nu skiftet og stillet og samlet igen, håber så den er ok. Så kommer der en begrænser på den så den kun går til de 6000 rpm. Mon det kan være andet der skyldes den manglende komp på den ene cylinder...?
Så tjek da lige stempelringene...
stempelringe er også fine alt ser umiddelbart ok ud.. det der er mærkeligt. men regner med at ventilen er lidt skæv og ikke har lukket helt til.
Hvor meget ringgab er der, i forhold til de andre cylindere? En ventil bliver ikke bare skæv, med mindre at der har været noget i klemme.
Man kan ikke fejlfinde på en motor, hvis man ikke har tolerencer og målegrejet iorden. Medmindre at der er et stort hul i blokken og plejelstængerne stikker ud.. så er det nok derfor den rasler.. Det er ikke ment som kritik, men der er jo ingen grund til at splitte den fine motor ad, bare fordi at man famler i blinde.
Mvh Karsten
You must log in to post.