Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Lupo Motor i Westfalia?

(permalink) Thomas vw westfalia Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej alle gode VW entusiaster.

Jeg går med en drøm om at gøre min VW Westfalia 2,0 Vanagon L 4d, lidt mere økonomisk.

Jeg har tænk på den friske og sparsommlige motor i Lupo 1,2 3L.

Måske er det et dumt spørgmsål, men er det på nogen måde mulig at erstatte motoren i Westfalia med den lille diesel-dasker, eller er de simpelthen helt forskelligt opbygget?

Eller findes der helt andre måder at drastisk optimere brændstoføkonomien i Westfalia'en?

/

Thomas

-------------------------------------------
Thomas
(permalink) Thomas Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis det er en T25, så blev de jo lavet med 1,6 td motorer, så det ville formentlig være en simpel ombygning.

-------------------------------------------
It's not just a car
It's a volkswagen...
Tlf: Enoghalvtres Tooghalvfems Seksogfyrre Seksogfirs
(permalink) kew Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Er en 3l motor ikke lige lille nok, den har jo kun ca 60hk,
Ville en golf TDI ikke være et bedre valg ?
Og hvis 3L motoren skal skubbe din bus så få du nok ik 30km/L mere
Og prøv at spørger hvad de gøre over på T3nettet..

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

1,9 TDI er løsningen.
Lupo motoren er simpelthen for spinkel til at kunne holde til så stor en konstantbelastning´, og vil simpelthen gå til for hurtigt. 1,9 TDIén, med den rigtige gearing kører fantastisk i en Westfalia. Og du kan jo nok stadig være heldig at finde en 5 gears TD gearkasse. Kun skal du huske, at gearkassen bør blive gået efter, med nye hovedlejer og en opjustering, samt evt udskift af syncromeshér. Eller holder den ikke til det moment som en TDI har.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Thomas vw westfalia Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ah, spændende, med de mange forskellige anskuelser.

Selvom idéen omkring den lille lupo 3L motor der driver den store last langvejs sydpå, med bare et skvæt diesel var rar, tror jeg ganske rigtigt at den lille ville komme til at lide overlast på lange seje træk med stor oppakning.

Er der nogen ca. pris hvor meget sådan en 1.9 TDI motor + gearkasse bør koster?

Og hvis sådan en operation skal udføres professionelt, hvad kan man så forvente at et værksted kan tillade sig at tage for sådan en omgang?

-------------------------------------------
Thomas
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Regn med ca. 30 lange for en komplet ombygning.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) DenGrønneSniger Member
Skrev for 12 years siden | | | |

det med diesel i bay har været oppe før der var en der kom med et link til et sted i tyskland hvor de monterede diesel motor i bay busser

-------------------------------------------
Jylland DK
vwpanelvan@gmail.com
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har selv leget med tanken et par gange, det er nok prisen der holder en tilbage der kan købes meget bensin for de penge. Iøvrigt hvad med afgigt ??
Firmaet i tyskland http://www.birkmamero.de/
Mvh Kenneth

(permalink) Solmex Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Kunne man smide en Golf II GTD i? De er ikke så dyre og/eller så tekniske som en TDI´er

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jo men de holder ikke ret godt - blokken bliver for varm bagi bussen - smid en 1,4 TSI benziner i fra en polo/golf - det er den konvetering de fleste englænderer laver, og den sidder også i en ny bay hvis du køber sådan en i dag, alternativt hvis man kan leve med kølervædske på hænderne er subaru boxer med sprøjt også brugbart - her er dog driftsikkerheden nr 1 og ikke økonomien - men går dog alligevel fornuftigt.

og du får max lupomotoren til at gå ca 16km ltr i en bus - og der er en masse bøvl med strømmen for at få det til at virke optimalt, i TSI motoren passer det alm golf adapterkit, der er kun udstødning og strøm der skal tilsluttes anderledes og evt suplerende ophæng, vandkølerer og ekstra olie køling mm.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply

You must log in to post.