Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Svejsning af 5" droppede splitbus spindler?

Tags:
No tags yet.

124
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er der nogen der har erfaringer med dette og hvad er fordelen kontra "flippede" spindler? Evt. links til hvordan man gør søges..
Jeg ved Wagenwest laver nogle - og hvis de kan finde ud af det derovre så kan man vel også selv.. mangler bare en "opskrift"?

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

duck kender vel en specialist - men det er expertisearbejde.. ikke gør det selv arbejde, ikke engang for en perlegrussvejser.

så NEJ det kan man ikke selv.

fordele kontra flippede er at flippede spindel sænker 3½ tomme , og svejsede sænker 5 tommer..

at "knække" en spindel er jo lidt fatalt, men når wagenwest tør sælge dem i USA tør jeg også at køre med dem ;0) - men sgu ikke hvis det er noget der er muret sammen i en baggård et skummelt sted.

mine wagenwest ser ud som de er elektrode svejst, og det er ikke så nemt at få certifikat på som de fleste andre metoder så vidt jeg er orienteret.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Elektrodesvejsning er en god, stærk og nok især hurtig svejsemetode. Tig-svejsning har også god indtrængning.
Mig (co2) er rigeligt stærkt til bildele.

Jeg vil tro amerikanerne bruger elektrodesvejsning fordi det er hurtigt og relativt let at lave sådan en kantsøm ovenned. En ESAB 39.50 elektrode i 3,25mm, ville jeg prøve med. Eller en 43.35, mener jeg den hedder. Den ser superflot ud og lægger ikke så meget på.

Et svejsecertifikat er ikke noget man "har" Det er noget man laver til de enkelte arbejder, man nu skal udføre.
Jeg har taget flere certifikater til offshore-arbejder. Men har aldrig brugt dem. Men det giver en vis indsigt i at vurdere svejsearbejde.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ib kan du ikke ligge nogle billeder af dem ind? Evt nogle mål; jeg havde ikke tænkt mig at svejse dem selv - bare rolig! :)

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Man skal forvarme spindlerne og så lade dem køle langsomt ned. Ikke noget med at køle med vand.
Man hæfter det op. Kontrollerer at det passer, forvarmer, og så svejser man. Ikke noget at svejse lidt og så drikke kaffe.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Takker for input Frank, der er ikke nogen der ligger inde med noget "skabelon" evt mål/billeder på sådan en 5" dropspindel - de skulle eftersigende være en bedre løsning i forhold til flippede spindler?..

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

tror kun vi er en 3 stykker der kører med dem herhjemme, alle sammen er nok hentet hjem af lybbedrengen tror jeg, jeg kan sende dig nogen billeder engang - men bilen er ikke hjemme PT - så der går lidt, og vil godt advare lidt , det virker bedre end det ser ud ;o)

jeg har MAX affjedring på min bus, og max komfort samtidig med max sænkning - ikke tre ting der normalt forefindes på samme tid og køretøj ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er jo alt for dyrt at hive et sæt spindler hjem fra USA - jeg kan slet ikke forstå hvorfor der ikke er nogen der laver herhjemme eller i det mindste på denne side af søen? En dansk smed burde mindst være ligeså kvalificeret som en amerikansk.. :)

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

fordi det lyder nemmerer end det er - bare spørg duck - han har lavet en del bay spindler.

skal man som alm mand lave det - tror jeg ikke der er meget at spare - kun lidt hvis man har tiden til det.

Men selvfølgelig er der danskerer der kan lave det - hvis de har tid og lyst.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Men til den pris - så skal de jo nærmest være lavet af titanium.. Det er jo ikke formel 1 teknologi - blot en gammel
VW.

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Du kan sagtens få et sæt med hjem hvis du putter i fragt kassen:))) så slipper du også fir bøvl med told /moms

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

prøv nu og lav et sæt der duer, så kan du tale om det er for dyrt eller ok bagefter Nikolai...

det lyder lidt Rookieagtigt at beklage sig uden at kende noget til det, det holder ikke..

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 11 years siden | | | |

1955-67 Welded dropped spindles
Are you sending your spindles in ?No I want to buy them out rite (no core) What year bus do you have ? 1955-63 How much of a drop ? 5 inch drop

price 700usd det er sku da ikke dyrt

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så er der fragt osv.. hvad koster det at få lavet dem selv - mit bud er vel max 1000kr,- hvis man har et sæt spindler? Der er jo ikke sindssygt mange timer i det.

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 11 years siden | | | |

tror ikke der er nogen der vil ligge navn og garanti osv til 1000kr... regn du heller med 3-5k og så skal du også bruge 2sæt spindler osv :)))

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Rookieagtigt? Jeg syntes bare der er for mange der gør det til en videnskab - og det er da klart nemmest bare at købe løs af løsninger istedet for at prøve at lave løsningerne selv? Det er præcis rookieagtigt at klikke ind på en website og købe sig til en løsning.. men jeg skal da med glæde kaste mig ud i det - så kan vi se om det er noget der dur. :)

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

jeg vil ikke høre om det ikke duer hvis det ikke gør - på præcis en ting som dette er sikkerheden i højsædet - der er undtagelser med selvgjort er velgjort - ikke mange - men de er der.

du skal bruge to sæt spindler der er iorden - du skal ha planfræst alle 4, du skal ha dem afsyret så de er hysterisk rene inden svejsning, du skal finde en der kan og vil svejse dem - 1000 kr ??? - held og lykke.

det er ikke rookie agtigt fordi man gør det selv - det er rookie agtigt fordi man tror det er bare lige hurtigt og billigt fixet.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Synes også det ville være fedt at købe herhjemme men der er kun en jeg kender som har svejst type 1 og der har jeg hørt at et sæt knækkede men det rer mange år siden

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Søren Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg tør sagtens og svejse dem men ja du skal bruge 2sæt du kan "kigge efter" på mine den eneste ulempe er at du ikke kan hæve den til syn
min er kun sænket en tand på sænkningsbeslaget og er da lidt lav :)
Men tilgængæld kører den pisse godt

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 11 years siden | | | |

men de er jo også wagenwest undervogn

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

I know Søren (Kigger du ud forbi Dennis imorgen?) - jeg har 2 sæt spindler og om
8år så tager jeg den med min synsmand.. :)
Smeden og jeg skal da med glæde lave en tråd med alle omkostninger - desuden har jeg altså personligt mere tiltro til en dansk uddannet smed og maskinarbejder end en autodidakt "god knows who" amerikaner med et smart brand.. :)

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) tikum Member
Skrev for 11 years siden | | | |

svejser du dem med co2 er det meget vigtig du svejser det op i flere svejsninger og alt slaggen skal slibes væk hver gang, og sm frank skriver skal spindlen varmes op ved hver svejsning, når du så vil hærde spindlerne op varmer du dem til de er røde og ligger dem til køling i en spand med oile så du kan dække dem til, når spanden er kold giver du en et par ture mere, på den måde burde du ende op med et godt og stærkt resultat.

-------------------------------------------
"Owning a Volkswagen is like being in love"
tikum@tikum.dk
(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

For næsten 10 år siden lavede jeg et sæt sænkede til vores 68'er type 1, af 2 sæt svejset sammen med CO2, varmet op før, og langsomt kølet ned. Jeg er smed og svejser til vinter et sæt til min bus.... Gør det nu ikke sværere end det er.

Og dem på 68'eren holder fint uden revner eller lign, og de er ihvertfald testet igennem.

Lars

-------------------------------------------
(permalink) Søren Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tig ikke CO2

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) Søren Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det kan Godt tænkes jeg kigger ud til Dennis imorgen så skal jeg nok se om ikke jeg kan huske lidt ankor wax

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com

124

Reply »

You must log in to post.