Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Svejsning af 5" droppede splitbus spindler?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

67Pickup: Touché!! :)

Søren: Gør det, der skal hygges lidt imorgen - tror vi finder en kop øl frem? :)

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) tikum Member
Skrev for 11 years siden | | | |

tja det kan da godt være det er nok uden og hærde, jeg vil ik køre med noget som ike er lavet ordenligt. varmen og køling gør meget ved molekylerne i emnet, jeg vil da sige de få timer og en smule penge der skal til for at hærde dem er givet godt ud.

-------------------------------------------
"Owning a Volkswagen is like being in love"
tikum@tikum.dk
(permalink) Søren Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis du kører med noget fra USA kan du da gange med 1000 at de hverken varmer op før de svejser eller hærder efter
Og det kører jeg med men hvad jeg er vel også lidt af en rebel :)

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Der sidder sikkert en selvlært mexicaner til 45kr/timen uden den store teoretiske viden og brænder løs.. men hva' fanden - de har jo et fedt logo og navn. :)
Det bliver bare alt for hurtigt gjort til en videnskab - og uha uha nu skal vi jo passe på fordi det er sindssygt svært.. ja hvis ikke man er smed og det skal jo ihvertfald koste 5.000kr,- at få lavet.. Jøsses! Så er sgu da klart at en undervogn til bus skal koste 30k.. det er useriøst når jeg hører det der - total rookieagtigt! :)

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) tikum Member
Skrev for 11 years siden | | | |

helt enig omkring priserne er total langt ude, desværre gælder det næsten alt som er nyt eller gør nogen som org ikke kan klare.

-------------------------------------------
"Owning a Volkswagen is like being in love"
tikum@tikum.dk
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 11 years siden | | | |

I gør da Bare det i vil .....holder det er det fedt gør det ikke bliver vi klogere :)..... synes personligt det er noget hykleri at I synes det er dyrt når man tænker på hvad I ellers har brugt på jeres biler .. og her snakker vi om sikkerhed ikke gør det selv rust eller andet... ang løn i USA kan jeg fortælle at den er omkring 60-75usa i timen så det med 45kr tror jeg i skal glemme..alt om.. ang om de er udannet eller ej vil jeg tro med deres retssystem at de ville være rimlig dumt at lave lort som ikke holder da det hurtig vil koste millioner i bøder osv...

Men det er bare min mening :))))

Alt respekt for folk der kan lave tingene selv

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) tikum Member
Skrev for 11 years siden | | | |

micha der skal helt sikkert nok findes noget som er super godt lavet i usa, men det er så også 100% der er dobblt så meget man skal holde sig fra og køre hos de rigtige steder for muligheder med dårligt arbejde er mindst.men ser man på disse her ting og andet grej til sænkning er p.riserne når det lander i dk alt for dyrt.
heldigvis er der nogle i dk som har mod på og lave lidt af disse ting eks. angora og 100% respekt for det og jeg håber helt sikkert vi ser mere af det her hjemme.
hvis lønnen ligger i det leje som du skriver i usa har vi vist mulighed for en del eksport i eu da moms og afgift reglerne i eu er langt under hvad det koster for noget fra usa og ind i eu :D

-------------------------------------------
"Owning a Volkswagen is like being in love"
tikum@tikum.dk
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 11 years siden | | | |

jeg hopper på stodderkongens vogn og siger at det er alt for dyrt....jeg ville ikke betænke mig 2 sekunder og svejse dem selv....men jeg har også adgang til både fræser og tig....

hvis det skulle laves ude i byen ville det nok løbe lidt op ...mit gæt er 2000 kr for planfræs og svejs...måske mindre...

-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja priserne stemmer no shit There :)))) men har også set MEGET lort herhjemme

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Men DK arbejde klart at fortrække :)))

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) duck Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Skynd jer ud og hærd jeres spindler.

Så kan der blive solgt lidt nye spindler når de knækker for jer...

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

HE!!

-------------------------------------------
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg forstår dig ikke Lübbe, hva' har prisen på min bus at gøre med at svejse et sæt drop spindler? fordi man har købt en bus behøver man nødvendigvis ikke købe dyre færdig løsninger? Det er en hobby at bygge bil for mit vedkommende - lave tingene selv er halvdelen af fornøjelsen. Jeg kan ikke helt følge dig? Det ene øjeblik taler om garanti'er det andet er DK arbejde at foretrække - hvad ville du selv vælge?..

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Dennis Member
Skrev for 11 years siden | | | |

:0)

-------------------------------------------
Tlf 60617285
(permalink) Søren Member
Skrev for 11 years siden | | | |

:@)

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) Andreas Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Stodderkongen skrev:

"Jeg forstår dig ikke Lübbe, hva' har prisen på min bus at gøre med at svejse et sæt drop spindler? fordi man har købt en bus behøver man nødvendigvis ikke købe dyre færdig løsninger? Det er en hobby at bygge bil for mit vedkommende - lave tingene selv er halvdelen af fornøjelsen"

TOUCHE!

-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 11 years siden | | | |

At gøre arbejdet selv er sjovest. Mente bare at nogen ting skal man måske lade proff om da det ikke er hjemme arbejde da det kræver no how.... det vat ikke negativt ment Nicolai men synes bare at folk bruger måske 130k -200K på deres bil men ikke vil offer 5k på spindler ?????

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

man skal lave ALT det selv man har EVNER til - resten skal man holde sig fra, og især de bærende dele. og jeg tror sagtens Lars kan - men det er ikke alle der kan netop dette, også er det bedre at købe.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hm... man må jo kende sine begrænsninger... - men man lærer heller ikke noget uden at prøve sig frem.. Så nu har jeg kastet mig ud i at svejse nogle spindler sammen. Jeg må konstatere at det er ikke det samme som at svinge en murerske - men jeg syntes sgu det er blevet et hæderligt resultat i betragtning af at man har lavet lortet selv. Jeg satser på at det kan holde med 110mm drop..

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) jimmy Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis du vil teste dine svejse evner eller øve dig, så kan du finde 2 stk firkantet plader og der efter svejse dem sammen så de danner en 90 graders vinkel og Selfølig svejse der hvor de danner den 90 grader vinkel og der efter brække dem fra hinanden så kan du danne dig et indtryk af om du laver genem brænding og være sikker på at det holder selfølig med samme materiale og tykkelse som det du skal svejse i bagefter det et sån vi aflægger svejse prøver og jeg mener det er den bedste måde man kam se om man gør det rigtigt..
Nåh men det var bare et tip fra møg Hved ikke om du kan bruge det

Jeg ville måske være lidt bange for om du har nok genem brændning i bunden af dine sømme ser også ud som om der er kant slip men det er svært at se på billeder. Held og lykke håber det holder jeg havde nok selv valgt at svejse det sammen med pind i stedet for co2 men det er nok bare mig .

Ellers fedt projekt
Mvh Jimmy

(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nu er det gjort så jeg krydser fingre for at det kan holde.. :)

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 11 years siden | | | |

ja ja mester, bare syns manden ikke laver et drop.... af kæben på 110mm :O)

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) Dennis Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nu ved jeg ikke så meget om svejsning :0) men jeg synes det ser godt ud

-------------------------------------------
Tlf 60617285
(permalink) Søren Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jaa når man tænker på det er en murer der har svejst dem , så er det vel ok ;-)

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Takker Dennis - jeg synes også det er blevet ok alt taget i betragtning. Mik 4.5" drop det bemærker synsmanden nok ikke.. :) så er der plads til 15" Fuchs og store lede Brembo'er samtidig med at jeg kan komme ind i indkørslen med bussen. Har iøvrigt stadig de 3.5" flippede spindler siddende på bussen, så jeg kan vel altid smide dem på hvis det skulle blive et problem.. :) Det er sgu en fornøjelse at lave tingene selv og så har jeg jo sparet 700$ + told/fragt osv... he he

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..

Reply »

You must log in to post.