Ikke droppede?
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Ikke droppede?
Synes det ligner flot arbejde ... mem om det holder ja det mp tiden vise... ps er det billederne der snyder synes de ser meget tynde ud i matrialet???? Det ser næsten ud som der intet sporvidde forøgelse er ????
Sporvidden er en smule forøget på begge sider, men det gør ikke så meget da der kommer 4.5" Fuchs (ET45) og 944turbo bremser på og fælgene de kræver en lille spacer for at gå fri af kaliperne. Forbro'en er ca 4.5" smallet.. Burde være rigeligt?
Hvis du også vender/dropper/flipper spindlen, kan det så stadig være i fælgen?
Jeg forstår ikke helt hvad du mener Rasser? :) jeg har de flippede spindler siddende på bussen nu og grunden til at jeg valgte at svejse et sæt er for at undgå at lave et "chassis notch" til styrestængerne.. jeg går stærkt ud fra at fælgene kan være der - et 5" drop passer til min 15" fælge og jeg har valgt at holde den under fordi jeg skal have store kaliper på? :)
Jeg mener bare at du jo kunne ha valgt og først droppe et sæt spindler, og så derefter lavet dit trick med at flytte spindlen. Så havde du jo ikke behøvet lave så stor en forskydning, og det havde stadig resulteret i at du kunne undgå at skære ud i vangerne for at få frigang ved styrestængerne.
Som jeg læser det, så dropper du ikke de her spindler, men nøjes udelukkende med at forskyde spindlen i stedet?
Jep præcis, jeg ville hellere prøve at lave en "standard" spindel med en løftet spindelaksel istedet, jeg kan jo altid flippe den hvis det skal være helt ekstremt? :) På den her måde går styrestængerne fri og så behøver jeg stortset ikke give den mere end 1 hak i justérbeslaget i forbroen.. hvilket næsten giver en affjedring som en "stock" bus. :) Hvis den får meget mere så skal der tubbes..
En anden ting man også kan gøre (rent teoretisk. Har endnu ikke set det gjort), er at flytte armen/øjet hvor styrekuglen er fastgjort til på spindlen. Det skulle nok være muligt at flytte en smule ned for at lave lidt mere frigang.
Men igen er det en lidt alternativ løsning, i forhold til den "almindelige" løsning med at skære en bue ud af vangerne og svejse pænt til igen.
Ja men det jeg så mener er, at så meget som du har flyttet spindelakslen, så er der vel ikke plads inde i fælgen til at du kan droppe/flippe spindlen på den almindelige måde?
Men ideen er god med din løsning, for som du er inde på så beholder du en god vinkel på både bærearme og styrestænger, og det er kun positivt for køreegenskaberne!
Ja teorien er jo god nok? den her løsning gør jo også at styrestænger, bærearme sidder helt standard.. det bliver vel lidt ligesom at køre med servo samtidig med at bussen kommer et godt stykke ned(og med god affjedring). :)
Ha ha der var du hurtig!
Jeg har været tidligt oppe i dag, så jeg er frisk ;-)
Jeg synes det du har lavet ser meget fornuftigt ud, dog tror jeg at je ville lave en forstærkning/trekant på bagsiden fra over spindelakslen ned til toppen af styrbundbolte huset.
Men fedt at du har gjort det selv..
Lars
Takker, jeg har lavet en "lille" forstærkning - men livrem og seler er sommetider en god ting. :)
Jeg har lavet 8cm drop spindler på et sæt flippet spindler.og det virker super godt bare en lille smule lav når det er max hævet :0) så tror dine drop spindler på et sæt Stock spindler kommer til at virke super godt
Fedt Dennis! Vi må lave en ekslusiv klub for busejere som selv har svejst deres spindler.. det er sgu da hardcore. Holder de ikke er det med livet som indsats - rigtige mænd har svejst deres egne spindler! :)
:0)
Nicolai, hvis vi skal ud at køre sammen, lover du mig så, altid at køre bag efter mig ;-)
Sidder lige i skabet mht spindler og Brembo
kaliber.. så bliver det vist ikke meget mere custom made? Ikke noget "of the shelf" indkøb her..
WHO'S THE ROOKIE NOW?!? :)
jamen det ser da godt ud ...jeg ville nok bare vælge at fylde svejsningen helt ud til kanten ..på et af billederne ser det ud til at tig sv er undervælvet..hvilket jeg ikke ville turde at køre med ellers fint arbejde..
mvhjan
jeg tror jeg ville svejse en stiver fra toppen og ned til midten på de spindler. du har et enkelt sted hvor de ville bøje hvis belastningen bliver stor
Gode råd er altid velkomne.. :) hvor mange kg belastning er der på spindel? Det er en 10mm plade der svejst fra top til bund.. den burde vel kunne holde. Men gode råd er velkomne - og den kan jo lige få lidt mere jern inden den skal renses og males. :)
jeg vil ikke gætte på belastningen men vil nok stadig fylde sv ud til kanten
hvis du evt har mulighed for at få sv enten penetrant prøvet eller magnaflux den for evt mikro revner vil jeg gøre dette...
mvh jan