Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1300 motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Moosen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej alle.

Hvad kan man lovligt gøre ved en 1300 motor til en 1303?

Gerne bedre økonomi samt flere HK

(permalink) TGW Member
Skrev for 11 years siden | | | |

som regl bliver økonomien dårligere når man prøver at hive flere heste ud af en motor...

-------------------------------------------
Vh Tobias
Stolt ejer af en bobbel fra 1960 :D
Skive (TLF 24476388)
(permalink) Moosen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Kunne jo godt være man kunne optimere den en smule.

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

køb en new beetle - høhø - nej det var en flabet svar, med lidt alvor - vil man ha en gammel bil til at køre som en ny skal man købe en ny..

der kan gøres en masse - men gevinsten er ret begrænset hvis det skal være helt lovligt.

byg din 1300 om til en 1600 - beholder du motornummeret er der ikke en sjæl der vil opdage det.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Økonomi har aldrig været en bobbels stærke side. Byg den om til 1600 og slip speederen. I stedet for altid at starte med fuld gas. På motorvejen kan den godt køre langt på benzinen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Mon ikke Farmer ved en masse om det?

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Joda :-)
1600 std plus.
Hvis det skal være mest økonomi og mindre mereffekt, så hold den på 1300 eller max 1500 cc.
Hvis det må være fancy, så byg 76 slag x 77 boring.
Korrekt gearing ift motor/moment har osse en del at sige.

Så er der dækvalg. Alle de billige dæk er som udgangspunkt ruled out. De har alt for høj rullemodstand. Og dernæst bremser de ofte dårligt.
Dækbredde
Dæktryk
Korrekt sporing
Korrekt stance, og
størrelsen på træskoene.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.