Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  lidt spørgsmål ifm motormontering

Tags:
No tags yet.

(permalink) Søren Lind Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har lige hængt en ny 1600 på buggyen og har et par småting der driller.....

1. omdrejningstæller virker ikke selvom den får stel samt minus fra tændspole

2. min ladelampe slukker ikke når motor er stoppet og heller ikke selvom nøglen tages ud.

på generator er der tre klemmer der ikke bliver brugt, D - , D + og DF. Er der en af dem der skal bruges til ladelampen??? Lige nu er den forbundet til laderelæet.

-------------------------------------------
mail: soeren.lind @ mail.dk mobil: +45 4033 5301
(permalink) klinkmaindal Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Er ikke sikker på jeg forstår. Men de tre klemmer skal være forbundet til dit laderelæ

-------------------------------------------
4230 skælskør tlf 28838132
(permalink) Søren Lind Member
Skrev for 12 years siden | | | |

det er de ikke.... Der er en stel og en plus der er brugt på generatoren, og laderelæet er tilsluttet.

Skal lige nævnes at det er en mekaniker der har lavet elmontering, og motoren starter og kører fint.....

-------------------------------------------
mail: soeren.lind @ mail.dk mobil: +45 4033 5301
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ladelampen skal på D+, sammen med ledningen fra relæet.
Din omdr.tæller skal vel også have noget tænding-plus.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) klinkmaindal Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det forstår jeg ikke mine ledninger går fra de tre klemmer til laderelæet og den ledning til lader lampen skifter farve ved laderelæet og frem. Har desværre ikke min bil her så kan ikke huske farverne :-)

-------------------------------------------
4230 skælskør tlf 28838132
(permalink) Søren Lind Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ok, prøver at rykke ladelampen til D+ og ser om det fikser det problem.

Omdrejningstælleren må jeg lige nørkle med.... Den får ikke tændingsplus, kun stel og minus fra tændspole. Kan ikke se hvor tændingsplus skulle tilsluttes henne da der kun er de to ledninger samt to til lyset.

-------------------------------------------
mail: soeren.lind @ mail.dk mobil: +45 4033 5301
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Klinkmaindal: Din ledning til ladelampen sidder blot på D+ på relæet. Det er ligemeget om man gør det på relæet eller på generatoren. Det er jo bare den anden ende af den samme ledning :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) klinkmaindal Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Vi fik bare skrevet samtidig :-) men rigtigt det gør ingen forskel

-------------------------------------------
4230 skælskør tlf 28838132
(permalink) Søren Lind Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det hjalp ikke at flytte den til D+. Nu tænder den slet ikke.

Min omdrejningstæller gider ikke selvom den får tændingsplus (fandt en ekstra ledning på den :-) )

Så må købe en ny omdrejningstæller og se om det klarer det problem....

-------------------------------------------
mail: soeren.lind @ mail.dk mobil: +45 4033 5301
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Normalt er det ikke en gættekonkurrence. Man risikerer at ødelægge noget noget ved at montere det forkert. Især på noget med mange ampere og dioder.
Hvis ladelampen ikke tænder kunne det jo blot være monteringen af ladelampen der er forkert. Eller generatoren ikke har stel pga. nymalede dimser eller hvad har vi ?
Men hvis ikke I forbinder tingene rigtigt er det sku svært for vi andre at fejlfinde via en PC.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) klinkmaindal Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg tror ikke der er noget som er monteret korrekt på den bil find et lednings diagram og helt forfra det er ikke så svært.

-------------------------------------------
4230 skælskør tlf 28838132
(permalink) Søren Lind Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ledningsnettet er pillet ud, mærket op og alt fungerede på den gamle motor og inden renovering.

Nu bliver det hele monteret og tilsluttet og så er der bare ting der ikke virker, og det undrer mig.

Nu samler jeg bilen og så kører jeg den til en autoelektriker og så får han lov at lave el på den.

Så er den potte ude og ingen bøvl :-)

-------------------------------------------
mail: soeren.lind @ mail.dk mobil: +45 4033 5301
(permalink) klinkmaindal Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Sådan :-)

-------------------------------------------
4230 skælskør tlf 28838132
(permalink) Søren Lind Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvordan ser man om generator er med indbygget ladestrømsrelæ??

Der er en plus og en stel samt D+, D- og DF på den generator der sidder. Skal der stadig et relæ på??

-------------------------------------------
mail: soeren.lind @ mail.dk mobil: +45 4033 5301
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja, der skal relæ på.

En generator med indbygget relæ har 2 stik, en 1 til B+ og en 1 kontrollampen.

(permalink) Søren Lind Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Super. Tak skal du have.

Skal have købt et nyt relæ. Det gamle virker ikke.

-------------------------------------------
mail: soeren.lind @ mail.dk mobil: +45 4033 5301

Reply

You must log in to post.