Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Spørgsmål ang remskive

Tags:
No tags yet.

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej VWnetter.

Jeg ville høre om man kan få en remskive som er større end org. Jeg vil gerne have lidt flere omd på min Dynamo her til vinter. Altså mere luft i varmesystemet og bedre ladning. Håber at nogen kan hjælpe uden at det skal speciellaves.

Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

1500 motoren kørte med større diameter. Der findes større remskiver der har været brugt på visse modeller. Meen træerne vokser ikke ind i himlen. De er ikke ret meget større.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Du kan benytte en 356/912 remskive på dynamoen, som er noget mindre. Men det spiser noget effekt, at drive kølesystemet ved højere omdr.

/Peter

(permalink) Dillen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Større i forhold til hvad ?
Jeg har med fordel kørt med 30Hk remskivesæt på min 1300/1600, der er uvekslingen højere end på de senere.

Martin

(permalink) B_H Member
Skrev for 12 years siden | | | |

http://vwnettet.dk/topic/176544#post-655068

Den her er stor i dia.

-------------------------------------------
Brian Hansen http://www.AIRRACERS.dk
20627996 brian.hansen@oncable.dk
54 oval, 911T/E 72, 411L 69
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Effekttabetet er jeg lige glad med. Jeg skal ikke ud og køre stærkt i den foreløbig. Jeg vil bare have mere blæs på den

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvilken type motor snakker vi om?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Motorkoden er F og er en 1300 ccm med40 hk og er enkeltportet. Det er ikke en racer og skal fungere som hverdags/vinterbil. Og ja nogen syntes nok at det er synd, men de er bygget i en tid hvor de skulle bruges og det gør jeg. Jeg har dog det problem at der skal en lille smule omd på før den lader og jeg vil gerne have lidt mere blæs på varmen når man køre meget i byen og holder meget i tomgang eller tæt på....

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ok, tænkte bare på at du også kunne skifte blæserhjulet ud med en bredere model (doghouse model), og derved få mere luft igennem. Men det hjælper jo så ikke på dit ladeproblem....
Umiddelbart burde der vel ikke være et ladeproblem med std. str. remskiver, tror du ikke der er andre problemer du måske ikke har opdaget?

Hvad med en elektrisk blæser fra en T2, så får du fuld knald på luften, også i tomgang.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Alle vwerne lader ikke fuldt i tomgang med dynamo og 6v er noget mere følsomt. Jeg kan også se det på blinkrelæet som stort set ikke blinker ved tomgang og først "lever" ved lidt højre omd. Bla derfor ville jeg sætte en større remskive på og evt en mindre på dynamoen fra en 30 hk. Derved ville jeg få lidt flere omd på dynamoen, og derved løse ladeproblemet og få mere luft i varmesystemet. Køre man med generator vil der ikke være problemer med ladningen da de lader ved stortset tomgang.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det skal siges at jeg på sigt bygger den om til 12V da det er mere stabilt, men der går nok 3-5 mrd før det sker.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ok vidste ikke det var 6v. Så dur ideen med el blæser jo heller ikke.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nej og jeg fik ikke skrevet det, sorry......

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk

Reply

You must log in to post.