Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  længere på literen

Tags:
No tags yet.

(permalink) zeezicht Member
Skrev for 12 years siden | | | |

En god tip til alle med en (VW) bil.
Bland 40 liter benzin eller diesel med 100ml aceton og du kører 14 km per liter i stedet for 10 km per liter. Aceton er allerede i benzin og diesel så det skader ikke motoren. Det giver mindre partikler så de er bedre for miljøet. Omdrejningstal går lidt op ,men det er jo logisk. Og det gavner også din Økonomi!

-------------------------------------------
http://www.aekvatorkaffe.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Har du selv efterprøvet det, eller har du taget det ud af en af alle de reklamer der huserer om emnet ?

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg læste lidt her til morgen...

Link: http://www.saabklubdanmark.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&p=27304

Delte meninger så at sige..

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Følgende kommentar er ikke møntet på nogle i denne tråd :)
Men undre mig nogle gange over at folk går helt vildt op i hvor langt deres VW kan komme til at gå på en liter benzin ved alle mulige krumpspring.
Istedet for at bruge tid og penge på at bil og motor er tip top i orden og velserviceret.
Jeg kan da se på vores 1200 at efter service af hele bilen incl motor. ( den kører ca 35000 km om året)
Så kører den 13-14 stykker og når jeg er ved at være ved 5000 km servicet så går den 11
Så vær god ved den så skal den nok levere et godt gennemsnit.

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) Søren Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Henrik når du dør kommer du helt sikkert til Wolfsburg :-)

image.jpg

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Arbejder kraftigt på det :)

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) Søren Member
Skrev for 12 years siden | | | |

At dø???

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) HNC Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ren placebo effekt... Hvis du husker at spise dine vitaminpiller, bliver du aldrig syg - det kan bare ikke videnskabeligt bevises :-)

Du hælder acetone i tanken og forventer en effekt... som udelukkende kommer fordi du i situationen er meget mere bevidst om hvordan du kører! Tro flytter bjerge, ingen tvivl om det.

Har nu haft en Octavia 1,6 FSI i tre måneder, og sådan en kan faktisk gå imponerende langt på literen, bilens størrelse og vægt taget i betragtning. Kørselsmønstret betyder dog alt, og erfaringerne indtil nu er:

Alm. uopmærksom kørsel: ~13,3 km/l
Bevidst økonomikørsel: ~14,4 km/l
Når der går sport i at køre økonomisk: ~16,5 km/l
Rekorden: 18,86 km/l

Forskel: Op til 27% længere på literen ved at bruge indersiden af hjælmen ;-)

Ovenstående er på JET 95 oktan ved blandet kørsel på samme rute og UDEN at have været i kemikalieskabet. På nettet er der mange lovprisninger af Shell V-Power, hvor folks erfaringer er 10-15% længere på literen, men jeg kan ikke opnå noget i forhold til JET benzinen - udover bedre motorgang og højere effekt (som udelukkende skyldes at FSI motorerne er designet og trimmet til 98 oktan)

Så jeg hælder meget mere til VagHenrik's betragtninger: Jævnlig service og kørsel med omtanke! Og i sidste ende... hvis brænstof økonomien er afgørende, køb en Up!

Henrik

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja, 10-15% længere med V power er noget ævl. Real life siger ca. 4% i bedste fald. Men det gælder KUN hvis motoren er designet til at køre på høj oktan. ellers hjælper det ikke meget.
Feks er min 1600 70 hk std plus designet til V power. Den kan sagtens snige sig op på 16,5 km/l v. konstant 90 km/t. Ved alm bl. kørsel går den selvføgelig ikke så langt, men omkr. 14 er rapporteret flere gange.

At folk førhen har fået store forbedringer ud af at hælde acetone i benzinen skyldes som regel, at motoren har været godt sodet til, og acetonen har hjulpet med til at rense motoren indvendigt. Før i tiden mente flere, at man kunne hente 10% IRL og i gennemsnit. Men en anden ting er, at idag, hvor næsten alle leverandører, hvis ikke alle (mener det er lovkrav) hælder 2-5% Ethanol i brændstoffet, Så har det ingen effekt, for Ethanolen går ind og "nulstiller" acetonen.

Såååhh.

Jeg er for en gangs skyld ret enig med VAG Henrik. Det var bedre om der generelt blev holdt lidt mere øje med bagenden af bilen generelt, istedet for bare hvert 8. år. Men at vognen flader fra 14 til 11 på literen på 5000 km synes jeg dog er lidt mystisk. Det burde den ikke. (?)

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Søren ikke helt, men på at opnå at kunne blive lukket ind af porten :))

Farmer
Og her arbejder jeg på at være modsat og så er du sgu enig ! Hehe :)
Men okay en dag skulle det jo ske :)

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Om det lige var 11 har jeg ikke målt. Har målt tæt på de 14 og kunne så bare mærke at det blev lidt mindre tæt på service tid.
Sikkert også mindre jo koldere det bliver.
14 er målt i sommeres hvor den havde kørt til Jylland.
Ved godt træerne ikke vokser ind i himlen. Det var heller ikke min pointe. Men mere at man ikke køber mirakler på flaske

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

"Farmer
Og her arbejder jeg på at være modsat og så er du sgu enig ! Hehe :)
Men okay en dag skulle det jo ske :) "

Shit happens. Griin

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) HNC Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hva' ba'... Er i ENIGE, så har man sgu set det med ;-)

Der findes skam mirakler på flaske:
- Abcon Grå gearolie additiv (tak T)
- BelAdd servicerens (det virker, især på dieselbiler)
- En congobajer ved pølsevognen, italiensk rødvin og tjekkisk øl :-))

Henrik

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Okay fair det sidste punkt virker sgu :)

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) Vildornen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Foruden at være enig med VagHenrik og HNC er der lige en ting som også Farmer var inde på .
Der er et lovkrav om sprit i bensinen så derfor er det i al den bensin du kan købe nu om dage .
Det har bare den ulempe at det samler vand i tanken . Førhen kunne man så tilsætte karburartor sprit så var den potte ude .
DET HJÆLPER IKKE NU MED DET BENSIN VI HAR MED METHANOL (DET ER DET SAMME MED DIESEL NU )
Der skal istedet bruges noget additiv som mange steder hedder dyserens .
Med de store dyser der er i en AVW er der normalt ikke nogle problemer ved kørslen , men dette med vandet er akkumulerende så der kommer mere og mere vand i tanken .
Bare en reminder inden vinterhi :-)
PS : Vi bruger TUNAP 973

-------------------------------------------
M181/63
vildornen@gmail.com
THING happens :-)
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Vildornen:

DET HJÆLPER IKKE NU MED DET BENSIN VI HAR MED METHANOL (DET ER DET SAMME MED DIESEL NU )

Jeg vil også have benzin med Methanol!! Hvor kan det købes? ...he he :-D

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja for satan, lad os få noget E85 i Dk...

(permalink) Vildornen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Methanol eller ethanol ?
Kan vi ikke bare kalde det SPRIT så :-)

-------------------------------------------
M181/63
vildornen@gmail.com
THING happens :-)
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis man vil drikke det skal man nok lige holde lidt igen med træspritten (Methanol) for det bliver man da vist blind af, med er det sprit (ethanol) kan man nok nøjes med hovedpine. :-D

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Boxer Service Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har eksperimenteret en hel del med diverse tilsætninger i benzinen sammen med en nabo. Han kørte lidt dragrace med en gammel BSA og en hjemmebygget racer med speedway motor. Den eneste vi kunne konstatere, gennem vores tests, var at acetone gjorde motoren mere startvillig, det sparede kickstarterbenet ret meget. Sidenhen prøvede vi med hættefuld acetone i plæneklipperen og den startede også nemmere:o) Acetonen hæver oktantallet, men det kræver meget acetone for at hæve det eks fra 95 til 97 oktan. Typisk hæver man okatantallet med ca 0,1-0,2 med oktanbooster eller acetone. Acetonen kan være meget hård ved plastikdele og slanger, det kan give motorbrand....

Vi prøvede også med methanol og nitromethan BIG SMILE !!!! Nitromethanen lugter og lyder godt:0)) Men det er ikke noget der giver bedre benzinøkonomi....

/Rolf

(permalink) HNC Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Værsgo' så kan I s.... komme langt på literen :-)

http://www.youtube.com/watch?v=CnR5dzEZVg8&feature=related

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk

Reply

You must log in to post.