Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".
23:22 Rotaxmeincke: cles1

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Længere tur i Bay bus -79

Tags:

(permalink) Rene72 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Et par kasser guldøl for at gøre svenskeren glad ;-)

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Mortensen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Sidder nu i Stockholm, på hotelværelse:) Ska så køre de sidste 900 km, handle bilen, og så til Umeå og overnatte. Så er der kun 1400 km hjem derfra:) Så må vi se om den kan holde til det:)

-------------------------------------------
Oval Ragtop 57`er
stationsvej85@gmail.com 2168 5951
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det bliver squ en fed (men hård og kold) tur.

Husker engang vi tog nattoget til München, købte den bus Lupo har idag og rullede de 1000 km i øsende regnvejr..

Min egen bus er fra Umeå, den kom med en grøntsags bil til Malmø, og så på fejeblad til dk.
Holder din bus 'nord sverige standarden', så skulle rust være det mindste problem.

God tur!

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er en fantastisk robust bil. Den skal være meget rusten for at brase sammen :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Benny Mortensen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej i glade vw gutter.
Jeg, som er den unge mands far, var med på turen som gik fantastisk godt, men var en hård tur for mig som ikke er helt ny mere (60 år), kørte i følgebil med varme, hvad der ikke var meget af i bussen, oliestand blev kontroleret ved hver tankning, den åd ca. omkring 1 liter på turen, resten fortæller den nybagte busejer sikkert om.

(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Godt at høre det gik fint!

Og det er nu han forhåbentlig opdager at rust ikke er det der er mest af på sådan en nordsvensker:-)

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Mortensen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nu med bus:):)

Er nu hjemvendt med bus, efter en lang tur til Sverige. Må sige det gik over alt forventning. De kører altså bare de gamle VW

.
er han har. En Bay pickup, under istandsættelse. En 63`er bobbel, en KC70, hans fars 63 bobbel cab. OG en rigtig fin Bay pickup. Dog med en Volvo motor, de svenskere?!?!
Jeg handler med manden, får BEGGE dele af reg. attesten, og vi stikker mod Umeå hvor vi skal overnatte til Søndag. Vi kører omkring 200 km, temperaturen nærmer sig frysepunktet. Det nedbør der nu vælter ned fra himmelen kommer som slud og vi kører rundt i en gang sjap. Heldigvis med det der engang har været pigdæk, med masser af mønster:) Vi når hytten hvor vi skal overnatte, nu fuldstændig stivfrossen, og jeg mener stivfrossen. Resten af selskabet fortrak hurtigt til følgebilen, med varme:) Jeg var ligeglad, jeg kørte bus:) Næste morgen, tidligt op og afsted. Iført komplet ski udrustning, dog uden ski. Nu starter turen, tænker jeg for mig selv. Og er lidt nervøs, det er jo en ældre dame der skal ud på en lang tur. Vi kører mod syd, og har kørt ca. 100 km. Og BANG, får så stort et chok at jeg er ved at rykke bussen i grøften. Bilen mister trækkraft, går på 3 cylinder og den lyder faktisk ikke særligt godt i motoren. Får hostet den ind på en vigeplads. Det var så det, tænkte jeg, hvordan skal jeg nu få den hjem. Om og glo i maskin rummet. (Se billed af to tosser med hovedet begravet i motorrum) Det viser sig at den har skudt et tændrør op?!?!? Det må ikke have været spændt. For frem med værktøjskassen, og tændrørsnøglen. Skruer tændrør i igen, ind og starte. Ingen problem, og nu kan den holde tomgang. Det kunne den ikke før, så det rør har ikke været spændt. Resten af turen er der faktisk ikke så meget at fortælle om, ingen drama el. noget. Bussen kører helt hjem, dog løb jeg tør for benzin. (defekt måler) Så lander hjemme Søndag nat kl 02.30. Nu som bus ejer, juhuu.

Her er lidt billeder fra turen.

dsc01819.jpg
dsc01822.jpg
dsc01837.jpg
dsc01838.jpg
dsc01841.jpg
dsc01760.jpg
dsc01764.jpg
dsc01774.jpg
dsc01785.jpg
dsc01787.jpg
dsc01790.jpg
dsc01796.jpg
dsc01807.jpg
dsc01833.jpg
dsc01863.jpg

-------------------------------------------
Oval Ragtop 57`er
stationsvej85@gmail.com 2168 5951
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Fedt fedt. Tillykke med den. Da jeg hentede bus i Sverige for et par år siden endte det med at tage 3 dage og koste både leje af trailer og autotransporter. Man tænker ikke så rationelt når det er koldt og mørkt

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Christian Rasmussen. Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Fedt. :)

Altid sjovt at hente bilen selv.
Det gir gode minder. Og noget at snakke om i fremtiden:)

-------------------------------------------
Bay Crossover 72.
Fyn
(permalink) Benny Mortensen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ved nærmere eftertanke, så var det modigt gjort og køre 1600 km. op i Sverige og hente en 33 år gammel bil som man ikke kendte tilstanden af, men de er godt robuste ser det ud til, nu fortjener den også en god istandsættelse og blive passet på fremover.

(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 11 years siden | | | |

enig jeg hentede min earlybay i South wales ud fra 10 billeder, men jeg var heldig

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Fedt. Elsker sådanne ture :)
Men i var vel ikke i tvivl om at den kunne klare turen hjem ?
Bare at man har god karma og vælger en folkevogn så skal det nok gå :)

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) 4300Ghia Member
Skrev for 11 years siden | | | |

FEDT og nu har du noget at fortælle børnebørn og kammerater, sådan en tur kan man leve mange år på. stort tillykke med den det vil du ALDRIG fortryde og sådan en skal kører HELE året. Jeg er sååååå glad for min svenske Bay 78

-------------------------------------------
VW-mongolen men jeg prøver......
per.frederiksen@vip.cybercity.dk

Reply

You must log in to post.