Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  metallisering, er det pengene værd?

Tags:
No tags yet.

(permalink) TGW Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hey!

jeg tænkte på om det er pengene værd at få metalliseret bund og karos?

hvad er folks meninger?

-------------------------------------------
Vh Tobias
Stolt ejer af en bobbel fra 1960 :D
Skive (TLF 24476388)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

JA!!!!!!

Problemet er at finde en sandblæser, som ved hvordan man blæser en karosse, - og gør det.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) jesperjepsen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jyderup sandblæseri

(permalink) TGW Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Farmer: okay, tak for inputtet:)

Jesperjepsen: det er meget fint men jeg bor i jylland og spørgsmålet gik på om det var pengene værd ? ;)

-------------------------------------------
Vh Tobias
Stolt ejer af en bobbel fra 1960 :D
Skive (TLF 24476388)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg mener ikke det er pengene værd. Det kommer jo alligevel ikke ind i de hulrum, man så alligevel skal rustbeskytte.
Så skulle man gøre det på udsatte kanter, bund på døre, osv. Men ellers nej.
Skal du kun køre om sommeren, er det spild.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg mener at metallisering er suverænt på de rigtige steder, dvs den del af bunden så er stenslags udsat, inderskærme, kanaler, og især udstødningssystem, der er det helt super.

Lars

-------------------------------------------
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Fylder det lidt materiale i "såret" efter sandblæsning ? Så kan det jo være godt.
Min nabo har lavet en Speedster hvor bunden er metaliseret. Men han glemmer så f.eks. tunnelen indeni.
På min Speedster har jeg haft hullerne i rammen proppet til og fyldt tunnelen halvt op med hydraulikolie og så lod jeg den stå med det en uges tid før jeg tappede det ud igen. Så nu har det været ude bag svejsesamlingerne i napoleonshatten og helt ude i rammehornene. Og her tre år efter bliver den ved at savle. Det dur´

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Larsson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er vel en hjælp på alle de steder der er udsatte, men desværre som der også skrives kommer det ikke ind i alle kroge
Men det er en klar forbedring frem for bare at male.

Min egen bund er galvaniseret, så der er vi inde i alle kroge.

(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Metallisering kan ikke sammenlignes med hulrumsbehandling, du kan aldrig undgå at behandle indvendig, men metalliseringen er super de steder udvendigt hvor der er et "slid" på overfladen. På udstødninger kan det holde til varmen hvis der er sandblæst først.

-------------------------------------------
(permalink) kew Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jeg ville metaliiser bunde da det ikke koster alverden, men karossen vill jeg bare få bælst og grinder godt og
så en god gang hulrums tekstyl.

men det store ? er skal du køre hele året og kan den står tørt når du ikke køre ?

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) kallesøe Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg vil lige så godt bruge syrer grunder de holder altså også godt jeg har haft noget stående ude i to år og holder fint uden maling.

(permalink) TGW Member
Skrev for 12 years siden | | | |

det er kun til en sommer bil :)

-------------------------------------------
Vh Tobias
Stolt ejer af en bobbel fra 1960 :D
Skive (TLF 24476388)
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Desværre er vores somre ikke lange og tørre.
Vores biler får masser af fugt.
God maling kan holde meget væk, men metallisering er fanme dejligt.

Så jeg er stor fan af metallisering, især udstødning, varmekasser, bremsedele, ruderammer,døre, kofangerbeslag og den slags har jeg fået metalliseret og det holder fint her små 10 år senere.

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Samt skærmkanter, dørhuller, inderskærme, kanter på døre og klapper og stolper.. Kan kun tale godt for metallisering. Men ikke på de store flader. Der ruster de sjældent.
Metalliseringen kan holde 3-4 år uden maling og op til 30 år når det er malet. Det har også den egenskab at det "lukker" småskrammen ned i metallet ppga af elektronvandringen i det. Man kan ligesom kande det et "flydende" metal. MEN hulrum kommer det aldrig i. Det hjlæper kun hulrumsbeskyttelse.

Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk

Reply

You must log in to post.