hey!
jeg tænkte på om det er pengene værd at få metalliseret bund og karos?
hvad er folks meninger?
Vh Tobias
Stolt ejer af en bobbel fra 1960 :D
Skive (TLF 24476388)
hey!
jeg tænkte på om det er pengene værd at få metalliseret bund og karos?
hvad er folks meninger?
JA!!!!!!
Problemet er at finde en sandblæser, som ved hvordan man blæser en karosse, - og gør det.
T
jyderup sandblæseri
Farmer: okay, tak for inputtet:)
Jesperjepsen: det er meget fint men jeg bor i jylland og spørgsmålet gik på om det var pengene værd ? ;)
Jeg mener ikke det er pengene værd. Det kommer jo alligevel ikke ind i de hulrum, man så alligevel skal rustbeskytte.
Så skulle man gøre det på udsatte kanter, bund på døre, osv. Men ellers nej.
Skal du kun køre om sommeren, er det spild.
Jeg mener at metallisering er suverænt på de rigtige steder, dvs den del af bunden så er stenslags udsat, inderskærme, kanaler, og især udstødningssystem, der er det helt super.
Lars
Fylder det lidt materiale i "såret" efter sandblæsning ? Så kan det jo være godt.
Min nabo har lavet en Speedster hvor bunden er metaliseret. Men han glemmer så f.eks. tunnelen indeni.
På min Speedster har jeg haft hullerne i rammen proppet til og fyldt tunnelen halvt op med hydraulikolie og så lod jeg den stå med det en uges tid før jeg tappede det ud igen. Så nu har det været ude bag svejsesamlingerne i napoleonshatten og helt ude i rammehornene. Og her tre år efter bliver den ved at savle. Det dur´
Det er vel en hjælp på alle de steder der er udsatte, men desværre som der også skrives kommer det ikke ind i alle kroge
Men det er en klar forbedring frem for bare at male.
Min egen bund er galvaniseret, så der er vi inde i alle kroge.
Metallisering kan ikke sammenlignes med hulrumsbehandling, du kan aldrig undgå at behandle indvendig, men metalliseringen er super de steder udvendigt hvor der er et "slid" på overfladen. På udstødninger kan det holde til varmen hvis der er sandblæst først.
jeg ville metaliiser bunde da det ikke koster alverden, men karossen vill jeg bare få bælst og grinder godt og
så en god gang hulrums tekstyl.
men det store ? er skal du køre hele året og kan den står tørt når du ikke køre ?
Jeg vil lige så godt bruge syrer grunder de holder altså også godt jeg har haft noget stående ude i to år og holder fint uden maling.
det er kun til en sommer bil :)
Desværre er vores somre ikke lange og tørre.
Vores biler får masser af fugt.
God maling kan holde meget væk, men metallisering er fanme dejligt.
Så jeg er stor fan af metallisering, især udstødning, varmekasser, bremsedele, ruderammer,døre, kofangerbeslag og den slags har jeg fået metalliseret og det holder fint her små 10 år senere.
R.
Samt skærmkanter, dørhuller, inderskærme, kanter på døre og klapper og stolper.. Kan kun tale godt for metallisering. Men ikke på de store flader. Der ruster de sjældent.
Metalliseringen kan holde 3-4 år uden maling og op til 30 år når det er malet. Det har også den egenskab at det "lukker" småskrammen ned i metallet ppga af elektronvandringen i det. Man kan ligesom kande det et "flydende" metal. MEN hulrum kommer det aldrig i. Det hjlæper kun hulrumsbeskyttelse.
Hilsen Peter
You must log in to post.