Hej Som nogle allerede ved er jeg ved at bygge indsprøjtning på en VW 1303 fra 73. Motoren er en 1300 med 1500cc kit på.
Jeg vil selv poste billeder og beskrivelse af mit projekt, men andre med lignende projekter er velkommen til at poste deres også, samt viden derom.
Ideen om at bygge indsprøjtning startede få dage efter jeg havde fået min bobbel, det var egentlig bare en af de lidt langt ude ideer som man noglegange får som bilbygger, (tror de fleste her kender det). Havde så haft bilen en lille måned da den skød et tændrør ud og derfor skulle ind i garagen.
Jeg fremlagde min ide om indsprøjtning til en kamerat der skulle hjælpe mig med at lave nyt gevind i topstykket og han sagde straks han havde en megasquirt motorstyring som nemt kunne styre både benzin og tænding og så var projektet igang.
Først skulle alle dele findes til projektet. På daværende tidspunkt kørte jeg rundt i en Suzuki alto 1,0 fra 2001 og vi blev enige om at skralde den for en masse dele.
Gasspjæld med gasspjæld potensiometer
Tomgangs regulator
tændings modul
gas kabel
Da der jo kun var en bil og vi var blevet enige om at lave en manifold i begge sider røg jeg ud til en ophugger og fandt en ekstra del af hver.
Desuden havde jeg en gammel BMW M20 2,0 motor stående som også blev skraldet for dyser og en krumtap føler.
Nu var de vigtigste dele på plads og produktion af resten skulle igang.
Da dette stadig er en prototype er alt lavet i rustfri stål.
Første del der skulle laves var en måde at måle RPM på.
Dette blev lavet ved at fræse noget af remhjulet som er monteret på krumtappen, her efter er der blevet lavet et beslag til at holde krumtap føleren, MS registrere så hvor mange gange føleren får et signal og derved hvor mange RPM motoren tager.
Her efter stod den på manifold.
Min motor er med en port i topstykket. Vi valgte at bruge to dyser i hver side for at levere nok benzin.
Projektet har nu været igang i et par mdr og vi er nu igang med at indstille.