Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1,6 kompressor motor.

Tags:
No tags yet.

(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) vwheino Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den er sku dejlig martin. Ikke helt tilfreds med den vinterkørsel;-)

-------------------------------------------
el presidente KGB.. Notch 1962..
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg vil sq ik bruge så lang tid på at bygge min drømmebil , og så ikke kunne køre 4 mdr om året. Jeg bruger den ikke når der er ny saltet, men den er bedre rustbeskyttet end en ny bil, så den kan sagtens klare lidt kulde.... Den står altid i garage der er 20 grader, så den sover lunt og godt. De gamle biler skal køres/bruges/nydes mest muligt, og ikke bare stå til pynt.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej Martin,

Til lykke med det flotte resultat, ikke mindst med motoren. Der er ikke bygget mange med den opsætning, men det ser absolut ud til at være noget der virker. Det er helt tydeligt at den er bygget med kærlig og med fokus på at detaljerne skal være i orden. Jeg er især imponeret hvor meget momentet du har fået ud af motoren.

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) klinkmaindal Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den går sku da meget godt :-) kunne godt bruge en kompressor til min 1500;-)

-------------------------------------------
4230 skælskør tlf 28838132
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Total lækker bil og motor. Dejlig smidig motorgang og masser af power.. Fedt!

Tillykke med den! Og god fornøjelse!

-------------------------------------------
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Topkarakter til dig for at lave en så stilren bil!!
Og for at være en af de få som bygger et velfungerende kompressor setup

-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Meget smagfuldt og krydret med et gevaldigt sæt nosser. Det er friskt af dig at vise bilens plader, køre 150+ og så lægge dokumentationen på nettet. Der er flere der har fået smæk af politiet og forsikringen for lignende videoer. Den skal bare på omgang på bilgalleri så skal du bare se!!

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) SeN Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Han køre vel i tyskland :-)

-------------------------------------------
Tlf : 27309510
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja måske farligt.. Men 150 kmt på tysk motorvej :-) , gør de nok ikke en stor sag ud af. Men jeg laver lidt til at dække Nr plader.. Jeg ville bare dele den med jer.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Airhead Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Superflot bil og motor!!
Jeg ka' se pokalerne for mig!!

-------------------------------------------
Cal Look Or Bust!
(permalink) Cruus Member
Skrev for 11 years siden | | | |

den er bare fed, kan huske jeg kunne presse min op på 130 på nålen, godt med larm og slinger..

Får sgu lyst til at eje en igen..

Tillykke med det fine resultat !!

-------------------------------------------

Cruusr600 @ hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Stort HÆ! fra mig -

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mortensen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Virkelig fin vogn. Den er bare lavet færdig. Stort plus herfra:).

Hvad har du lavet om på karburator? Så den kan tåle tryk mener jeg....

-------------------------------------------
Oval Ragtop 57`er
stationsvej85@gmail.com 2168 5951
(permalink) Nuller Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Rigtig flot ghia;-)....
men ik fedt at sidde kl 9 om morgenen og savle ud over ens tablet...;-).nøj en fed motor du har fået sat sammen...hva så kommer den til at tage 2 runder på speedometeret med den 1500 gearkasse hehe

-------------------------------------------
mobil tlf:42943484
mail:flumguffer@gmail.com
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej Martin.

Hvad er det man trykker på på fjæsbogen:

Kan godt li??

Fed dyt og stærkt motor-setup!!!

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Angående kompressor ombygningen:
Jeg tror du kunne lave en skilling på at sælge en detaljeret gør-det-selv instruktion med mål, tegninger osv..
Det er virkelig et vinder setup!
Eller ligefrem sælge det som et færdigt kit, hvis du orker.. :-)

The Martin Setup..

-------------------------------------------
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jaeh!!!

Kunne ikk være mere enig!

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det kunne han godt. Men jeg vil lige sige, at det er IKKE for den gennemsnitlige garagetuner. Forskellen på succes og katastrofe er ret lille. (Jeg har leveret longblokken, så jeg har været med på sidelinien helt fra første kapitel) Jeg antog osse at det ville være et nemmere projekt end at turbolade, da der jo ikke var en varm udstødningsside, at ta´ hensyn til her. Men så er der bare en hel masse andet. Med min viden om turboladning og Martins erfaringer med kompressor motorer fra andre biler, og så en seriøs gang sparring er Martin kommet frem til noget der fungerer særdeles godt. Bedre end jeg havde turdet håbe. Jeg har førhen ikke været ret imponeret af diverse kompressormotorer og slet ikke luftkølede VW. Men Martin havde en lidt, skal vi kalde det kreativ indgang til til problemet, som viste sig at fungere godt.
Tanken har været oppe at vende mere end en gang, men jeg tror ikke det er en god ide. Der vil blive for mange der pludselig står med en bunke skrot. Det er selvfølgelig folks egen sag. Men det kan hurtigt blive til, at kunden føler sig fejlinformeret, hvis det siger skrald.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er sat'me fedt det du har gang i der Martin!! Super lækker ghia med de rigtige fælge og en superlækker motor.. det holder 100%! Den fedeste motor jeg har set i lang tid - supercharger all the way! :)

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) vwheino Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det skal lige siges, som meget god ven med Martin, at intet er overladt til tilfældigheder, når Martin går igang. Der er nok mange af alle os, der ønsker en motor som denne, men vi har bare ikke lige de sidste % som Martin har til perfektion. Husker da han havde en 911 og sagde den havde en lille mislyd. Porsche kiggede på bilen, og sagde at den var som den skulle være. Få dage efter var motor splittet ad i atomer. Og misanten om han ikke fandt den lille fejl;-). Lige nu er Martin lige blevet færdig med sin Audi TT, som også lige har været splittet ad;-). Ser lige om jeg ikke har lidt billeder af nogle af de biler Martin har lavet...

-------------------------------------------
el presidente KGB.. Notch 1962..
(permalink) Ghia Svendsen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Rigtig fin setup. hele pakken spiller bare.

-------------------------------------------
70´ Ghia Cabrio under opbygning, første luftkølede :-)
larssvendsen67@gmail.com
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Vedr karburatoren, så er der drejet spor i spjældakslen, så der kan sidde O ringe på begge sider,, det er meget vigtigt at karburatoren er helt tryk tæt, eller står der benzin ud til alle sider, når der kommer ladetryk.. Så er der fræst lidt i choker spjældet., og låget er tætnet med special pakning. Og der er lavet lidt beslag, til at trække det kabel, der går over til spjældet, der styre lade trykket

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Efter at have set denne så FANTASTISKE video skete der som for ventet. Jeg fandt mig selv i at se efter div kompressore til endnu en ny drøm. For satan hvor er den fed, og hvor skulle du skamme dig. Nu er jeg først blevet upopulær med kæresten og den næste bliver jo min bankmand.... Det er sku noget møg, men den er bare sprød din ghia. Må nok have sådan igen, da jeg syntes det er en utrolig smuk bil. Stort tillykke med den.
Lige et spørgsmål til kompressor på vores motorere. Er det ikke nemmere at bygge på hvis man har indsprøjtning? Tænker her på at der ikke er en karburator der skal gøres trykfast.
Gode hilsner Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

man ville kunne lave en bedre motor med indsprøjtning end med karburator.. Kaburatoren er langt fra så nøjagtig, og dette gør at motoren ikke er så økonomisk som den kunne være. Og selve tiden det tager at indstille Kaburatoren, så motoren går perfekt.. Ja det tager laaang tid.. Så man ville nok kunne spare tid.... Mit projekt var lav buget. Så jeg brugte pengene på selve longblokken, så jeg ved at fundamentet er 100 procent.. En Kaburatoren koster gratis... Styreboksen med alt, koster vel 10000.. Og det næste er, at jeg kan tage kompressor af motoren, på 10 minutter, og så kører uden, og hvis jeg skifter til std Kaburatorer.. Ja så er motoren helt standard igen.

-------------------------------------------
karmann martin

Reply

You must log in to post.