Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  ventilstyr skift

Tags:
No tags yet.

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ku ikke finde en tråd med lidt foto a hvordan man kan skifte styr m.m.jeg har 2 t1 toppe og 2 type 4 toppe liggene så her er lidt 2 stk 10mm plade et dørhænsel jeg har splitted ad.lidt u jern og firkantrør.når man spænder på den store bolt ændre man vinklen på værktøjet.man putter et bor i styret og et i boremaskinen og flugter dem.når det ser lige ud spænder man 10mm møtrikkerne.så putter man et bor i der passer til styret justerer ind og prøver efter om boret går fint ned.boret er slebet med en spids på uden skær så spidsen styrer i vintilstyret .har søgt lidt lidt og fundet ud af at 8mm ventilstyr bore man 10,5 og 9mm styr 11mm

styr 010.jpg
styr 011.jpg
styr 012.jpg
styr 004.jpg

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg ville anvende følgende fremgangsmåde

1. bor styret op med til 8,5/9 mm, men bor kun ca. 3/4 vej igennem styret. Det giver en flade til den dorn (som passer i størrelse med det hul du borer) du skal slå styret ud med og samtidig fjerner det noget godt i styret og gør det nemmere at få ud.

2. kom topstykket i ovnen og var det op til 200 grader

3. Slå styret ud (det gøres fra vippetøjssiden)

4. kom topstykket i ovnen igen

5. tag det nye styr ud af fryseren (hvor du naturligvis lagde de en god tid inden du gik i gang).

6. Slå styret i det varme topstykke med den dorn som du har bearbejdes så den passer med styret.

7. hvis nødvendigt, bearbejd ventilstyret med en rival til det korrekte mål

8. så er det tid til ventilsæderne, som skal bearbejdes så de passer til den nye vinkel på ventilstyret. Her skal du enten haven en speciel slibesten til ventilsæder eller også skal du have ventilfræsere.

9. bearbejd sædet så ventilen ligger rigtigt (det tager tid og er ikke et lige til job) både i dybde og i brede på dens tråd på ventilsædet mv.

10. overvej om man orker at gøre det selv igen en anden gang ;)

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 12 years siden | | | |

tak søren.har lavet topstykker før bare med lidt størere ventiler.se min oplukker.ventilen er fra en 20 cylindered mtu motor(120stk)
har du stadig værktøjet liggene til sæderne .er det tilsalg ?

styr 017.jpg

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Her er lidt flere billeder .type4 toppene måtte en tur i ovnen på 150 grader da styr sad fast,det hjalp .har ikke bestilt styr da det ikke haster.

styr 005.jpg
styr 007.jpg
styr 001.jpg
styr 015.jpg
styr 016.jpg

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så læste jeg dig forkert og det beklager jeg. Du har jo total styr (ha ha, fik I joken) på det.

Jeg har stadig mit ventilværktøj liggende, men jeg vil ikke af med det (det har jeg alt for mange halvdøde topstykker liggende til).

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Griebel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

http://vwnettet.dk/topic/151153

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 12 years siden | | | |

spørsmål.skal til at bestille styr men er det altid overstørelse man sætter i ?.der var standart styr i..mvh poul

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Griebel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 11 years siden | | | |

lidt mere hjælp til mine 412s toppe tak .
indsugningsstyr har max 3 tidnedele kipslup .har læst at slidgrænsen er 0,45 tiendele.nu skal der nye ventiler i da jeg ikke har de gamle.skal jeg bore dem ud også.
er stadig ikke sikker om jeg skal bestille overstørelse styr da hullerne der hvor styrene sad i ser fine ud uden skader.mvh poul

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 11 years siden | | | |

så sker der lidt mere med topstykkerne.1600 toppe pused med dremel i kanaler og udstødsningsstyrshuller revet op til 12,25 og klar til styr der måler 12,31.412s toppe har været en tur hos spring da de var boret med forskellig dybde .alle styrhuller er revet op til 0,15 overstørelse til styr 12,21 og 13,21.et sæt med kinesigske spærmål indkøbt 170kr+ stilbar rival med 5 skær 85kr.en rival med 5 skær er umulig at indstille inden brug med mikrometer ,så er det godt man har lidt gamle toppe liggene.jeg har ikke en presse med ur på så jeg kan aflæse de 1-2 tons styrene skal trykkes i med så derfor denne metode. .mvh poul

toppe5 005.jpg
toppe5 001.jpg

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk

Reply

You must log in to post.