Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  S: 6 rib gearkasse ny Pris

Tags:

(permalink) Vildornen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

6 rib DK code sideshift stand ukendt
1. gear 3.78
2. gear 2.06
3. gear 1.26
4. gear 0.852
Revers 3.28
Transaxle 4.57

Data hentet på http://volksweb.relitech.com/helmut/GEARBOX.HTM

HBO 500,00kr afhentet

-------------------------------------------
M181/63
vildornen@gmail.com
THING happens :-)
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 11 years siden | | | |

den køber jeg .. hvor står den

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 11 years siden | | | |

glemte lige og spørge om den er fra en latebay eller er den fra en t3

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 11 years siden | | | |

hvis det er fra t3 er jeg ikke int.

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Vildornen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Står ved Slagelse
Ved ikke hvad den er taget fra men det er >07.78

-------------------------------------------
M181/63
vildornen@gmail.com
THING happens :-)
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg henter den ... har du billeder

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Vildornen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Kommer senere idag .
Noget du vil af med i bytte ?
Kunne godt tænke mig krængningsstabilisator til IRS bag
OT velkommen

dscf00091.jpg
dscf00081.jpg
dscf00071.jpg

-------------------------------------------
M181/63
vildornen@gmail.com
THING happens :-)
(permalink) Vildornen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Billeder lagt op

-------------------------------------------
M181/63
vildornen@gmail.com
THING happens :-)
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er til en T3 og ikke til Bay.
Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Vildornen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Peter jeg har aldrig sagt hvad den er til da jeg ikke ved det .
Henviser til mit start oplæg :-)

-------------------------------------------
M181/63
vildornen@gmail.com
THING happens :-)
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det var også kun ment som hjælp. Jegvtror at den ville være meget nemmere at sælge på T3nettet? Også kun ment som en hjælp.

Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Vildornen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Mange tak for oplysningen :-)
Tog det heller ikke ilde op .

-------------------------------------------
M181/63
vildornen@gmail.com
THING happens :-)
(permalink) Vildornen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ingen int ?
Kom med et bud da den skal videre .
Evt bytte

-------------------------------------------
M181/63
vildornen@gmail.com
THING happens :-)
(permalink) Rene Rethmeier Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Peterwing hvad er det gør at den ikke passer i en bay ? Har en stående magen til.Ser ud som en bay.Det er forenden man skal bytte om,så den for gearskift i snuden,og koblingshuset,er der nogen der har fortalt mig.Er jeg helt forkert på den ? De siger det ikke kan betale sig.Men man har jo det hele fra bay gearkassen.Skal igang med det i næste uge.Så skal jeg nok fortælle om det kan lade sig gøre.Men der må da bestemt være nogen herinde der har prøvet.Så ville da gerne høre hvad de har af erfaring med det. MVH Rene Rethmeier

(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er fordi for at skifte den forreste del skal hele indmaden ud af gearkassen, dvs alting skal shimses/lines op forfra og det er der ikke mange der har mod på eller værktøj til..
Eller måske mangler der bare en, der gør det først :-)

-------------------------------------------
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har rodet med det og endnu ikke fået tid til at lave det færdigt.

Det er ikke kun næsehuset der skal skiftes. Skiftergaflerne er også anderledes og skal skiftes over fra den gamle gearkasse - det vil sige at det både er næsehuset og gearkassens næste del bag næsehuset som også skal skiftes. Dybest set skal man skille hele gearkassen ad og flytte alt over i det gamle gearkassehus.

Skal det passe sammen med en type 1 motor skal indgangsakslen til gearkassen og skiftes det, da den simpelthen er længere.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvor meget betyder det at akslen er længere ?
Har godt målt på 6 ribs/3 ribs og kan se at den er ca 12 mm længere. Men en type 1 motor passer jo uden vider over på en 6 ribs ?
Har kørt mange km med 1600 motor på 6 ribs og har lige lagt en 1600 i pølsebrødet som også har en gearkasse med længere aksel. Det gik også smertefrit. Er det på længere sigt at der sker noget ?

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 11 years siden | | | |

De langsigtede konsekvenser ved jeg ikke noget om. Min barnelærdom har altid været at de ikke passede sammen. Gør de, ja så er jeg blevet klogere.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Henrik den ekstra dybde på de 12mm - gælder det alle type 1 dp motorerer, eller kun 1600 busmotorerer ?

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den ekstra længde har jeg målt på højgearsakslen
Jeg har monteret både 1600 type 1 og 1600 enkelt og dobbelt portet bus motore
Så jeg tror de passer lige over i.
Jeg har hvert fald ikke oplevet at noget gik istykker trods mange km med tungt læs.

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069

Reply

You must log in to post.