niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
Masser af læsning, pyha, men fedt at læse om.....
den hurtige version
Kan I få link'et til at virke..?
Nope.........
Nu virker link´et (hos mig i hvert fald). Og synes særlig godt om indledningen:
"To win, you can't just run a car you love and hope it will win. You have to run a car you know that can win.
The VW Karmann Ghia is that car".
- og så giv dog gas, for s...!
Er der i øvrigt nogle der kender (kører med) den viste krægningstabilisator..?
Jeg er klar på en fælles bestilling
Ja, kunne måske også godt være interesseret. Har du set et sted de kan købes..?
Aircooled.net
Ideen er ret god, det giver noget mere frigang foran, på de meget sænkede biler.
Men hvis man ikke lige jagter de sidste par centimeters frigang, så er den normale 19mm HD krængningsstabilisator altså rigtig god, den kører jeg selv med på min type1, og det er en mærkbar forbedring i forhold til den originale stabilisator.
Lidt input
30mm SWAY Away fjedre bag på + 20mm krængning stab bag med IRS. 250punds for fjedre foran med 22mm krængnings stabilisator. Bilstein dæmpere.
Bane 850 meter gav det 4,7 sekund. Nu kan den dreje. Har prøvet en del forskelligt
Haldex201
Måske en smule extremt!
Ja, den krængnings-stabilisator sidder mere smart. Min kan ej heller dreje fuld udslag, da hjulet går på stabilisatoren. Dette tror jeg også ville blive forbedret, men den viste.
Men Aircooled.net - det er så langt væk. Og hvad med smallede forbro´er..
kom lige til at tænk på denne bog
Unsafe at Any Speed: The Designed-In Dangers of the American Automobile fra 1965
godt nok om Corvair, men den har jo også svingaksel..
Hvordan kom du dog til at tænke på den ? :-)
Det er lige før vi skulle kalde denne tråd undervogn istedet for. Jeg syntes at det er fedt det her. Jeg tænkte også på den krængningsstabilisator. Min rammer/skraber på nogen gange og kunne godt bruge lidt mere frigang. Jeg kommer nok til at skulle smalle min forbro lidt da min hjulbrede foran er blevet lidt bredere (og bliver lidt bredere endnu).
Jeg overvejer stadig IRS-løsningen da jeg er sikker på at det virker bedre. Det eneste - jeg kan se er at pendulakselerne virker uopslidlige, hvor A-armen (den skrå arm) på IRS har en svaghed med hensyn til rust......
Armene ruster ikke på en hobbybil.
Hvis din forreste stabilisator skraber mod vejen tror jeg du skal arbejde med forenden i stedet for bagenden på bilen.
Nu hvor vi alligevel er ude på et sidespor :-)
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=sb6qa-SdfRM#!
Frank nu bruger jeg den primært som vinter bil.. Så måske jov lidt "hobby" bil da den kun ruller ca 2500 km pr år, men i den hårde tid......
Raser den har jeg set. Den får godt nok prygl, men ligger godt ser det ud til.......
men Peter selv om de kun er 2500km er det så det værd ? det bliver jo nogle dyre KM
reelt er det vel kun vægtafgift som du spare lidt på..
Det er vel dyre km i alle vores biler hvis vi gør pris/tid op i hvor langt vi køre? Så er den trods alt billigere at have de 3 mdr i forhold til en ny/nyere bil som kun ville køre vinter.
Nu taber du mig. Har du en skamsænket vinterbil ?
Ja jeg har en vw-sneplov fra 66.
Den ska´ bare ha´ noget gas - Unsafe at Any Speed...
- og heldigvis er min vinterbil en 10 år gammel Toyota.
Det skal bare være iorden uanset hvad. Jeg har min grund til at køre den lav og om vinteren. Den gør mig simpelt hen glad når jeg køre i den og det er det der tæller, syntes jeg. Har haft et par vandkølede men ingen sjæl......
Har en indrustrimotor fra 92 med 1 time og 52 min på timetælleren som skal i. Den 1200 køre med koblede stempler og jeg vil tune den lidt. Mere komp. så den ender på ca 8,5:1, en mild knast, måske 1300 F toppe for lidt bedre flow eller portet de 1200 toppe som der sidder på nu og så 2 enkelte kaburatore. Håber på ca 50-55 hk og en fornuftig benzinøkmoni ved pæn kørsel. Men det var en anden snak....
Mit spørgsmål var nu IRS kontra pendul. Fordele og ulemper? Jeg har kørt med pendul og aldrig IRS på bobbel så derfor spørgsmålet. Ikke om det kan betale sig elle ej.