Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Benzinpumpe styr / stødstang knækket?

(permalink) Mikkelmller Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har hevet min Benzinpumpe af da pakningen var utæt.

jeg har i den anledning hevet stødstang og styret op (bakelit), og finder ud af at bakelit er knækket nede i motoren, og kan ikke finde ud af hvad jeg nu skal gøre. Jeg har prøvet at samle det hele, igen med det knækkede bakelit og motoren starter fint.

Nu til mit spørgsmål. Er det vigtigt at prøve at få den nederste del af bakelit op eller kan jeg lade det være som det er. Indtil jeg skal skulde motorern ad. I
Brudet ser gammel ud, så jeg tænker at den har hørt med dette første.

20130129_183511.jpg
20130129_183520.jpg
20130129_183525.jpg

-------------------------------------------
Vw Bobbel 1300/1600 71´
(permalink) duck Member
Skrev for 11 years siden | | | |

bruddet ser ikke gammelt ud - det er jo tørt og hvis det var gammelt ville det være mørkt af olie.

dømt udfra billederne...

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Mikkelmller Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Kan jeg lade det sidde eller skal jeg skilde motoren ad

-------------------------------------------
Vw Bobbel 1300/1600 71´
(permalink) Hagen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg havde det samme problem på mine gamle 1200 motor. Jeg prøvede alt for, synes jeg selv, for at få stumpen ud men jeg kunne ikke. Det endte med at jeg bankede den ned i blokken. Derefter pillede jeg så meget ud jeg kunne ved at pille oilesigen ud og skyllede resterne ud med noget frisk olie. Men om dette er den rette måde at gøre ved jeg ikke.

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej Mikkel,

Nyt eller gammelt betyder ikke noget. Hvis jeg var dig ville jeg samle det som det er, da trykstangen stadig vil blive styret selvom bakelitten er knækket.

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) brotgaard Member
Skrev for 11 years siden | | | |

prøv at skære gevind i den stump der sidder i motoren , skru så et stykke gevindstang i hullet på bakkelitten. læg en stor skive over hullet til benzinpumpen , skru så en møtrik ned mod skiven og træk stumpen op , det burde kunne lade sig gøre. skift olien på motoren bagefter , det kan give lidt støv fra bakkelitten når man laver gevindet i det.

-------------------------------------------
brotgaard@esenet.dk
307039enogtyve
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Bank stumpen ned i motoren, så æder knasthjulet stumperne når du starter motoren op, lad den køre 5 min, og skift så olie og rens sien. Been there, done that.

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Lad det være . Der sker ikke noget.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.