Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Sharpbuilt type 4 cylinder skjolde ... erfaringer søges

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hagen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er der nogen som har erfaringer med de her cylinder skjolde?

http://www.sharpbuilt.com.au/sharpbuilt1/page11.htm

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Har ingen erfaring med det kit der, men det ser ud til at være et meget bedre kit end det CSP sælger (det har jeg erfaring med). Men man skal nok lige være opmærksom på om man kan få cylinderskjoldene til 914 2.0 topstykker (anderledes tændrørsvinkel).
De sælger også et færdigbygget motorrumsafdæknings kit, det er da også dejlig nemt!

Men hvad koster det, jeg kan ikke finde nogle priser?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Hagen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg skriver nemlig fordi jeg har købt to brugte cylinder skjolde fra Csp og jeg giver dig at kvaliteten er noget tvivlsom.

Jeg har skrevet til ham og to cylinder skjolde koster 345+34 i fragt dollars

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja det er dårlig kvalitet, og ikke CSP´s vanlige kvalitet hvis du spørger mig!

Er den pris du nævner så inklusive alt det på billedet?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Hagen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nej det er det ikke. Det er kun for cylinder Skjoldene. Jeg har det andet.

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis i synes at pasformen er ringe på CSP´s, så skulle i bare se noget af det ragelse jeg ser med mellemrum.
- Ja, der er da lidt tilpasning på CSP´s men så er det da heller ikke værre (Hvad jeg har set.)
- Der er tilpasning på nærmest alt der er lavet i fiber.
- Sharpbuilts ER fine, men det er jo osse næsten 3 x pris. Og der skal du nu osse forvente, at der er lidt tilpasning. Så kunne du da lissågodt havebeholdt dit DTM system. Du ender jo nærmest på samme pris total.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Problemet med CSP´s er at det ene cylinderskjold har fået for lidt materiale, der hvor det mødes med blæserhuset. Så der bliver for stor luftsprække. Køleluften skal jo gerne ned over cylindre og topstykker, og ikke ud i motorrummet igen.
Ja og så er der bare generelt alt for meget tilpasning - jeg var ikke imponeret!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Hagen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

jeg fortryder måske også en lille smule at jeg solgte mit DTM...

Har du flere ?

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis jeg skulle lave det igen, så ville jeg klart lave det ud af noget org. stål blik.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Dtm passede bare, og det var fandme nemt at montere.

Er enig med Rasser omkring Csp's skjolde. Jeg synes også dem jeg har set har krævet noget tilpasning.

Har lige i en anden sammenhæng været forbi "Den Halvblinde" herinde fra. Han havde selv lavet skjolde af orginale type 4 skjolde, tror han sagde han havde brugt 4 orginale for at lave et sæt.

Det virkede bare og sad fantastisk.

Jeg ville selv kun bruge andet end DTM hvis det var fordi det helst skulle ligne en mere original motor.

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 11 years siden | | | |

tak.ja jeg haved det sæt der sad på motoren ,det var temmelig rustent.fandt et til sæt på ebay alser bare cylinderindækning .der er nu også en del tilpasning .
holderne til spedertræk er svejst på skjoldene.mvh poul

indk 001.jpg
skjold 004.jpg

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg bygger også helst i jern næste gang...... Frank A style.

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg køber nok CSPs næste gang :-) Det er meget nemmere at tilpasse glasfiber.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

har sat stål på igen - det sidder som det skal ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Feed. . .

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*

Reply

You must log in to post.